افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

رازهای چوله گوشت گاو خوشمزه / برای نرم و خوش طعم شدن گوشت چه کنیم؟

  • کد خبر : 276382
رازهای چوله گوشت گاو خوشمزه / برای نرم و خوش طعم شدن گوشت چه کنیم؟

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید: به شایانوز- چلو گوش یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرونی است که در بسیاری از مهمانی ها با این غذا از مهمانان سرو می شود. گوشت سل در کنار غذاهایی مانند برشک پلو با مرغ و باجالی پلو با ماهیچه از غذاهای شاهانه محسوب می […]

در ادامه میتوانید مقاله فوق را مطالعه نمایید:


به

شایانوز- چلو گوش یکی از معروف ترین و پرطرفدارترین غذاهای ایرونی است که در بسیاری از مهمانی ها با این غذا از مهمانان سرو می شود. گوشت سل در کنار غذاهایی مانند برشک پلو با مرغ و باجالی پلو با ماهیچه از غذاهای شاهانه محسوب می شود و با وجود اینکه با چند ماده اولیه پخته می شود، باید از تکنیک هایی پیروی کرد تا نتیجه آن لذیذ و خوش طعم باشد. خارج از

در این مطلب رازهای تهیه چلو گوشتی لذیذ را به شما می گوییم و برای نرم و خوش طعم شدن گوشت چه باید کرد. تا انتها با ما همراه باشید.

گوشت گاو یا بره؟

در تهیه چلو گوشت هم می توانید از گوشت بره و هم از گوشت گاو استفاده کنید اما باید بگوییم که گوشت بره در این غذا بسیار لذیذتر است و لطافت این گوشت باعث می شود طعم ادویه و سیر و پیاز را بهتر به خود جذب کند. در نتیجه خوشمزه است.

همچنین باید بگوییم که برای درست کردن چلو گوشت بهتر است از گردن، ران یا سر گوسفند استفاده شود.

چلوگوشت2

پیاز و سیر زیاد را فراموش نکنید!

یکی دیگر از رازهای مهم در تهیه چلو گوشت استفاده از پیاز و سیر زیاد است تا سس غلیظ تر و خوش طعم تر شود. مثلاً برای یک کیلو گوشت باید از 4 عدد پیاز بزرگ استفاده کنیم و آنها را به صورت خلال درشت خرد کنیم. یک بوته سیر برای این مقدار گوشت کافی است.

چلوگوشت4

ادویه ها؛ راز مهم چلو گوشت خوشمزه.

شاید عده ای تصور خوبی در مورد استفاده از ادویه نداشته باشند و فکر کنند نمک، کمی فلفل سیاه و زعفران برای چلو گوشت کافی است، اما استفاده از ادویه مناسب طعم خوبی به چلو گوشت می دهد.

دارچین، زیره، زردچوبه، پودر هل، پاپریکا، فلفل سیاه، تخم گشنیز و فلفل قرمز ادویه های بسیار خوبی هستند که برای خوش طعم شدن گوشت باید از آنها استفاده کرد.

چلوگوشت7

آب جوش را به غذا اضافه کنید.

وقتی گوشت با ادویه و سیر و پیاز تفت داده شد باید از آب داغ یا جوش برای پختن گوشت استفاده کنیم. اضافه کردن آب سرد باعث سفت شدن بافت گوشت می شود.

چلوگوشت3

پخت آهسته و طولانی گوشت.

بسیاری از غذاهای ایرانی وقتی به مدت طولانی بجوشد خوشمزه می شوند. چلو گوشت یکی از این غذاهاست که باید حدود 4 ساعت با حرارت ملایم بپزد تا خوشمزه تر شود. پس استفاده از زودپز یا حرارت زیاد را برای تهیه این غذا فراموش نکنید.

چلوگوشت6

در پایان پخت نمک و زعفران را اضافه کنید.

برای تهیه چلو گوشت بهتر است در نیم ساعت آخر پخت، نمک را به همراه زعفران فراوان آماده به قابلمه اضافه کنید. این کار باعث می شود بافت گوشت سفت نشود و عطر زعفران گوشت را خوشمزه تر می کند.

چلوگوشت8

اگر به آشپزی علاقه دارید صفحه آشپزی سایت شایانوز را دنبال کنید.



لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=276382

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.