افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
4

رابطه عجیب ادم و بیماری قلبی

  • کد خبر : 201613
رابطه عجیب ادم و بیماری قلبی

آفتاب نیوز: متأسفانه بیماری قلبی وضعیتی است که برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد و بسیاری از ما نگران هستیم. فرقی نمی کند بیماری قلبی به دلیل ژنتیک باشد یا سبک زندگی نادرست، در هر صورت بیماری شایعی است و باعث مرگ و میر بسیاری می شود. بیماری قلبی نه تنها افراد مسن را […]

آفتاب نیوز:

متأسفانه بیماری قلبی وضعیتی است که برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد و بسیاری از ما نگران هستیم. فرقی نمی کند بیماری قلبی به دلیل ژنتیک باشد یا سبک زندگی نادرست، در هر صورت بیماری شایعی است و باعث مرگ و میر بسیاری می شود.

بیماری قلبی نه تنها افراد مسن را تحت تاثیر قرار می دهد، بلکه خطر حمله قلبی پس از 45 سالگی برای مردان و 50 سالگی برای زنان افزایش می یابد. البته بسیاری از ما با علائم هشداردهنده و کلاسیک مشکلات قلبی مانند درد در بازوی چپ یا قفسه سینه یا فشار زیاد در این نواحی آشنا هستیم، اما ممکن است علائم دیگری نیز وجود داشته باشد که از آنها بی خبر باشیم.

تورم هایی که نشان دهنده بیماری قلبی است.

کارشناسان پیشنهاد می کنند در صورت مشاهده هر یک از این علائم هشدار دهنده مانند تورم در نواحی خاصی از بدن، حتما به پزشک متخصص مراجعه کنید. در این قسمت از نمناک به شما نشان می دهیم که کدام قسمت های ورم نشانه مشکلات قلبی است.

تورم پاها، کف پا، مچ پا و پاها.

تورم پاها، کف پا، پا و مچ پا می تواند از علائم بیماری قلبی باشد. ادم یک اصطلاح پزشکی برای تورم در بدن است که به دلایل مختلف در نواحی مختلف بدن ایجاد می شود و اگر در قسمت پایین ساق پا، کف پا، پا و مچ پا ایجاد شود، نشانه آن است که سیستم گردش خون در بدن شما وجود دارد. به درستی کار نمی کند، این اتفاق نمی افتد و احتمالاً مشکلی در قلب وجود دارد.

یکی از وظایف کلیدی سیستم گردش خون، انتقال مواد، مایعات، مواد مغذی و مواد زائد به قسمت‌های مختلف بدن است. وقتی فردی دچار نارسایی قلبی می شود، سیستم گردش خون او کند می شود و عملکرد آن کاهش می یابد، یعنی مایعاتی که باید از طریق خون به کلیه ها برود تا از بدن دفع شوند، در جای خود باقی می مانند و باعث تورم می شوند. در نتیجه تورم ساق پا در 10 تا 15 درصد مواقع نشان دهنده مشکلات قلبی است.

نفخ شکم و افزایش وزن غیر طبیعی.

نفخ شکم و اضافه وزن یکی دیگر از علائم است و در بیماران قلبی ممکن است نفخ شکم و اضافه وزن بروز کند. کارشناسان هشدار می دهند که تجمع مایعات می تواند به صورت نفخ شکم و افزایش وزن ظاهر شود. بنابراین اضافه وزن نیز می تواند نشانه تجمع مایعات در برخی از قسمت های بدن باشد. افراد مبتلا به نارسایی قلبی باید هر بار خود را وزن کنند.

اگر با پزشک مشورت کنید

اگر متوجه تورم و سایر علائم قلبی شدید، در اسرع وقت به پزشک مراجعه کنید. اگر احساس می کنید مشکلی در قلب شما وجود دارد، باید در اسرع وقت به پزشک متخصص مراجعه کنید. کارشناسان توصیه می کنند در صورت احساس تنگی نفس، درد قفسه سینه یا ضربان قلب غیرطبیعی به پزشک متخصص مراجعه کنید، زیرا ممکن است مقدار زیادی آب در بدن شما باقی بماند که علت مشکلات قلبی است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری نارسایی قلبی را با علائمی مانند خستگی و تورم وریدهای گردن مرتبط می داند. حمله قلبی همچنین می تواند با علائمی مانند درد پشت و بالای گردن، سوء هاضمه، سوزش سر دل، حالت تهوع، استفراغ، خستگی شدید و ناراحتی در قسمت بالایی بدن و سرگیجه ظاهر شود.

تورم و ادم نیز می تواند نتیجه مشکلات دیگر باشد. تشخیص موارد خفیف تورم یا ادم که ممکن است به دلایل مختلفی مانند نشستن طولانی مدت در یک مکان، خوردن غذاهای شور، دوره قبل از قاعدگی یا بارداری رخ دهد، بسیار مهم است.

همچنین ممکن است عوارض جانبی یک داروی خاص، مانند استروئیدها یا داروهای دیابت باشد. بنابراین، تورم پاها، مچ پاها و پاها همیشه نشانه بیماری قلبی نیست، اما بهتر است برای جلوگیری از مشکلات و بیماری ها، سلامت کلی خود را ارزیابی کنید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=201613

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.