افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
2

رئیس کمیته انضباطی: ما از ابتدا قوی ترین آرا را به ساپینتو داشتیم و حکم پرونده گل محمدی صادر شده است.

  • کد خبر : 31598

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: رای پرونده یحیی گل محمدی را صادر کردیم و اگر گزارش نشد تقصیر ما نیست. ابوالفضل حسن زاده محمدی با بیان اینکه مهدی تاج اعلام کرد ارگان های قضایی فدراسیون باید سریعتر رای دهند، گفت: جلسه ای با حضور دستگاه های قضایی، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برگزار شد. […]

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال گفت: رای پرونده یحیی گل محمدی را صادر کردیم و اگر گزارش نشد تقصیر ما نیست.

ابوالفضل حسن زاده محمدی با بیان اینکه مهدی تاج اعلام کرد ارگان های قضایی فدراسیون باید سریعتر رای دهند، گفت: جلسه ای با حضور دستگاه های قضایی، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ برگزار شد. مسائل مطرح شد. نظارت بر فضای مجازی و محتوایی که بیان می شود. متاسفانه اتفاقات قبل یا بعد از بازی از طریق مصاحبه ها، اخبار و اطلاعاتی که بعضا کذب و شایعه است رخ داده است. به نظر من جلسه خوبی بود. در نهایت این باشگاه است که به دلیل مسئولیتش بازنده است.

*متاسفانه مطالبی بیان می شود که عواقب انضباطی یا اخلاقی برای باشگاه یا شخص دارد

رئیس کمیته انضباطی گفت: موافقم به ضرر بازیکن و باشگاه است. من دوست دارم در جلسه امروز در مورد این مسائل صحبت کنم، نه در مورد یک سری کلیات که همه می دانند. باید تشخیص بدی و ببینی چه روشی باید بگیری. ما نمی توانیم آزادی بیان را محدود کنیم. از طرفی متاسفانه مطالبی بیان می شود که تبعات انضباطی یا اخلاقی برای باشگاه یا شخص دارد.

وی تصریح کرد: اگر با اصحاب رسانه داخل قوه قضائیه جلسه داشته باشیم بهتر از پس خود بر می آییم. ما نمی توانیم بیان را محدود کنیم، اما حد بیان و مقررات باید توسط باشگاه یا شخص رعایت شود.

* پرونده جنجالی در قوه قضائیه نداریم

حسن زاده درباره پرونده جنجالی شکایت سایپا از شمس آذر مبنی بر اینکه در موارد مشابه به عنوان مثال در فوتسال بازی ها 3 بر صفر بوده و تیم دیگری جایگزین آن شده است، گفت: پرونده جنجالی در دادگاه نداریم. ” همه فایل ها یکسان هستند. تصمیمات بر اساس قوانین گرفته می شود. من مطلبی را دیدم که وکیل یا یکی از مسئولان سایپا گفته بود؛ کمیته انضباطی رویه قبلی خود را نقض کرده است. اگر موردی داشته باشند که در آن بازی ها به پایان رسیده، دروغ بودن آن ثابت شود و ما بازی را 3-0 به نفع یک تیم اعلام کنیم، در اینجا اعلام می کنیم که اشتباه است.

* قوانین آنقدر شفاف و واضح است که هیچکس نمی تواند تفسیری علیه آن داشته باشد

وی افزود: 2 موردی که نام تیم های پاراگ و نفت مطرح شد در طول فصل بوده و حکم مشخص است. مطمئن باش پسرم حسن زاده قوانین آنقدر واضح و روشن است که هیچ کس دیگری نمی تواند تفسیر خلاف آن داشته باشد. مقررات و احکام دادگاه روشن است. ما تصمیم می گیریم و هر دو طرف حق اعتراض و پیگیری دارند.

* قانون می گوید اگر بازیکنی به دلیل رفتار مجرمانه محروم شود، محروم می شود

رئیس کمیته انضباطی در پاسخ به این سوال که چرا باید از شمس آذر بابت تخلف در لیگ یک امتیاز لیگ برتر کسر شود، گفت: سوال خوبی است. بند 5 ماده 61 می گوید اگر اتفاقی بیفتد بازیکنی به دلیل رفتار مجرمانه مجوز بازی بگیرد غیرقانونی است. شکایات بازیکنان غیرمجاز باید ظرف 24 ساعت انجام شود. این بند 5 می گوید اگر مجوز بازی از طریق رفتار مجرمانه مانند جعل صادر شود مشمول 24 ساعت نمی شود. بازی ها را می توان در هر زمان 3-0 کرد. مگر اینکه فصل مسابقات تمام شود، فصل آینده را چگونه باید تفسیر کنیم؟ این نظر کمیته انضباطی بود، شاید کمیته استیناف تعبیر دیگری داشته باشد.

اضافه شد: در فصل بعد باید از تعداد امتیاز استفاده شده توسط این بازیکن کسر شود. ما 2 پنالتی داریم. یکی کم کردن امتیاز و دیگری با نتیجه 3-0 باخت. باخت در طول فصل و کسر امتیاز بعد از پایان فصل.

حسن زاده با بیان اینکه 3 سال پیش سیدمهدی سیدعلی اعلام کرد که رئیس یک تیم فوتبال می خواهد به او سکه بدهد، گفت: با وجود اینکه موضوع به مراجع قضایی فدراسیون اعلام شد و آن فرد استعفا داد، اما اکنون مدیرعامل یک تیم است. باشگاه صنعتی امروز شنیده شد. من به روز نیستم. چون برای گذشته است کمیته اخلاق باید رسیدگی کند.

* ما تقریبا قوی ترین رای ها را برای ساپینتو از ابتدای فصل داشتیم

وی درباره اینکه تاج اعلام کرد اگر ساپینتو از ابتدا تحریم می شد، می دانست که فوتبال ایران حسابی دارد، گفت: هیچکس نمی تواند از قبل تعیین کند که دستگاه های قضایی چه حکمی خواهند داشت. در کمیته انضباطی هم رای دارم. من می توانم نظرات خود را بیان کنم، اما تصمیم با همان کمیته و اعضایی است که مستقل تصمیم می گیرند. برای ساپینتو تقریبا قوی ترین آرا را از ابتدای فصل داشتیم و از هر اهرم و تضمینی که داشتیم استفاده کردیم. دعوتش کردیم و بعد از جلسه گفت که جلسه خیلی خوبی بود. ما نظارت خود را اعلام می کنیم. با این حال، ما نمی توانیم برای اولین جرم شدیدترین مجازات را اعمال کنیم.

* اگر تصمیم گل محمدی گزارش نشد تقصیر کمیته انضباطی نیست

رئیس کمیته انضباطی درباره پرونده گل محمدی در بازی با فولاد گفت: حکم آن پرونده صادر شده است، اگر گزارش نشود تقصیر کمیته انضباطی نیست. جریمه صادر شد. (در خصوص مصاحبه فولاد پس از بازی)

* ساپینتو حق نداشت چنین رفتاری داشته باشد

رئیس کمیته انضباطی گفت: دلیل برکناری وی بحث برانگیز است. رفتار او پس از اخراج بررسی شد، من به عنوان ناظر ویژه در ورزشگاه بودم. من از نزدیک شاهد بودم. کاری نداریم، حتی اگر داور اشتباهی شوت بزند، حق این رفتار را ندارد.

وی در مورد عواملی که باعث ایجاد ساپینتو شد، گفت: این بحث دیگری است. ملاک ما گزارش تحقیق است. تخلفات پس از اخراج رسیدگی شده است.

حسن زاده درباره دلیل اخراج ساپینتو گفت: با داور صحبت کردم. وی گفت: داور کناری اعلام کرد که به دلیل احساس و رفتاری که آشته زیر پا گذاشته باید کارت قرمز بدهد. فکر کنم کارت قرمزت درست بود وی در خصوص اینکه گفته می شود کمیته انضباطی تیم های کم طرفدار را راحت تر تحریم می کند، گفت: مثال عینی بزنید. چه تصمیمی بگیریم؟ اگر بخواهیم ملاحظاتی داشته باشیم باید باشگاه خصوصی را در نظر بگیریم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=31598

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.