افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
2

رئیس کمیته استیناف: هیچ قانونی مبنی بر کسر امتیاز به دلیل تخلف در تنظیم قراردادها وجود ندارد/ سپاهان حداکثر را رعایت کرده است! – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 163281
رئیس کمیته استیناف: هیچ قانونی مبنی بر کسر امتیاز به دلیل تخلف در تنظیم قراردادها وجود ندارد/ سپاهان حداکثر را رعایت کرده است!  – پرسپولیس نیوز

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره رای پرونده سپاهان و پرسپولیس توضیحاتی ارائه کرد. علیرضا صالحی به ملاک کمیته انضباطی برای کسر 4 امتیاز از سپاهان و یک امتیاز از پرسپولیس و معیار کمیته استیناف برای شکستن این آرا در شرایطی که با وجود بازگشت امتیازات همچنان جرائم مالی وجود دارد، اشاره کرد. ، با […]

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال درباره رای پرونده سپاهان و پرسپولیس توضیحاتی ارائه کرد.

علیرضا صالحی به ملاک کمیته انضباطی برای کسر 4 امتیاز از سپاهان و یک امتیاز از پرسپولیس و معیار کمیته استیناف برای شکستن این آرا در شرایطی که با وجود بازگشت امتیازات همچنان جرائم مالی وجود دارد، اشاره کرد. ، با حملات مواجه می شویم. نمونه آن صدور بیانیه از سوی باشگاه استقلال بود. در شرایطی که علی خاطر کمتر از 2 سال پیش با تصمیم کمیته اخلاق رد صلاحیت شد اما همین کمیته استیناف با بررسی قوانین و دلایل و مستندات وی را تبرئه کرد. دیشب شاهد انواع و اقسام توهین ها از سوی باشگاه شما بودیم.

و افزود: در خصوص رای صادره از سوی کمیته استیناف، اختلاف خواهد بود. ما 2 دستورالعمل داریم. دستورالعمل تنظیم قرارداد بازیکنان و مربیان با باشگاه ها برای فصل 03-1402. در این دستورالعمل قراردادهای منعقده بین باشگاه و بازیکنان، مربیان، پزشکان و سایر عوامل تیم باید اصولی را رعایت کند. دستورالعمل زیر به محدودیت بودجه باشگاه های لیگ برتری اشاره دارد.

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال گفت: این دو پرونده قوانین متفاوتی دارند. آنها را نباید اشتباه گرفت. آنچه در پرونده و گزارش کارگروه آمده، عدم رعایت بخشنامه های حاکم بر قراردادها است. در قرارداد باید اصولی رعایت شود. این گزارش اشاره ای نمی کند که آیا یا تا چه حد به این سقف و به چه ترتیبی رسیدید.

صالحی خاطرنشان کرد: در ادامه با بررسی پرونده به این نتیجه رسیدیم که سپاهان حداکثر برای فصل جاری را رعایت کرده و مجوز حضور در مسابقات را دریافت کرده است. اگر غیر از این بود، این مجوز هرگز برای این باشگاه صادر نمی شد. پرسپولیس و سایر باشگاه ها هم همینطور. آنچه در خصوص تخلفات گزارش شده، عدم رعایت دستورالعمل تنظیم قراردادها است. به عنوان مثال در 5 موردی که برای باشگاه سپاهان به دلیل عدم رعایت دستورات گزارش شده و در رای ما نیز بیان شده است، نشان داده شده است که نباید قرارداد 2 بازیکن را به صورت ارزی درج می کردند یا برای افراد دیگر مالیات می دادند. .

وی گفت: اگر می خواهند برای سال آینده قرارداد ببندند باید 25 درصد بر اساس شرایط به قرارداد اضافه کنند. مثلا تا اردیبهشت سال آینده اعلام کنید که می خواهید این کار را انجام دهید یا خیر؟ علاوه بر این، باشگاه نباید به نماینده بازیکن پول بدهد. وقتی با چنین گزارشی مواجه می شویم یا اعتراضی مطرح می شود، می بینیم که در پایان رای کمیته انضباطی، قراردادهایی که تنظیم شده است باید طبق بخشنامه ناظر قرارداد اصلاح شود. در غیر این صورت با تحریم مواجه خواهید شد.

رئیس کمیته استیناف فدراسیون فوتبال در پاسخ به این سوال که آیا باشگاه ها باید برای رفع این مشکلات فقط یک مبلغ بابت جریمه پرداخت کنند، گفت: در آیین نامه انضباطی فدراسیون در صورت عدم رعایت دستورالعمل ها باید جریمه پرداخت کنید. اصلا چنین بحثی وجود ندارد. یا باید قانون را اجرا کنیم یا نمی خواهیم.

صالحی در پاسخ به اینکه آیا رای کمیته انضباطی نادرست بوده است، توضیح داد: ما حکم صادر کردیم. ما هیچ وقت نمی گوییم تصمیم کمیسیون اول اشتباه بوده است، بلکه می گوییم حکم قضایی ما بر این اساس است و خلاف حکم قبلی قضایی است که با مقررات همخوانی ندارد.

صالحی در خصوص اینکه آیا سپاهان طبق مقررات باید 40 میلیارد بدهد، گفت: بله می توانید جریمه کنید. برای این سوال معیاری وجود ندارد، اما خودسرانه هم نیست.

وی در خصوص شکایت باشگاه استقلال مبنی بر اینکه به دلیل نقض حکم محرومیت خطیر توسط کمیته استیناف فعلا چنین حکمی صادر نشود، اظهار داشت: خطیر مدیرعامل استقلال است و وظیفه دارد از باشگاه خود دفاع کند اما طبق قوانین عمل کند. . قوانین و بدون توهین و افترا. باشگاه استقلال می‌گوید متخلفان با جریمه سنگینی مواجه شدند. قانون و مقرراتی وجود ندارد که برای این مشکلات از باشگاه امتیاز کسر شود. به هیچ وجه نمی توانید بازیکن غیرمجاز را در سپاهان و پرسپولیس ببینید و با استفاده از آنها امتیاز کسر می شود.

رئیس کمیته استیناف تاکید کرد: تعدیل قراردادها در قسمت نهایی رای کمیته انضباطی.

صالحی در خصوص اینکه آیا گلسیانی مالیاتی را که حکم برگرداندن امتیازات پرسپولیس را صادر کرده است، پرداخته است یا خیر، پاسخ داد: این موضوع توسط سازمان مالیاتی انجام می شود. من مالیات دهنده نیستم. ضمن اینکه حکم پرسپولیس و سپاهان متفاوت است. این اصلاح قرارداد باید انجام شود. آنچه در رای کمیته انضباطی تعیین شده را هم اعمال می کنیم اما در هیچ جای قانون کسر امتیاز نشده است.

گفت: بله می توانند به دادگاه CAS شکایت کنند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=163281

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.