افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 29 September , 2024
0

رئیس کمیته استیناف: از کسر امتیاز زمانی استفاده می شود که نمی توان به متخلف اخطار داد! – پرسپولیس نیوز

  • کد خبر : 163738
رئیس کمیته استیناف: از کسر امتیاز زمانی استفاده می شود که نمی توان به متخلف اخطار داد!  – پرسپولیس نیوز

صالحی رئیس کمیته استیناف گفت: کسر امتیاز یکی از مجازات هاست اما زمانی اعمال می شود که نتوان به متخلف تذکر داد. علیرضا صالحی امروز در نشست خبری فدراسیون فوتبال درباره تصمیم کمیته استیناف در خصوص بازگرداندن امتیاز از سپاهان و پرسپولیس گفت: 2 دستورالعمل به تصویب سازمان لیگ رسید. یکی از بخشنامه های تنظیم […]

صالحی رئیس کمیته استیناف گفت: کسر امتیاز یکی از مجازات هاست اما زمانی اعمال می شود که نتوان به متخلف تذکر داد.

علیرضا صالحی امروز در نشست خبری فدراسیون فوتبال درباره تصمیم کمیته استیناف در خصوص بازگرداندن امتیاز از سپاهان و پرسپولیس گفت: 2 دستورالعمل به تصویب سازمان لیگ رسید. یکی از بخشنامه های تنظیم کننده قراردادها که گفته بود; هنگام تنظیم قراردادها باید اصولی رعایت شود.

و افزود: یکی رسیدن به سقف بودجه بود که تصویب شد و مبلغ آن مشخص شده بود. کارگروهی نیز برای نظارت بر اجرای این دستورالعمل تشکیل شده است. گزارش کارگروه به کمیته انضباطی ارسال می شود. بررسی و در نهایت حکمی که مشتمل بر 3 قسمت است صادر می کند. چه برای سپاهان باشد چه پرسپولیس، اداره نظارت است که امتیاز کسر می کند. یک قسمت مربوط به پرداخت جریمه های پولی و قسمت آخر تعدیل قراردادها بر اساس دستورالعمل تنظیم قراردادها است.

صالحی تصریح کرد: ۲ دستورالعمل داریم. آنچه مورد بررسی و گزارش قرار گرفته دستورالعمل قرارداد است، عدم رعایت سقف بودجه، با این حال رسیدگی انجام شد و شکایت شد. اعتراض شد و به کمیته استیناف رسید. در خصوص حکم قضائی همکارانمان در کمیته انضباطی، ما معتقدیم که طبق قوانین انضباطی از کسر امتیاز تخلف کرده‌ایم و معتقدیم که در فوتبال یکپارچگی را حفظ می‌کنیم و نتایج در زمین بازی مشخص می‌شود. در واقع تعداد محکومیت ها را کاهش دادیم. ما 2 محکومیت دیگر را تأیید کردیم که شامل جریمه و تعدیل قراردادها بود.

* سپاهان امتیاز مسابقات را کسر کرده بود.

وی تصریح کرد: باشگاه سپاهان هیچ امتیازی از کمیته استیناف و فدراسیون دریافت نکرده است. او در مسابقات برنده شده بود اما به دلیل حکمی که صادر شده بود از سپاهان گرفته شده بود که به آن کسر می گویند. اگر این پرونده تشکیل نمی شد هر چند امتیازی بود اختلاف امتیازی بود. با توجه به اینکه در قوانین، دستورالعمل ها و آیین نامه انضباطی به دلیل رعایت نکردن مفاد دستورالعمل مذکور باید امتیاز کسر شود، آن را از حکم حذف کردیم.

رئیس کمیته استیناف گفت: 4 امتیازی که قبلاً کسب کرده بودند و در نتایج مسابقات آنها لحاظ شده بود را برگرداندیم و به روال قبلی برگشتیم. اجرای این حکم بر عهده کمیته بدوی یعنی کمیته انضباطی است. پس از طی مراحل اداری و اقدامات اجرایی قطعاً پرونده به این کمیته ارجاع خواهد شد.

*اصلاح قرارداد 2 بازیکن از سپاهان و یک بازیکن از پرسپولیس

صالحی در پاسخ به این سوال که آیا قرارداد 6 بازیکن سپاهان اصلاح شده و فردا می توانند مقابل گل گهر به میدان بروند، تصریح کرد: قسمت آخر حکم کمیته انضباطی که ناظر بر اصلاح قرارداد 6 نفر است. بازیکنان شامل 2 قرارداد ارزی در کمیته استیناف است. تایید شد. برخی از این قراردادها اصلاح شده است. در واقع این اصلاحات قطعا باید در قرارداد بازیکن پرسپولیس و دو بازیکن سپاهان (پیام نزاز و رضا شکاری) در قسمت ارز انجام شود. ما بخشنامه ای داریم که می گوید اگر باشگاه ها می خواهند قرارداد ببندند باید این موارد را رعایت کنند. آنچه در صورت عدم رعایت اتفاق می افتد عدم ضمانت عملکرد است که شما می گویید.

وی افزود: این نبود ضمانت اجرایی دلیل نمی شود که اگر فردی تخلفی کرد مثلاً مجازات نشود. ماده ۱۱۷ آیین‌نامه انضباطی می‌گوید اگر تخلفی صورت گرفته باشد و مجازات تعیین نشده باشد، قوه قضائیه می‌تواند حسب شرایط یکی از مجازات‌های مندرج در آیین‌نامه را اعمال کند. این سند رای کمیته انضباطی است. من این اختیار را ندارم که بگویم می توانند بازی کنند یا نه، چون ماده 112 آیین نامه انضباطی می گوید اجرای حکم و نظارت بر اجرای آن بر عهده کمیته صادرکننده است. یعنی کمیته انضباطی تصمیم می گیرد که حکم چگونه و چه زمانی اجرا شود. ما واقعا نمی دانیم تا کی می خواهند درست کنند و ما حق دخالت نداریم.

ما امتیازی را به عنوان تضمین رعایت یا مجازات چنین تخلفاتی کسر نمی کنیم.

صالحی تصریح کرد: بحثی که بسیار مشکوک شده است; چرا کمیته استیناف کسر امتیاز را حذف کرد و به اصلاحات و جریمه ها بسنده کرد؟ ما امتیازی را به عنوان تضمین رعایت یا مجازات چنین تخلفاتی کسر نمی کنیم. به اصل 117 برمی گردد، اما در فوتبال باید یک اصل را رعایت کنیم. امتیازات و نتایج در زمین مشخص می شود. این یک موضوع ثابت و بین المللی است.

*حادثه گل گهر فصل گذشته استفاده از “بازیکن غیرمجاز” بود.

رئیس کمیته استیناف در پاسخ به این سوال که سال گذشته این اتفاق افتاده و امتیاز گل گهر برنگشته است، گفت: موضوع دیگری است. آن بازیکن مجاز نبود. در اینجا بحث عدم رعایت دستورالعمل انعقاد قرارداد مطرح می شود. این دو موضوع جدا از هم هستند و ربطی به هم ندارند. ماده 61 می گوید در صورت عدم اجازه بازیکن، بازی 3-0 خواهد بود. کسر امتیاز را اعلام نمی کند. می گوید 3 تا صفر که با تفریق امتیاز متفاوت است. رای کمیته انضباطی 3 تا صفر کجا نوشته شده است؟ می گوید 4 امتیاز یا برای پرسپولیس می گوید 1 امتیاز که فرق می کند.

*کسر امتیاز توسط کمیته انضباطی نظر قضایی است.

وی در خصوص اینکه آیا تصمیم کمیته انضباطی را مغایر با قوانین می داند یا مصوبات کارگروه نقل و انتقالات، اظهار داشت: این دستورالعمل ها و تصمیمات کارگروه به هیچ وجه تعیین کننده مجازات نیست. تعیین اینکه آیا تخلفی به دلیل عدم رعایت این مقررات انجام شده است یا خیر. این چیزی است که ما در مورد آن صحبت می کنیم. این نظر قضایی است که کمیته انضباطی تصمیم گرفت و امتیاز کسر شد. یک اصل کلی وجود دارد که امتیازات در زمین بازی مشخص می شود و نتایج مشخص می شود.

* کسر امتیاز زمانی استفاده می شود که به متخلف هشدار داده نشود.

صالحی گفت: ما 3-0 را به عنوان باخت در مقررات خود داریم. کسر امتیاز یکی از مجازات هاست. اما زمانی استفاده می شود که نمی توان به متخلف هشدار داد. چندین بار متعهد می شود. باید تحلیل کنیم که اگر این حکم را صادر کنیم چه بدعتی می توانیم وارد فوتبال کنیم. کم کم که به پایان لیگ می رسیم مواردی مانند بازیکنان غیرقانونی مطرح می شود. الان نداریمش بعد از فروردین و وقتی در لیگ 1، 2 و 3 به پایان فصل می رسیم، بازیکنان غیرمجاز شروع به معرفی می کنند، همان بازیکنانی که در طول فصل بازی می کردند، اما با جابه جایی امتیازات، موارد بالا می رود و افزایش می یابد. اگر کاهش امتیاز را اعلام کنیم در پایان لیگ چه اتفاقی می افتد؟

* برای جلوگیری از فساد، همه الزامات باید رعایت شود.

رئیس کمیته استیناف تصریح کرد: عده ای به قراردادها نگاه می کنند که بگویند چرا این نکته مطرح نشد و خلاف دستورالعمل است. بعد این را به باشگاه می دهند و باشگاه شکایت می کند. یک امتیاز را از تو بردار، من از تو نمی گیرم، چرا این کار را نکردی چون قبلاً آن را انجام داده ای! این خودش فساد زیادی ایجاد می کند. ما باید همه مواد را در نظر بگیریم. خود ماده 117 در آیین نامه انضباطی هم همین را می گوید; شرایط را بسنجید و سپس تصمیم بگیرید.

*تاج در بازگشت امتیاز سپاهان و پرسپولیس نقشی داشت؟

صالحی در خصوص اینکه گفته می شود مهدی تاج در صدور این حکم نقش داشته است، گفت: نقش تاج در صدور حکم، ما همیشه این شبهه های ذهنی را به وجود آورده ایم که حتما پشت پرونده باید گفت و گو باشد. اگر قرار بود این صحبت ها اتفاق بیفتد، باید از ابتدا انجام می شد. چرا حکمی که الان می خواهد صادر شود متفاوت بود؟

و افزود: پس ما نمی توانیم این را بپذیریم. زیرا در طول سال‌ها، وقتی نگاه می‌کنید، احکام مختلف متعددی را می‌بینید که از سوی کمیته استیناف صادر شده است که احکام کمیته انضباطی یا اخلاقی را تأیید، نقض یا اصلاح کرده است. حتی در قوه قضاییه هم در دادگاه اول تصمیم گرفته می شود، در دادگاه تجدیدنظر این حق برای ذینفعی که می خواهد اعتراض کند وجود دارد. می توان آن را اصلاح، اصلاح یا تایید کرد. پس این ساختار وجود دارد و خواهد بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=163738

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.