افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
4

رئیس موساد برای مذاکره درباره آتش بس در غزه به دوحه می رود

  • کد خبر : 234163
رئیس موساد برای مذاکره درباره آتش بس در غزه به دوحه می رود

آفتاب نیوز: «دیوید بارنیا» رئیس موساد قرار است روز یکشنبه در دوحه پایتخت قطر با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر و مقامات مصری درباره آتش بس در غزه رایزنی کند. خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که این نشست پاسخی مستقیم به آخرین پیشنهاد جنبش حماس است. حماس اواخر […]

آفتاب نیوز:

«دیوید بارنیا» رئیس موساد قرار است روز یکشنبه در دوحه پایتخت قطر با محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر و مقامات مصری درباره آتش بس در غزه رایزنی کند.

خبرگزاری رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش داد که این نشست پاسخی مستقیم به آخرین پیشنهاد جنبش حماس است.

حماس اواخر پنجشنبه اعلام کرد که یک چشم انداز جامع به میانجیگران «بر اساس اصول لازم برای توافق بر سر آتش بس در نوار غزه» ارائه کرده است.

مرحله اول پیشنهاد حماس شامل آزادی زنان، کودکان، سالمندان و اسرائیلی های بیمار در ازای آزادی بین 700 تا 1000 اسیر فلسطینی است. این پیشنهاد شامل سربازان زن اسرائیلی نیز می شود.

در این پیشنهاد همچنین آمده است که تاریخ نهایی آتش بس دائمی و خروج اشغالگران از نوار غزه پس از پایان مرحله اول اعلام خواهد شد مشروط بر اینکه در مرحله دوم تمامی اسرای دو طرف آزاد شوند.

پیش از این، رژیم اسرائیل همه پیشنهادات آتش بس را رد کرده بود و یکی از مقامات ارشد حماس به رویترز گفت که تل آویو به دنبال توافق نیست.

در همین حال، منابعی به الجزیره گفتند که حماس پیشنهاد آتش بس در سه مرحله را ارائه کرده است که هر مرحله 42 روز طول می کشد.

حماس خروج نیروهای اشغالگر از خیابان های الرشید و صلاح الدین را در مرحله اول این آتش بس منوط به بازگشت آوارگان و رسیدن کمک ها کرده است.

جنبش مقاومت فلسطین همچنین پیشنهاد آزادی 50 اسیر فلسطینی از جمله 30 زندانی محکوم به حبس ابد را در ازای آزادی تمامی سربازان زن زنده اسیر کرده است.

این منابع مدعی هستند که شرط حماس اعلام آتش بس دائمی با آغاز مرحله دوم قبل از هرگونه تبادل اسرا است.

بر اساس پیشنهاد حماس، بازسازی نوار غزه و پایان محاصره آن با آغاز مرحله سوم آتش بس آغاز می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=234163

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.