افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 25 September , 2024
2

رئیس جمهور چین وارد آمریکا شد + فیلم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 128185
رئیس جمهور چین وارد آمریکا شد + فیلم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رسانه های چینی با انتشار عکس هایی اعلام کردند:هدف – شی “جین پینگ” رئيس جمهور این کشور در اجلاس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) شرکت خواهد کرد و با جو دیدار خواهد کرد. بایدن، رئيس جمهور آمریکا ساعاتی پیش وارد سانفرانسیسکو شد. کاخ سفید روز شنبه […]

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، رسانه های چینی با انتشار عکس هایی اعلام کردند:هدف – شی “جین پینگ” رئيس جمهور این کشور در اجلاس همکاری اقتصادی آسیا و اقیانوسیه (APEC) شرکت خواهد کرد و با جو دیدار خواهد کرد. بایدن، رئيس جمهور آمریکا ساعاتی پیش وارد سانفرانسیسکو شد.

کاخ سفید روز شنبه بیانیه ای صادر کرد. بایدنرئیس جمهور ایالات متحده وهدف – شی جین پینگ، رئیس جمهور چین روز چهارشنبه برای اولین بار در یک سال آینده دیدار و سخنرانی خواهد کرد.

دیدار سران کشورهای آمریکا و چین در حاشیه نشست APEC در سانفرانسیسکو و احتمالا چند ساعت طول خواهد کشید و تیم هایی از مقامات واشنگتن و پکن نیز در این نشست شرکت خواهند کرد.

به گفته مقامات ارشد دولتی بایدن قرار است در این نشست مسائل جهانی از جنگ اسرائیل و فلسطین گرفته تا جنگ اوکراین و روسیه، روابط کره شمالی با روسیه، تایوان و منطقه مورد بحث و بررسی قرار گیرد. هند و اقیانوسیهحقوق بشر، هوش مصنوعی و همچنین روابط تجاری و اقتصادی “عادلانه”.

21 عضو همکاری اقتصادی آسیا-اقیانوسیه برای سی امین اجلاس APEC بین 11 و 17 نوامبر (20 تا 26 نوامبر) در سانفرانسیسکو گرد هم خواهند آمد. از 11 تا 14 نوامبر سران اقتصادی کشورها در این اجلاس شرکت خواهند کرد و از 15 تا 17 نوامبر سران کشورهای عضو در این اجلاس شرکت خواهند کرد.

APEC در سال 1989 در کانبرا، پایتخت استرالیا، به عنوان یک انجمن گفتگوی غیررسمی برای ترویج یکپارچگی اقتصادی منطقه ای تأسیس شد. این مجمع ابتدا 12 عضو داشت. اعضای APEC اکنون 38 درصد از جمعیت جهان یا نزدیک به سه میلیارد نفر، حدود 62 درصد تولید ناخالص داخلی و تقریبا نیمی از تجارت جهانی را تشکیل می دهند.

اعضای این انجمن عبارتند از استرالیا، برونئیکانادا، شیلی، چین، هنگ کنگ، اندونزی، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، مکزیک، نیوزلند، پاپوآ گینه نو، پرو، فیلیپین، روسیه، سنگاپور، تایوان، تایلند، ایالات متحده آمریکا و ویتنام. هند، پرجمعیت ترین کشور جهان، عضو APEC نیست. تلاش های هند برای پیوستن به APEC برای چندین دهه متوقف شده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=128185

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.