افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
0

رئیس جمهور بصره را به قصد تهران ترک کرد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 361384
رئیس جمهور بصره را به قصد تهران ترک کرد – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود البادیشیان رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان سفر سه روزه خود به عراق بعدازظهر جمعه (۲۲ شهریور) بصره را به مقصد تهران ترک کرد. سفر رئیس جمهور به عراق صبح چهارشنبه (21 شهریور ساعت 14:03) در راس هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان آغاز شد. پزشکان در بدو […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود البادیشیان رئیس جمهور اسلامی ایران در پایان سفر سه روزه خود به عراق بعدازظهر جمعه (۲۲ شهریور) بصره را به مقصد تهران ترک کرد.

سفر رئیس جمهور به عراق صبح چهارشنبه (21 شهریور ساعت 14:03) در راس هیاتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی کشورمان آغاز شد.

پزشکان در بدو ورود به فرودگاه بغداد مورد استقبال رسمی محمد شیعه السودانی نخست وزیر این کشور قرار گرفتند و سپس با حضور در یادواره شهدای مقاومت به مقام شامخ شهیدان حج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس ادای احترام کردند. .

وی در دیدارهای جداگانه با رئیس جمهور، نخست وزیر، رئیس شورای عالی قضایی، روسای چارچوب هماهنگی نیروهای سیاسی شیعه عراق و معاون اول رئیس جمهور پارلمان عراق دیدار کرد.

در 21 شهریور، دفتر نخست وزیری عراق در 21 شهریور با انتشار بیانیه و عکس هایی از مراسم امضای اسناد همکاری اعلام کرد که این اسناد به حوزه های آموزش نیروهای متخصص، ورزش و جوانان، تبادل فرهنگی و هنری و تاریخچه بناهای تاریخی، آموزش و پرورش، رسانه، ارتباطات، اعزام کاروان های گردشگری، مذهبی، کشاورزی و منابع طبیعی، پست، حمایت های اجتماعی، آموزش نیروهای فنی-مهندسی، ارتقای سطح کارگران واجد شرایط و در نهایت همکاری اتاق های بازرگانی دو کشور. . کشورها

بر اساس اعلام دفتر نخست وزیری عراق، وزرا و مقامات دو کشور با حضور پزشکان رئیس جمهور اسلامی ایران و محمد شیعه السودانی نخست وزیر عراق، اسناد همکاری امضا و مبادله کردند.

رئیس جمهور در دومین روز سفر خود به اربیل و سلیمانیه نیز سفر کرد و با مقامات اقلیم کردستان عراق دیدار و گفتگو کرد.

دکتر در سومین و آخرین روز سفر خود به عراق با استقبال استاندار وارد بصره شد و با جمعی از نخبگان فرهنگی، مذهبی و دانشگاهی و جمعی از عشایر بصره دیدار و گفتگو کرد.

رئیس جمهوری اسلامی ایران را در این سفر رسمی سه روزه وزرای امور خارجه، اقتصاد، مسکن و شهرسازی، روسای نهادها و رئیس دفتر ریاست جمهوری همراهی می کردند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=361384

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.