افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 20 September , 2024
0

رئیس جمهور باید از نظرات نخبگان سیاسی ملی گرا برای موضع گیری در سازمان ملل استفاده کند

  • کد خبر : 369184
رئیس جمهور باید از نظرات نخبگان سیاسی ملی گرا برای موضع گیری در سازمان ملل استفاده کند

عضو شورای اسلامی ادور تاکید کرد: رئیس جمهور نباید در جایگاه متهم در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل از خود دفاع کند، بلکه باید در جایگاه شاکی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد موضع بگیرد. . محمود عباس زاده مشکینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت سفر رئیس جمهور به نیویورک […]

عضو شورای اسلامی ادور تاکید کرد: رئیس جمهور نباید در جایگاه متهم در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل از خود دفاع کند، بلکه باید در جایگاه شاکی در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد موضع بگیرد. .

محمود عباس زاده مشکینی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به اهمیت سفر رئیس جمهور به نیویورک برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، اظهار کرد: اغراق نمی کنم که در مجمع عمومی سازمان ملل مواضع این دو نفر مطرح شده است. کشورها مهم ترین هستند. اول مواضع رئیس جمهور آمریکا و دوم موضع رئیس جمهور ایران. من نمی گویم کشورهای دیگر مورد توجه نیستند، اما فکر می کنم مواضع ایران و آمریکا بیشترین توجه رسانه ها را به خود جلب می کند.

گفتمان جمهوری اسلامی ایران نسبت به گفتمان غربی رشد کرده است

وی تصریح کرد: واقعیت این است که در عرصه گفتمان در حوزه اندیشه سیاسی در جهان، در شرایطی که غربی ها سعی داشتند جهان را تک قطبی کنند و سبک زندگی خود را در حوزه سیاست قرار دهند، گفتمان اسلام جمهوری ایران در خط مقدم این گفتمان علمی قرار دارد. کسانی که پس از فروپاشی شوروی سابق برای تک قطبی کردن جهان قیام کردند، با ظهور گفتمان انقلاب اسلامی تقریباً جهان دوباره دو قطبی شد.

یکی از اعضای سابق کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی شورای اسلامی تصریح کرد: یک طرف قطب اشغال و ظلم و در طرف دیگر قطب مقاومت و حمایت از مظلوم بود. یک واقعیت غیرقابل انکار در عرصه سیاست جهانی این بود که جمهوری اسلامی ایران – شاید خیلی ها انتقاد کنند – تنها گفتمانی است که با گفتمان یکجانبه غرب مواجه شده است. بر این اساس سخنرانی جمهوری اسلامی ایران در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس جمهور باید در نشست سازمان ملل از منافع کشور دفاع کند

وی تاکید کرد: از سوی دیگر باید از این فرصت استفاده کنیم; وقتی دنیا به حرف ما گوش می دهد، باید از این فرصت استفاده کنیم. از نظر من تیمی که سخنرانی مدزیکیان را آماده می کند باید از نخبگان کشور که قبل از هر چیز منافع ملی برای آنها مهم است استفاده کند. فرقی نمی کند اصلاح طلب باشند یا اصولگرا. بهتر است نخبگان سیاسی ناسیونالیست سخنرانی و موضع رئیس جمهور در نشست مجمع عمومی سازمان ملل را آماده کنند.

عباس زاده مشکینی ادامه داد: از سوی دیگر آقای رئیس جمهور نباید در جایگاه متهم از خود دفاع کند، بلکه باید در اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل در موضع شاکی موضع بگیرد. چون واقعاً غربی ها و آمریکایی ها به ملت ایران ظلم کردند. تحمیل جنگ، محاصره اقتصادی، جنگ روانی و تحریم فلج کننده به بهانه های واهی، بزرگترین ظلم غرب به مردم ایران است. رئیس جمهور باید در این جلسه حضور فعال داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: از سوی دیگر نباید اجازه دهند مشکلات داخلی و گلایه های خانوادگی به مجمع عمومی سازمان ملل کشیده شود. آقای بیزیکیان در این دیدار شانس خوبی دارد زیرا محصول یکی از رقابتی ترین انتخابات بعد از انقلاب در جمهوری اسلامی ایران است. بیزیکیان در سمت ریاست جمهوری قدرت بالایی در صحنه جهانی دارد. می توانید از این توانایی بهترین استفاده را ببرید. بخشی از گفتگوهای رئیس جمهور باید با ملت های جهان باشد و بخشی با حاکمان کشورهای غربی. باید از این فرصت برای همگرایی بین کشورهای مستقل استفاده کرد.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=369184

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.