افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

رئیسی: ما موظف هستیم برای پایان دادن به ظلم تاریخی فلسطینیان تلاش کنیم

  • کد خبر : 122968
رئیسی: ما موظف هستیم برای پایان دادن به ظلم تاریخی فلسطینیان تلاش کنیم

رئیس جمهور هدف گذاری افزایش همکاری های اقتصادی دو کشور را تا سطح 500 میلیون دلار در گام نخست کاملاً ممکن دانست و گفت: با توجه به زمینه های مختلف همکاری در حوزه های نفت، گاز، آب، خدمات فنی و مهندسی و … بخش های دارویی، دستیابی به این هدف در دسترس است به گزارش […]

رئیس جمهور هدف گذاری افزایش همکاری های اقتصادی دو کشور را تا سطح 500 میلیون دلار در گام نخست کاملاً ممکن دانست و گفت: با توجه به زمینه های مختلف همکاری در حوزه های نفت، گاز، آب، خدمات فنی و مهندسی و … بخش های دارویی، دستیابی به این هدف در دسترس است

به گزارش ایسنا، سید ابراهیم رئیسی ظهر امروز چهارشنبه در سفر به تاجیکستان در نشست مشترک هیات های عالی رتبه دو کشور، نقاط مشترک فراوان و تمدن تاریخی، مذهبی، فرهنگی و دیرینه ایران را بیان کرد. و تاجیکستان بستر مناسبی برای گسترش روابط در همه زمینه ها هستند. وی ابعاد آن را دانست و گفت: در دو سال اخیر گام های خوبی برای ارتقای سطح همکاری های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی دو کشور برداشته شده است، اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی در پیش است.

رئیسی افزایش همکاری های اقتصادی دو کشور تا سطح 500 میلیون دلار در مرحله اول را کاملاً ممکن دانست و افزود: به لطف همکاری های مختلف در بخش های نفت، گاز، آب، خدمات فنی و مهندسی و دارویی. بخش محصولات، دستیابی به این هدف در دسترس ما است.

رئیس جمهور دیدگاه های دو کشور در مسائل جهانی را اشتراکات فراوانی دانست و اعلام کرد: یکی از مهمترین مشکلات امروز ظلم و جنایت بی سابقه علیه ملت مظلوم و قدرتمند فلسطین در غزه است که ما به عنوان دو کشور مسلمان هستیم. ، ما موظف هستیم برای پایان دادن به این بی عدالتی تاریخی تلاش کنیم.

رئیسی کمک به برقراری امنیت کامل در افغانستان و مبارزه با پدیده های مخرب مانند تروریسم، مواد مخدر و جرایم سازمان یافته را از دیگر زمینه های همکاری دو کشور دانست.

امام علی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان نیز در این دیدار خواستار توسعه همه جانبه روابط دو کشور به ویژه در زمینه های معدن، بهداشت، کشاورزی، ایجاد بنگاه های فناوری و صنعتی، نیروگاه های برق آبی، نفت شد. و اکتشاف و استخراج گاز و همکاری فرهنگی و علمی و فناوری.

رئیس جمهور تاجیکستان وضعیت کنونی فلسطین و کشتار هزاران نفر به ویژه زنان و کودکان مظلوم و بی گناه غزه را به شدت محکوم کرد و بر لزوم تلاش برای برقراری آتش بس همه جانبه در غزه تاکید کرد.

امام علی رحمان با اشاره به دیدگاه های نزدیک و مشترک دو کشور در موضوعات مختلف بین المللی خاطرنشان کرد: برای بهره گیری از این ظرفیت ها و همچنین فرصت عضویت مشترک دو کشور در سازمان های مهم منطقه ای و بین المللی باید بیشتر تلاش کنیم.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=122968

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.