افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
2

رئیسی: رسانه ها باید برای اصلاح فرهنگ غلط گذشته بر مردم تدبیر کنند

  • کد خبر : 189604
رئیسی: رسانه ها باید برای اصلاح فرهنگ غلط گذشته بر مردم تدبیر کنند

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ششمین جلسه ستاد سراسری جمعیت که صبح امروز یکشنبه برگزار شد، اجرای قانون حمایت از جوانان جمعیتی را یکی از نیازهای اجتناب ناپذیر برشمرد و گفت: با تاکید بر انجام وظایف محوله در این زمینه، خواستار بررسی آسیب‌شناسی اقدامات انجام شده و تداوم […]

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری فارس، آیت الله سید ابراهیم رئیسی در ششمین جلسه ستاد سراسری جمعیت که صبح امروز یکشنبه برگزار شد، اجرای قانون حمایت از جوانان جمعیتی را یکی از نیازهای اجتناب ناپذیر برشمرد و گفت: با تاکید بر انجام وظایف محوله در این زمینه، خواستار بررسی آسیب‌شناسی اقدامات انجام شده و تداوم تلاش‌های دستگاه‌ها و نهادهای اجرایی شد.

رئیس‌جمهور ضمن قدردانی از تلاش‌های نهادهای مختلف برای اجرای قانون حمایت از جوانان، از نهادهای مسئول خواست با ارزیابی اثربخشی اقدامات انجام‌شده، امکانات و ظرفیت‌های سازمانی خود را برای اجرای این قانون بسیج کنند. و ترسیم مسیری که باید دنبال شود.

رئیسی با تاکید بر نقش مهم و شایسته توسعه فرهنگی در موضوع مادری و جوانی جمعیت، توسعه نادرست فرهنگی در دهه های اخیر را یکی از مهمترین دلایل کاهش رشد جمعیتی کشور دانست و افزود: برای جبران این آسیب فرهنگی، لازم است رسانه ملی، رسانه های مکتوب و دیجیتال، مراکز آموزشی و آموزش عالی و همچنین دستگاه های متولی تبلیغات محیطی با تمام ظرفیت وارد عمل شوند.

“رفع موانع و مشکلات درمان ناباروری”، “تسهیل ازدواج از طریق پرداخت به موقع وام ازدواج، اشتغال و مسکن”، “توجه ویژه به ساخت خوابگاه ازدواج در دانشگاه ها” و “ایجاد دوره های آموزشی برای زندگی در آموزش و پرورش و بالاتر”. آموزش و پرورش هدف کاهش آمار طلاق از دیگر نکات و اقدامات موثر در راستای جوانان جامعه بود که رئیس جمهور در این دیدار به آن اشاره کرد.

رئیس جمهور در ادامه پرداختن جدی و بدون تسامح به پدیده زشت سقط جنین غیرمجاز از جمله راهکارهای موثر برای جلوگیری از کاهش رشد جمعیت و انجام اقدامات توجیهی و آگاه سازی نسل جوان با استفاده از آموزه های دینی و تحقق تولیدات هنری است. در این زمینه که بسیار موثر هستند.

در جلسه ستاد ملی جمعیت، اعضا 6 مصوبه با هدف تسهیل و تسریع در اجرای قانون حمایت از جوانان جمعیت تصویب کردند.

انتهای پیام/




این مقاله را برای صفحه اول پیشنهاد دهید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=189604

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.