افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

رئیسی: حکومت ولایی با حکومت دیکتاتوری یا دموکراتیک فرق دارد

  • کد خبر : 264238
رئیسی: حکومت ولایی با حکومت دیکتاتوری یا دموکراتیک فرق دارد

به گزارش رکنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر پنجم اردیبهشت ماه در اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (علیه السلام) که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: سخنان حکیمانه. رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در ابتدای کنگره و مطالبی که مراجع عظام فرمودند، محور مهمی بود که همگان از آن استفاده […]

به گزارش رکنا، آیت الله سید ابراهیم رئیسی بعدازظهر پنجم اردیبهشت ماه در اختتامیه پنجمین کنگره جهانی حضرت رضا (علیه السلام) که در تالار قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار داشت: سخنان حکیمانه. رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در ابتدای کنگره و مطالبی که مراجع عظام فرمودند، محور مهمی بود که همگان از آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه انسان دارای کرامت ذاتی است و بر سایر موجودات دنیا برتری دارد و همه موجودات برای انسان است، گفت: فقط کرامت ذاتی نیست، بلکه کرامت اکتسابی نیز مطرح است. آنچه در پرتو تعالیم امام رضا (ع) بدست می آید. پس معرفت به امام و حجت خدا، معرفت و محبت به امام و عمل به گفته های او و بزرگان دین، برای کسی که خدا را طلب می کند، برای خود و راه سعادت لازم است دیگران. جامعه.

رئیس جمهور افزود: آنچه که وجود مقدس حضرت رضا علیه السلام در تبیین جایگاه ولایت و امامت فرمودند قابل توجه است. شاید امام رضا (ع) بیش از سایر ائمه و پیشوایان بر امامت و ولایت تأکید دارند. این قاعده و تفاوت آن با قاعده هارون و مامون و قوانین دیگر را باید بدانید. حکومت ولایی حکومتی توحیدی است و در درون خود دارای مقام امامت و ولایت است.

رئیسی ادامه داد: قول است نه رای. رای مهم است و همه رای دارند، اما ما در مورد آنچه از قرآن و ولایت آموخته ایم صحبت می کنیم. رای کجا و قول کجا؟ امت با امام پیمان دارد و این پیمان در فرهنگ دینی و قرآنی ما بسیار محکم است. پایبندی به این پیمان بین امام و مردمی که در جامعه زندگی می کنند بسیار مهم است. آنچه در آیات و روایات در مورد عهد و عهد و پایبندی به آن آمده است مهم است. باید بدانیم که نظم و ترتیب امور مسلمانان در پرتو بندگی خدا و پذیرش و موافقت با ولی خداست که می خواهد جامعه را به سعادت برساند.

در حال تکمیل…

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=264238

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.