افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
0

ذوالفقارنسب: وضعیت ورزشگاه ها شرم آور است – عالی

  • کد خبر : 370583
ذوالفقارنسب: وضعیت ورزشگاه ها شرم آور است – عالی

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وضعیت بد ورزشگاه ها در ماه های اخیر به یکی از بزرگترین چالش های فوتبال ایران تبدیل شده است، چالشی که باعث شده علاوه بر استقلال، تیم ملی فوتبال نیز در یک خانه زندگی کند. و پرسپولیس با توجه به بازسازی ورزشگاه های آزادی و تختی مسابقات خود […]

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، وضعیت بد ورزشگاه ها در ماه های اخیر به یکی از بزرگترین چالش های فوتبال ایران تبدیل شده است، چالشی که باعث شده علاوه بر استقلال، تیم ملی فوتبال نیز در یک خانه زندگی کند. و پرسپولیس با توجه به بازسازی ورزشگاه های آزادی و تختی مسابقات خود را خارج از تهران برگزار خواهند کرد.

بیژن ذوالفقارانسب کارشناس فوتبال کشورمان و مربی سابق تیم ملی فوتبال روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مجموعه مدیریت ورزش کشور نشان داده است که برنامه ای برای حفظ و نگهداری زیرساخت های ورزشی از جمله استادیوم های فوتبال ندارد. . بی برنامگی باعث شده افراد غیرمتخصصی استخدام شوند و با توجه به اینکه این مدیران از حوزه مدیریتی خود اطلاعی ندارند با تصمیمات غیر کارشناسی خود آسیب جدی به زیرساخت های ورزشی که سرمایه گذاری زیادی برای ساخت آن شده است وارد می کنند.

وی با اشاره به شرایط نامناسب چمن ورزشگاه تصریح کرد: مدیران ورزشگاه برنامه کارشناسی بر اساس علم روز ندارند. وضعیت نگهداری چمن ورزشگاه بهترین نمونه از این مدیریت ضعیف است. مثلاً باغبانی را استخدام می کنند و بدون داشتن دانش علمی برای آبیاری چمن ورزشگاه به روش سنتی به چمن آب می دهند.

ذوالفقارانسب با بیان اینکه این سبک نگهداری و حفاظت از ورزشگاه به مرور زمان باعث آسیب به چمن می شود، تصریح کرد: زمانی که کار تعمیرات اصلی نباشد مشاهده می کنیم که تنها پس از 4 مسابقه متوالی چمن کیفیت خود را از دست می دهد. شرایط لازم برای انجام بازی را ندارد و غیر استاندارد می شود.

سرمربی سابق تیم ملی فوتبال افزود: وضعیت بد چمن و سایر نقاط ورزشگاه های فوتبال کشورمان از پیامدهای این بی تدبیری است. این به معنای سپردن کار به یک شرکت تعمیر و نگهداری متخصص در تعمیر و نگهداری استادیوم است.

ذوالفقارنسب: وضعیت استادیوم ها شرم آور است/ ما نگاه باغبانی به چمن فوتبال داریم!

ذوالفقارنسب با اشاره به انتقاداتی که سال گذشته کریستیانو رونالدو از زمین چمن ورزشگاه آزادی کرد، ادامه داد: وقتی بازیکنان و تیم های خارجی به ایران می آیند و تصویر فوتبال را می بینند، کیفیت پایین ورزشگاه و چمن باعث شرمساری می شود. و کشور ما کشور ما در سطح جهان متاثر خواهد شد و ادامه این وضعیت برای ما خوب به نظر نمی رسد.

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص راه حل این چالش تاکید کرد: وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و باشگاه های علاقمند به این موضوع و استفاده از ورزشگاه باید با عقل سلیم برنامه ریزی دقیق و علمی برای نگهداری از ورزشگاه ها اجرا کنند به طوری که دیگر شاهدی وجود ندارد. این چالش ها نباشید

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=370583

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.