افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

ذخایر کود پاییزه در خوزستان دو برابر شد

  • کد خبر : 381176
ذخایر کود پاییزه در خوزستان دو برابر شد

سید علی موسوی روز دوشنبه در نشست افتتاحیه هفتمین کاروان ویژه ارتقای بهره وری الگوی کشت ملی 1403-1404 اظهار داشت: کل نیاز کشور به کود کشاورزی سه میلیون تن در سال است که از این میزان 2 میلیون و 400 هزار تن اوره است. و بقیه کودهای اساسی هستند. وی با بیان اینکه 53 درصد […]

سید علی موسوی روز دوشنبه در نشست افتتاحیه هفتمین کاروان ویژه ارتقای بهره وری الگوی کشت ملی 1403-1404 اظهار داشت: کل نیاز کشور به کود کشاورزی سه میلیون تن در سال است که از این میزان 2 میلیون و 400 هزار تن اوره است. و بقیه کودهای اساسی هستند.

وی با بیان اینکه 53 درصد قیمت کود یارانه ای و توسط دولت پرداخت می شود، تصریح کرد: کود مورد نیاز از طریق شبکه واسطه ها و تعاونی های روستایی بین کشاورزان توزیع می شود.

مدیرعامل شرکت خدمات حمایتی کشاورزی خوزستان گفت: تاکنون 95 درصد کود تابستانه توزیع شده و مابقی نیز در روزهای آینده توزیع می شود.

انتخاب محصولات جایگزین یکی از راه های کاهش علف های هرز است

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان نیز در این جلسه اظهار داشت: یکی از محدودیت های مهمی که در الگوی کشت حائز اهمیت است عوامل زیان آور است و برخی از این عوامل به چالش تبدیل شده است.

ناجی شهیب زاده افزود: یکی از این عوامل مضر علف های هرز است که در طول سالیان متمادی به دلیل مصرف مداوم سموم، مقاومت آن ها در برابر سموم افزایش یافته است.

و افزود: سموم باید بر اساس علف های هرز هر منطقه انتخاب و استفاده شود تا مقاومت آن ها در برابر علف کش ها کاهش یابد.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه انتخاب کشت های جایگزین یکی دیگر از راه های کنترل و کاهش علف های هرز است، گفت: سوسک های غلات به ویژه سوسک سیاه در مناطق شمالی استان بیشتر دیده می شود و در حال حاضر آیش وجود دارد. و تناوب زراعی بهترین راه برای مبارزه با این آفت.

توصیه می شود: شهرهای شمالی به ویژه بهبهان، اندیمشک و رامهرمز باید جایگزین گندم شود.

شهیب زاده خاطرنشان کرد: در 2 سال گذشته از خسارت های ناشی از زنگ گندم به ویژه زنگ زرد در مزارع گندم استان جلوگیری شده و برای این امر در سال گذشته 230 هزار هکتار از مزارع استان استفاده شده است. آنها در برابر این بیماری محافظت شدند.

وی همچنین بر ضدعفونی بذرها برای جلوگیری از کرم سیاه پنهان تاکید کرد.

بر اساس این گزارش کشت پاییزه از 25 شهریور در استان خوزستان آغاز می شود.

در محصول پاییزه امسال 950 هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت می رود که 650 هزار هکتار آن آبی و 300 هزار هکتار دیم است. بیشترین میزان کشت مربوط به کشت گندم با 710 هزار هکتار است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=381176

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.