افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
0

دیگر نیازی به واردات گندم نداریم

  • کد خبر : 410606
دیگر نیازی به واردات گندم نداریم

به گزارش بازار، تمامی منابع لازم برای خرید تضمینی گندم در طرح بودجه سال آینده مشخص شد. رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در بودجه سال آینده 250 میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم به منظور حمایت از تولید در حوزه کشاورزی پیش بینی شده است، گفت: در سال آینده 250 میلیارد تومان […]

به گزارش بازار، تمامی منابع لازم برای خرید تضمینی گندم در طرح بودجه سال آینده مشخص شد. رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در بودجه سال آینده 250 میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم به منظور حمایت از تولید در حوزه کشاورزی پیش بینی شده است، گفت: در سال آینده 250 میلیارد تومان برای خرید تضمینی گندم پیش بینی شده است.

به گفته کشاورزان، امسال سطح زیرکشت گندم افزایش یافته و در همین راستا عطاالله هاشمی، مدیرعامل بنیاد ملی تولیدکنندگان گندم ایران، اظهار کرد: بین 6 تا 6.5 میلیون هکتار در کشور گندم زیر کشت می رود. . یعنی کشور در زمینه گندم، هم گندم خبازی و هم گندم سرمد به خودکفایی کامل رسیده اند و دیگر حتی نیازی به واردات یک کیلو گندم نداریم و این روند ثابتی است که از سال گذشته وجود داشته است.

میزان تولید گندم در سال‌های 1400 تا 1403 از 9 میلیون تن به 15 میلیون تن افزایش یافت و در سال جاری حدود 220 میلیارد تومبه دولت به گندمکاران پرداخت شد که طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی این رقم همچنان ادامه خواهد داشت. حمایت از کشاورزان برای تولید

سهراب سهرابی مدیر طرح های گندم و برنج وزارت جهاد کشاورزی گفت: توسعه مصرف متوازن کودهای شیمیایی، توسعه کشت مکانیزه، اجرای کشت دیم، مدیریت زراعی و کاهش ضایعات و … مجموعه اقداماتی که همیشه می تواند ما را به سمت حفظ خودکفایی سوق دهد.

البته بی نظمی در پرداخت مطالبات گندم کاران یکی از دغدغه های اصلی گندم کاران بود و دولت چهاردهم برای این دغدغه ها برنامه هایی دارد و به گفته غلامرضا نوری قزلجه وزیر جهاد کشاورزی امسال این موضوع برای رفع مشکلاتی که امسال با آن مواجه بودیم در صف جداگانه ای قرار می گیرد و دیگر با آن مواجه نمی شویم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=410606

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.