افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

دیپلماسی فعال پلیس، راهی برای مقابله با تروریسم

  • کد خبر : 186054
دیپلماسی فعال پلیس، راهی برای مقابله با تروریسم

به گزارش رکنا، سردار سعید منتظرالمهدی وی سپس خاطرنشان کرد: وقتی تاکید می کنیم که توسعه صلح و امنیت به ویژه در خاورمیانه و آسیا مورد توجه و از سوی رئیس دبیرخانه شورای عالی است. امنیت ملی جمهوری خلق چین تاکید می کند که همکاری در حوزه امنیتی و انتظامی برای جامعه ایران و چین […]

به گزارش رکنا، سردار سعید منتظرالمهدی وی سپس خاطرنشان کرد: وقتی تاکید می کنیم که توسعه صلح و امنیت به ویژه در خاورمیانه و آسیا مورد توجه و از سوی رئیس دبیرخانه شورای عالی است. امنیت ملی جمهوری خلق چین تاکید می کند که همکاری در حوزه امنیتی و انتظامی برای جامعه ایران و چین ضروری است، ما آگاه هستیم که این همکاری ها باید تقویت شود. زیرا منافع آنها به نفع مردم هر دو کشور است.

چین در سال های اخیر تلاش کرده است در کشورهای عراق، لیبی، سودان، یمن و حوادث غزه میانجیگری کند و اهمیت دیپلماسی و امنیت را در رابطه با یکدیگر نشان دهد.

به یاد داشته باشیم که نسبت به دهه های گذشته، سطح تعاملات پلیسی و دیپلماتیک در فراجا در سال گذشته گسترش چشمگیری داشته است که در بلندمدت اثرات محسوسی در حوزه دفاعی و امنیتی، مرزها و مرزبانی خواهد داشت. و همچنین تعاملات علمی-پژوهشی و پلیس فنی.

تبادل اطلاعات و تجربیات در زمینه‌های مختلف پلیسی و توسعه همکاری‌ها در مبارزه با جرایم سازمان‌یافته از جمله تروریسم، سایبرنتیک، قاچاق انسان، اموال فرهنگی، مبارزه با مهاجرت غیرقانونی و جعل هویت اسناد، بدون شک نتیجه این اقدامات دیپلماتیک است. تلاش و سفرهای به موقع

سفر به کشور همزبان تاجیکستان که با آن روابط فرهنگی و اقلیمی و نگرانی های امنیتی و انتظامی مشترک داریم. یکی از دلایل اهمیت برگزاری این نوع جلسات این است که همچنان مورد توجه پلیس قرار دارند.

به هر میزان که تعامل در زمینه همکاری های امنیتی بین دو کشور ما و تاجیکستان افزایش یابد، بر ایمنی و امنیت تأثیر خواهد داشت.

این موضوع در تحکیم بنیان های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی دو کشور تأثیر دارد، زیرا اساس و اساس هر گونه ارتباط فرهنگی و اقتصادی با احساس امنیت اتباع دو کشور بر روی زمین از سوی دیگر ارتباط مستقیم دارد. سمت.

در تمامی سفرهای دیپلماتیک ماه های اخیر حضور رئیس پلیس ایران در چین و تاجیکستان و همچنین دیدار رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر پاکستان با سردار رضایی جانشین رئیس پلیس این کشور حضور داشته است. به ویژه گسترش و تعامل همکاری های ضد تروریسم را برجسته کرد.

ادامه چنین روندی موجب تقویت و ارتقای امنیت در سطوح همسایگی و فرامرزی خواهد شد و فرجا به دنبال گسترش تعاملات دیپلماتیک پلیس و ایجاد امنیت با مشارکت جمعی دیگر کشورها است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=186054

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.