افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
2

دیوید بکهام در تهران گرفتار شد!

  • کد خبر : 192586
دیوید بکهام در تهران گرفتار شد!

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران در تازه ترین طرح دستگیری سارقان و زورگیران 63 سارق حرفه ای را دستگیر کردند و با دستگیری آنها کالاهای مسروقه به ارزش حداقل 100 میلیارد تومان کشف شد. در ادامه متن گفتگوی همشهری با دو تن از مجرمان دستگیر شده است که در ادامه می خوانید: 1- دزدی که یک […]

کارآگاهان پلیس آگاهی تهران در تازه ترین طرح دستگیری سارقان و زورگیران 63 سارق حرفه ای را دستگیر کردند و با دستگیری آنها کالاهای مسروقه به ارزش حداقل 100 میلیارد تومان کشف شد.

در ادامه متن گفتگوی همشهری با دو تن از مجرمان دستگیر شده است که در ادامه می خوانید:

1- دزدی که یک زندانی را آزاد کرد!

او می گوید که همه او را دیوید بکهام صدا می کنند، چون اسمش دیوید است و زمانی در یکی از تیم های فوتبال جوانان هافبک بوده و به سبک دیوید بکهام، فوتبالیست برجسته انگلیسی بازی می کرده است. اما حالا دست بسته گوشه ای از حیاط اداره اطلاعات ایستاده و می گوید اتهام سرقت است. منتها برای رهایی از عذاب وجدان ناشی از دزدی، کارهای خیر هم انجام می دهد! مصاحبه با او را بخوانید.

چرا به نام دیوید بکهام شناخته شدید؟

از آنجایی که من عاشق دیوید بکام هستم، او خوب بازی می کرد و می دوید! زمانی برای خودم جایی داشتم. در تیم جوانان بازی می کردم و فکر می کردم روزی فوتبالیست معروفی شوم. مربیان من همیشه در مورد استعداد من در فوتبال صحبت می کردند و مرا دیوید بکهام خطاب می کردند.

چه شد که از اینجا (اداره اطلاعات) رفتی؟

برای یک اشتباه؛ حماقت روزی دوستانم مرا دعوت کردند و به من حشیش و گل دادند. نمی خواستم جلوی آنها کمتر باشم و مصرف کردم. آن روز آن را دوست داشتم و بعد که به خودم آمدم به آن معتاد شدم تا جایی که از تیم فوتبال اخراج شدم. خانواده ام هر کاری که ممکن بود انجام دادند تا من بروم. من در خانواده ای فرهنگی بزرگ شدم. پدر و مادرم معلم هستند و برادرانم تحصیل کرده. اما من راه درستی را انتخاب نکردم و به اینجا رسیدم.

از دزدی هایت بگو؟

او با پای پیاده، اسکیت برد، دوچرخه یا موتور دزدی می کرد. به صرافی ها و طلافروشی ها می رفتم. من از بین خریداران ارز یا طلا موضوعم را انتخاب می کردم. سپس وقتی آن فرد از صرافی یا طلافروشی خارج شد، به دنبال او رفتم. او را در مکانی خلوت به دام می انداخت و با تهدید چاقو تمام سکه ها و طلاهایش را می دزدید. آنقدر آنها را به شدت تهدید کردم که تمام اموالشان را به من تحویل خواهند داد.

آیا به تنهایی دزدی می کنید؟

معمولا به تنهایی این کار را انجام می داد. البته گاهی دوستم با من می آید.

چند بار اینجوری دزدی کردی؟

بیش از یک سال. سعی کردم اثری از خودم باقی نماند. صورتم را پوشاندم و حرفه ای عمل کردم. جایی می رفتم که دوربین نباشد. خلاصه خیلی مواظب بودم گرفتار نشوم.

پس چی شد که دستگیر شدی؟

بار پیچ خورده به خانه نمی رسد. یک نفر می گوید پلیس من را ردیابی کرده است، شخص دیگری می گوید دختر مورد علاقه من وقتی فهمید من قصد ازدواج با او را ندارم به من بد زد. من خودم دقیقا نمی دانم.

با اموال مسروقه چه کردید؟

لذت ببرید، لذت ببرید، بدهی را پرداخت کنید. هر چی فکر کنی البته بخشی از پول را برای فرار از عذاب وجدان خرج می کرد. شاید باورتان نشود اما سال گذشته حدود 3 یا 4 زندانی مالی را در تهران و شهرستان آزاد کردم تا عید در کنار خانواده باشند. این به من آرامش داد و وجدانم را کمتر عذاب داد. نمیدونی چقدر برام دعا کردند!

آیا فکر نکردی کسانی را که از آنها دزدی کردی نفرین کنی؟

من فکر کردم وضعیت مالی آنها باید خوب باشد و برای خرید طلا و ارز رفتند.

2- موبایل گاپی با لباس پلیس!

شایان 26 ساله است. او که از کودکی عاشق پلیس شدن بود، وقتی به آرزویش نمی رسید با لباس پلیس جواب تلفن می داد. از دزدی هایش می گوید.

چطوری دزدی کردی؟

تخصص من کپی موبایل است. توی خیابون سوار موتور می شدم و به محض اینکه یه نفر رو می دیدم که یه موبایل گران قیمت مثلا آیفون 13 یا 14 پرومکس تو دستش بود گوشی رو از دستش می گیرم و فرار می کردم. اگر در ماشینتان بودید، به شیشه می زدید و گوشی را از طرفی که شیشه پایین می رفت، می گرفتید.

با این روش چند سرقت انجام داده اید؟

حدود دو سه ماه از آزادی من می گذرد و در این مدت بیش از 15 جعبه دزدیده ام. البته فکر نمی کردم به این سرعت مرا بگیرند. راستش زندگی در زندان خیلی سخت است و نمی خواهم به آنجا برگردم.

غارتگران می گویند در جریان سرقت هایتان لباس پلیس به تن داشتید؟

من علاقه خاصی به کار پلیس داشتم و تمام تلاشم را می کردم که کسی به من مشکوک نشود. مثلاً اگر شیشه ماشین خانمی را می زدم، به محض اینکه من را با لباس پلیس می دیدند، شیشه را پایین می آوردند و من به راحتی می توانستم نقشه سرقت خود را اجرا کنم.

بهترین راه برای محافظت از خود در برابر دزدان تلفن همراه چیست؟

با اینکه نباید جواب سوال شما را بدهم، اما چون می خواهم توبه کنم و دور شر خط بکشم، پاسخ می دهم تا شهروندان مطلع شوند! اول اینکه مردم در خیابان موبایل خود را در دست نگیرند. حتما از هندزفری استفاده کنید. اگر گوشی را در کیف خود قرار می دهید، بند کیف شما باید بلند باشد و به صورت مورب روی گردن شما آویزان باشد. ما به سراغ افرادی نمی رویم که چمدان خود را به پهلوی خود رها کرده اند. اگر از گوشی در ماشین استفاده می کنید، باید درها را قفل کنید و شیشه ها را پایین نیاورید. به یاد داشته باشید که سارقان سعی می کنند به هر وسیله ای دزدی کنند. مثلاً شیشه را لمس می کنیم و وقتی کنار شیشه پایین می آید نقشه سرقت را اجرا می کنیم یا آینه عقب ماشینش را لمس می کنیم و تصادف کاذبی ایجاد می کنیم، سوژه مجبور می شود از ماشین پیاده شود و در آن لحظه نقشه سرقت را اجرا می کنیم./ایسنا

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=192586

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.