افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 18 October , 2024
7

دیدنی های محله ها سفر به هلند، ایران!

  • کد خبر : 18432
دیدنی های محله ها سفر به هلند، ایران!

اگر دوست دارید به هلند سفر کنید، اما در حال حاضر توانایی مالی ندارید، پیشنهاد جذاب تری برای شما داریم! محل نهالستان گل و گیاه و معروف به هلند، ایران این یک پیشنهاد خوب برای یک سفر کامل ملی است. اما شاید بسیاری از شما هیچ ایده ای از این شهر و جاذبه های آن […]

اگر دوست دارید به هلند سفر کنید، اما در حال حاضر توانایی مالی ندارید، پیشنهاد جذاب تری برای شما داریم! محل نهالستان گل و گیاه و معروف به هلند، ایران این یک پیشنهاد خوب برای یک سفر کامل ملی است. اما شاید بسیاری از شما هیچ ایده ای از این شهر و جاذبه های آن نداشته باشید، پس بد نیست به مهم ترین آن ادامه دهید. جاذبه های محله شناختن

رزرو آنلاین هتل در محلات

جاذبه های گردشگری محلی یک سفر متفاوت

محلات یکی از شهرهای استان مرکزی است که در جنوب غربی کرمان قرار دارد، شهرستانی که تنها 3 ساعت و نیم با پایتخت فاصله دارد. این شهر به خاطر دشت های گل بهشتی و آب و هوای مطبوعش مشهور است. اما اگر قصد سفر دارید، جاذبه های آن را بشناسید و اولین تعطیلات بعدی خود را برنامه ریزی کنید. از معابد باستانی گرفته تا جاذبه های طبیعی می توانند شما را برای چند روز گشت و گذار در این شهر سرگرم کنند. اما در ادامه با هر یک از این جاذبه ها با کمی جزئیات بیشتر آشنا شوید.

1- معبد خوره محلات

برای شروع صحبت در مورد جاذبه های گردشگری محلی، اجازه دهید به قدیمی ترین صفحات تاریخ برویم دوران باشکوه زایمان در هزاره اول قبل از میلاد ما می رویم اگرچه این دوره تاریخی آثار زیادی برجای ندارد، اما معبد یا کاخ خورهه در محلات را می توان یکی از زیباترین آثار باقی مانده از این دوره دانست.

البته انتظار یک قصر بزرگ را نداشته باشید. مجموعه تاریخی خورهه3000 سال سابقه این سرزمین را شاهد بوده و اکنون تنها دو ستون کامل و ایستاده باقی مانده و بقیه ستون ها به صورت نیمه ویرانه دیده می شوند. به هر حال اگر از علاقه مندان به گشت و گذار در صفحات تاریخ هستید، پیشنهاد می کنیم از یکی از مهم ترین مکان های دیدنی این محله دیدن کنید.

2- روستای گل و گیاهان زینتی محلات

محلات در تولید انواع گل های زینتی در بین شهرهای ایران رتبه اول را به خود اختصاص داده است. شهر کوچکی که رقیب هلند است. مطمئناً حتی اگر چندان علاقه ای به دیدن گل و گیاه ندارید، از دیدن تنوع بسیار زیاد گل های زینتی که در این شهر وجود دارد لذت خواهید برد.

دهکده گل و گیاه زینتی محلات

این شهر با وسعتی نزدیک به 110 هکتار بزرگترین شهر گلکاری کشور محسوب می شود. جایی که نسخه ای زمینی از بهشت، سرزمین گل های زینتی، مکانی برای رشد و توزیع انواع گل های رنگارنگ را خواهید دید. در سفر به شهرها حتما از این جاذبه دیدن کنید.

3- خاستگاه محلات، مناظر طبیعی است

اگر عاشق هستید اما هر بار سفرتان به دربند تهران ختم می شود؟ خوب این بار به سرچشمه آبادی ها بروید. یک جاذبه طبیعی و یکی از معروف ترین دیدنی های شهر که کمتر از 4 ساعت با تهران فاصله دارد. باغ بزرگ و زیبا، هوای مطبوع، آرامش و سکوت، رودخانه ای زیبا در مرکز، کافه ها و رستوران های اطراف این جاذبه را برای شما دلپذیرتر می کند.

مکان های مورد علاقه

سرچشمه چشمه ای زیبا با آب فراوان در دامنه کوه هفتاد قله که مرتفع ترین نقطه منطقه است قرار دارد. بنابراین، پس از قدم زدن در زیر درختان چنار و لذت بردن از صدای پرندگان، می توانید خود را به کوهپیمایی سبک پذیرایی کنید. نکته جالب اینجاست که محلات در بین اماکن تفریحی ایران رتبه 9 را دارد.

4- آب گرم محلی

اگر فکر می کنید که جاذبه های ملاحات فقط به دشت و شهر گل محدود می شود، در اشتباهید. چشمه های آب گرم محلات از دیگر جاذبه های طبیعی و گردشگری این شهرستان است. در این شهرستان ۶ چشمه آب گرم طبیعی با نام های چشمه شفا، دنبه، روماتیسم، حکیم، سودا و سلیمانیه وجود دارد که به دلیل وجود ترکیبات سولفات کلسیم در درمان بیماری های مختلف بسیار موثر است.

آب گرم محلی

در طول سال افراد زیادی برای بهره مندی از خواص درمانی این چشمه ها به ملاحات سرازیر می شوند. در اطراف این چشمه ها هتل ها و مراکز اقامتی متعددی وجود دارد که با توجه به استخرها و وان های مخصوص آقایان و بانوان امکان استفاده از خواص درمانی آب این چشمه ها را به شما داده اند. البته به فکر پرداخت هزینه اقامت در این مراکز از قبل باشید.

5- معبد آتشکوه محلات

ایران سرزمینی تاریخی با بیش از 5 هزار سال زندگی شهری است. بنابراین عجیب نیست که در هر گوشه و کناری یک اثر تاریخی متعلق به یک دوره تاریخی پیدا کنید. یکی دیگر از جاذبه های محلات، آتشکده کوه محلات است.

آتشکده آتشکوه محلات

چارطقی که به چارطقی نیمور یا آتشکوه معروف است و در پنج کیلومتری روستایی به همین نام قرار دارد. این آتشکده مربوط به دوره ساسانیان است و از آثار مهم این شهر به شمار می رود.

6- غارهای دیدنی محلات

یکی دیگر از مکان های دیدنی محلات غارهای طبیعی و زیبا است. غار یکه چاه محلات یکی از غارهای طبیعی این شهر است که قدمت آن به هزاره سوم قبل از میلاد می رسد. غار آزادخان محلات، غار شاه بلبل، غار بابا جابر و غار چاله گاو از دیگر زیبایی های طبیعی شهرستان محلات هستند که در سفر خود باید حداقل یکی از آنها را ببینید.

7- سد نیمور قدیم

شاید تا به حال فکر می کردید که سدسازی و سیلاب کشی رودخانه ها برای صرفه جویی در مصرف آب مختص دوران مدرن است. اجداد ما هزاران سال پیش با تکنولوژی عجیب خود رودخانه ها را سد می کردند.

جاذبه های گردشگری محلی

سد نیمور باستانی یکی از نقاط گردشگری محلات است که در دوره ساسانیان به قصد ذخیره آب ساخته شده است. این جاذبه به دلیل اهمیت تاریخی و چشم انداز طبیعی زیبایی که اطراف آن را احاطه کرده است، اکنون به مکانی برای لذت بردن مردم و گردشگران تبدیل شده است.

8- پل باقرآباد یکی از جاهای دیدنی محلات است

این شهر آثار بسیاری از دوره های مختلف تاریخی را در خود جای داده است. از هزاره های قبل از میلاد و دوران سلطنت شاهان ساسانی تا قاجارها! پل باقرآباد یکی از این آثار تاریخی است که از دوره قاجاریه در این شهر به جا مانده است. دیدن این جاذبه برای تکمیل یک سفر اکتشافی خالی از سرگرمی نیست!

مکان ها و جاذبه های دیدنی!

مطمئناً دیدن همه جاهای دیدنی یک شهر کار یک روزه یا دو روزه نیست. فهرست جاذبه های این شهر به همین چند مورد محدود نخواهد شد. قلعه آقاخان محلاتی، چنار 2000 ساله مهلات، کتیبه های خورهه، آسیاب میلون، یخچال نیم ور و چندین جاذبه دیگر مجموعه آثاری هستند که در سفر به محلات شما را در خود جای خواهند داد. اگر به این شهر سفر کنید جزو بهترین مکان های گردشگری ایران خواهید بود.

اگر تجربه سفر به مناطق مختلف را دارید، آن را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد سفر به مناطق

چه زمانی از سال برای سفر به ملاحات بهتر است؟

اگر می خواهید در سرزنده ترین زمان ممکن بهشت ​​گل و گیاه ایران را ببینید، در فصل بهار و تابستان به محلات سفر کنید.

محله ها دقیقا کجا هستند؟

این شهر در استان مرکزی قرار دارد و از جنوب به اصفهان می رسد. محلات حدود 262 کیلومتر با تهران فاصله دارد.

چگونه از تهران به محلات برویم؟

پس از خروج از تهران راهی قم و سپس سلفچگان شوید. سپس به دیلیجان رفته و پس از عبور از روستای نیم ور به محلات می رسید. این مسیر حدود 3 ساعت و 40 دقیقه رانندگی می کند.

آیا آب گرم محله باز است؟

بله، طبق آخرین نظارت ها، آب گرم هتل های این منطقه با رعایت پروتکل های بهداشتی قابل استفاده گردشگران است.

نزدیکترین شهر به ملاحات کجاست؟

شهرستان محلات از شمال به اراک، از جنوب به اصفهان و گلپایگان، از غرب به خمین و از شرق به دیلیجان می رسد. بنابراین می توانید با صرف زمان بیشتر در سفر به مکان ها از این جاذبه ها دیدن کنید.

ارسال شده توسط دیدنی ها در محلات سفر به هلند ایران! اولین بار در مجله گردشگری. ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=18432

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.