افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
7

دیدنی های لاهیجان با دوست دختر گیلان آشنا شوید

  • کد خبر : 21162
دیدنی های لاهیجان با دوست دختر گیلان آشنا شوید

چند مایلی لاهیجان، بوی شیرین کلوچه های لاهیجانی و بوی تازه چای ها نوید رسیدن به دوست دختر گیلانی را می دهد. لاهیجان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای استان گیلان است که جاذبه‌های گردشگری آن باعث شده است که افراد زیادی در تعطیلات آخر هفته به این شهر سفر کنند. بنابراین ما نیز این مقاله مجله […]

چند مایلی لاهیجان، بوی شیرین کلوچه های لاهیجانی و بوی تازه چای ها نوید رسیدن به دوست دختر گیلانی را می دهد. لاهیجان یکی از بزرگ‌ترین شهرهای استان گیلان است که جاذبه‌های گردشگری آن باعث شده است که افراد زیادی در تعطیلات آخر هفته به این شهر سفر کنند. بنابراین ما نیز این مقاله مجله گردشگری را داریم امروز پرواز کن ما خود را وقف نقاط گردشگری لاهیجان کرده ایم تا قبل از سفر فهرستی از جاذبه های گردشگری را همراه داشته باشید.

رزرو هتل در لاهیجان

لاهیجان را کمی بیشتر بشناسید

اگر بخواهیم از تاریخ لاهیجان شروع کنیم، باید بگوییم که تاریخ این شهر به زمان اشکانیان برمی گردد. لاهیجان به دلیل رونق در صنعت ابریشم از گذشته تاکنون مورد توجه تجار بوده است. پس از آن با توسعه و کاشت چای توسط آغا محمدخان قاجار گوانلو ملقب به کاشف السلطنهاهمیت این شهر افزایش یافت.

آب و هوای لاهیجان مانند سایر شهرهای شمال ایران مرطوب و کثیف است. زمستان این شهر با باران و برف همراه است و بهار و پاییز آن معتدل است. بنابراین فصل بهار و پاییز را می توان به عنوان بهترین زمان برای سفر به لاهیجان معرفی کرد.

معرفی جاهای دیدنی لاهیجان

اماکن گردشگری لاهیجان به سه قسمت مکان های گردشگری، اماکن تاریخی و اماکن تفریحی تقسیم می شوند. شهر لاهیجان به دلیل موقعیت جغرافیایی، سرسبزی و طراوت، از دیدنی های طبیعی بی بهره نیست. برای همین تصمیم گرفتیم اول برویم. مناظر طبیعی لاهیجان بیا دیگه.

تالاب سوستان زیستگاه نیلوفرهای آبی

در پنج کیلومتری جنوب لاهیجان، مردابی زیبا و منحصر به فرد وجود دارد که زیستگاه نیلوفرهای آبی است. حدود 100 سال پیش اهالی روستا برای تامین آب شالیزارهای خود این تالاب را ایجاد کردند و از آن زمان تاکنون این تالاب با بارش باران و جاری شدن رودخانه از شالیزارها همیشه پر آب است.

اگرچه این تالاب از امکانات رفاهی مناسبی برخوردار نیست اما می توانید چند ساعتی به این تالاب سفر کنید و از باد عکس بگیرید. بهترین زمان برای رفتن به تالاب سوستان برای دیدن نیلوفرهای آبی از ابتدای خرداد تا پایان شهریور است.

معرفی جاهای دیدنی لاهیجان

کوه شیطان شکار بزرگان و پادشاهان

اگر از پله ها و مسیر سرسبز کوه شیطان بالا بروید به بام لاهیجان می رسید. این منطقه که در گذشته به شاه نشین معروف بود، روزگاری شکارگاه شاهان و بزرگان بوده است. بر اساس اعتقاد قدیمی ها، نام این کوه به دلیل منظره زیبا و منحصر به فرد آن است، همانطور که در گذشته انسان بدون توجه به این منظره از بالا به پایین سقوط می کرد. مردم محلی بر این باورند که شیطان یک نفر را فریب می دهد و او را به دور انداختن سوق می دهد.

معرفی جاهای دیدنی لاهیجان

هنگام پیاده روی در شیطان کوه می توانید از استخر لاهیجان، آبشار شیطان کوه و بام سبز دیدن کنید. از دیگر امکانات Shaitan Koh می توان به رستوران ها و کافه ها، سرویس های بهداشتی و خدمات سلامتی اشاره کرد. با رزرو هتل در نزدیکی کوه شیطان لاهیجان می توانید اقامت خوبی در این شهر داشته باشید.

برخی از هتل های لاهیجان در نزدیکی شیطان کوه عبارتند از:

  • هتل رسپینا لاهیجان
  • هتل صدای لاهیجان
  • هتل شهرزاد لاهیجان
  • هتل‌گردی لاهیجان

پارک جنگلی میرسفا جنگلی در قلب شهر

پارک جنگلی میرسفا یکی دیگر از نقاط گردشگری لاهیجان محسوب می شود و از سال 1395 امکاناتی مانند آلاچیق برای سهولت استفاده خانواده ها به آن اضافه شده است. این جنگل به دلیل درختان بلندش مکان مناسبی برای پیک نیک و گردش های خانوادگی است.

معرفی جاهای دیدنی لاهیجان

روستای چی چی نی کوتی روستای کمی شناخته شده در گیلان

روستای چی چی نی کوتی روستایی خوش آب و هوا در گیلان است که کمتر از سایر جاذبه های گردشگری لاهیجان شناخته شده است. این روستا جدا از طبیعت سرسبز و دست نخورده اش، زیستگاه گونه های جانوری بسیاری از جمله شغال، خرس قهوه ای، روباه و خوک خاکستری است. این شهر حدود 42 کیلومتر با لاهیجان فاصله دارد و بهترین زمان برای بازدید از اواسط بهار تا اواسط پاییز است.

معرفی جاهای دیدنی لاهیجان

جنگل تاریک لاهیجان تجربه ای متفاوت در لاهیجان

بیشتر مسافران شما برای پیاده روی در جنگل یا دریا به شما سفر می کنند. لاهیجان اگرچه کمی از ساحل دریا فاصله دارد، اما جنگل های آن به خودی خود جذاب و دیدنی است. جنگل تاریک لاهیجان یکی از جنگل های لاهیجان و جاذبه های گردشگری آن است. اگر کمی به عمق جنگل بروید، از سکوت جنگل در یک طرف و زیبایی مزارع چای در طرف دیگر شگفت زده خواهید شد. این جنگل حدود 18 کیلومتر بعد از تلاش قرار دارد و بهترین زمان برای بازدید از جنگل تاریک بهار، تابستان و زمستان است.

معرفی جاهای دیدنی لاهیجان

مکان های تاریخی لاهیجان

شهر باستانی لاهیجان و فراز و نشیب های تاریخی که داشته است، جاذبه های تاریخی بسیاری را برای آیندگان به یادگار گذاشته است. در ادامه فهرستی از اماکن تاریخی لاهیجان را به شما معرفی می کنیم.

موزه تاریخ چای شناخت تاریخچه چای

طعم خوب چایی که امروز می چشیم باید از کشف محمدمیرزا قاجار گوانلو متخلص به کاشف السلطنه تشکر کرد. او یکی از اولین رواج دهندگان چای در ایران بود و به همین دلیل چای کار یا چای کار نام داشت پدر چای ایران آنها همچنین می گویند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این نوشیدنی معطر می توانید از موزه تاریخ چای دیدن کنید.

مکان های تاریخی لاهیجان

مسجد تاریخی اکبریه معروف ترین مساجد لاهیجان

مسجد اکبریه که یادمان فتحعلی شاه قاجار است یکی از این مسجد است معروف ترین مساجد لاهیجان در نظر گرفته شده است. این مسجد در دو طبقه ساخته شده است که هر طبقه دارای هشت ستون است. برای بازدید از این مسجد تاریخی باید به محله گابنه لاهیجان بروید.

مکان های تاریخی لاهیجان

مسجد چهار پادشاه لاهیجان آرامگاه پادشان کیایی

در ابتدای خیابان کاشف گیلان، مسجدی تاریخی نظرتان را جلب می کند. این مسجد یادگار دوران صفویه و آرامگاه چهار پادشاه کیایی به نام‌های سیدخور کیا، سیدعلی کیا، سید ابوتراب بن علی کیا و سید رضی کیا است. مسجد یا مقبره چهار پادشاه مانند دیگر مساجد ایرانی دارای معماری، نقاشی و کاشی کاری منحصر به فردی است که آن را به یکی از جاذبه های گردشگری لاهیجان تبدیل کرده است.

مکان های تاریخی لاهیجان

مسجد جامع لاهیجان نشانی از تاریخ کهن لاهیجان

مسجد جامع لاهیجان با مناره کوتاه یکی دیگر از جاذبه های گردشگری لاهیجان است. برخی از مردم محلی بر این باورند که این مسجد بر روی خرابه های معبد زرتشتیان ساخته شده و طاق آن بخشی از بقایای آتشکده در ساخت این مسجد است. این مسجد یکی از قدیمی ترین مساجد لاهیجان به شمار می رود که سلطان محمد کیا در سال 893 قمری مصادف با عید سعید قربان در آن نماز خوانده است.

مکان های تاریخی لاهیجان

حمام گلشن حمامی 150 ساله

حمام گلشن یکی از بناهای تاریخی لاهیجان است که بیش از ۱۵۰ سال قدمت دارد. این حمام توسط حاکم وقت لاهیجان در زمان فتحعلی شاه قاجار ساخته شد و در زلزله سال 1369 بسیاری از ستون ها و ستون های سنگی آن تخریب شد. این حمام از دو قسمت تشکیل شده است: قسمت فوقانی (مورد استفاده عموم مردم) و بخش داخلی (که توسط پادشاهان ثروتمند استفاده می شود).

بازار سنتی لاهیجان مکانی برای معاشرت مردم محلی

بازارها یکی از بهترین مکان ها برای معاشرت با مردم محلی هستند. بازار سنتی لاهیجان نه تنها بهترین فرصت برای گفت و گو با مردم لاهیجان است، بلکه بوی غذای تازه ذهن شما را به وجد می آورد. در این بازار رنگارنگ می توانید انواع ماهی تازه، پنیر محلی، سبزیجات و میوه های دستچین شده را خریداری کنید.

مکان های تاریخی لاهیجان

شیخانبر قدم زدن در میان کوه های لاهیجان

در سه کیلومتری جاده لاهیجان به لنگرود به فضای سبز زیبایی می رسید که چیزی از معابد بانکوک کم ندارد. این منطقه که در میان رشته کوه لاهیجان قرار دارد، دارای آب و هوای خنک و کوهستانی است. این منطقه علاوه بر چشم‌انداز بی‌نظیر خود، آرامگاه جد مادری شیخ زاهد گیلانی، استاد شیخ صفی‌الدین اردبیلی نیز محسوب می‌شود.

مکان های تاریخی لاهیجان

پل سفالی پاشاکی پل گامی لاهیجان

در ادامه معرفی اماکن تاریخی لاهیجان به پل خاشاکی می رسیم. این پل در زمان قاجار برای عبور از دو رودخانه کیاجوی و دیودره ساخته شده است. پل خشك یا به قول بومیان پل گمی در طبیعت سرسبز لاهیجان قرار دارد. برای دیدن پل خشتی خاشاکی باید به روستای پاشاکی بالا محله بروید.

مکان های تاریخی لاهیجان

معرفی اماکن تفریحی در لاهیجان

پس از گشت و گذار در لاهیجان، خوب است که سفر خود را با هیجان چاشنی کنید. در این شهر زیبا امکانات تفریحی و گردشگری مانند تله کابین و زیپ لاین لاهیجان وجود دارد که در ادامه به معرفی مختصر آن ها می پردازیم.

تله کابین لاهیجان دور شهر لاهیجان

اگر فکر می کنید تله کابین تنها بخشی است جاذبه ها و تفریحات نمک آبرود یا اینکه رامسر هست باید بگم سخت در اشتباهید. در لاهیجان تله کابین امن و مجهزی وجود دارد که شما را به سفری بر فراز آسمان این شهر می برد. این تله کابین دو ایستگاه در بام سبز و تاج خروس با مسافتی حدود 1500 متر دارد. به علاوه زمان رفت و برگشت این تله کابین حدود 20 دقیقه طول می کشد.

معرفی اماکن تفریحی در لاهیجان

زیپ لاین هیجان در ارتفاعات کوه شیطان

زیپ لاین لاهیجان به طول یک کیلومتر یکی از مهیج ترین امکانات تفریحی لاهیجان محسوب می شود که با بهترین تجهیزات روز دنیا ساخته شده است. برای زیپ‌لاین سواری، می‌توانید تا بالای پشت بام رانندگی کنید، یا اگر اهل کوهنورد هستید، از پله‌های کوه شیطان بروید.

معرفی اماکن تفریحی در لاهیجان

لاهیجان سفری متفاوت به شمال ایران

تاریخ و قدمت لاهیجان به همراه طبیعت سرسبز و دلنشین آن، آن را از دیگر شهرهای شمال ایران متمایز کرده است. این شهر مکان های کمی برای دیدن ندارد، بنابراین تنها بخشی از معروف ترین جاذبه های گردشگری لاهیجان را به شما معرفی می کنیم.

سفر به لاهیجان را با کدام جاذبه گردشگری لاهیجان آغاز کنید؟

سوالات متداول جاهای دیدنی لاهیجان

بهترین جاهای دیدنی لاهیجان کدامند؟

طبیعت کوه شیطان، بام سبز، جنگل تاریک، مسجد جامع، تالاب سوستان و موزه تاریخ چای از بهترین جاهای دیدنی لاهیجان هستند.

فاصله تهران تا لاهیجان چقدر است؟

تهران تا لاهیجان حدود 348 کیلومتر، 4-5 ساعت رانندگی است.

معروف ترین هتل های لاهیجان کدامند؟

از معروف ترین هتل های لاهیجان می توان به هتل رسپینا لاهیجان، هتل سیلک لاهیجان، هتل دهدار لاهیجان و هتل هالیدی لاهیجان اشاره کرد.

نوشته دیدنی های لاهیجان با دوست دختر گیلانی آشنا شوید اولین بار در مجله گردشگری. ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=21162

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.