افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
7

دیدنی های خوزستان شهر خورشید و خرما

  • کد خبر : 20158
دیدنی های خوزستان شهر خورشید و خرما

استان خوزستان با تمدن 9000 ساله و طبیعت منحصربه‌فرد یکی از محبوب‌ترین استان‌های جنوبی کشورمان است. شهرستان های این استان در جنوب غربی کشورمان با مردمانی خونگرم و جاذبه های تاریخی و طبیعی هر ساله به ویژه در فصل بهار و پاییز پذیرای مسافرانی از سراسر کشورمان است. اهواز مرکز استان خوزستان است، آبان، ایذه، […]

استان خوزستان با تمدن 9000 ساله و طبیعت منحصربه‌فرد یکی از محبوب‌ترین استان‌های جنوبی کشورمان است. شهرستان های این استان در جنوب غربی کشورمان با مردمانی خونگرم و جاذبه های تاریخی و طبیعی هر ساله به ویژه در فصل بهار و پاییز پذیرای مسافرانی از سراسر کشورمان است. اهواز مرکز استان خوزستان است، آبان، ایذه، اندیمشک، دزفول، شوش، شوشتر، خرمشهر، مسجد سلیمان، بهبهان، رامهرمز شهرهای این استان بزرگ کشورمان هستند که هر کدام مکان های دیدنی و دیدنی خاص خود را دارند. جاذبه ها برای دیدن جاهای دیدنی خوزستان باید چند روزی را برای سفر به این شهر برنامه ریزی کنید، البته در این مطلب از امروز پرواز کن قصد داریم بهترین مکان های گردشگری خوزستان را به شما معرفی کنیم که در سفر به این منطقه حتما باید از آنها دیدن کنید.

ارزان ترین بلیط هواپیما اهواز

پل سفید اهواز چهارمین پل معلق جهان

گشت و گذار در خوزستان را از مرکز این استان آغاز خواهیم کرد. پل سفید یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری اهواز و واستان خوزستان است. اهواز پل های زیادی دارد و به همین دلیل به شهر پل ها معروف است. پل سفید اهواز که به نماد شهر تبدیل شده است بر روی رودخانه کارون قرار دارد و چهارمین پل معلق جهان به شمار می رود.

زیگورات چغازنبیل مشاهده دوران شکوفایی هنر و معماری.

دوران شکوفایی هنر و معماری تاریخی در دوران عیلامی را می توان در بنای چغازنبیل مشاهده کرد. زیگورات چغازنبیل اولین اثر ایرانی است که در فهرست میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این بنا در قرن سیزدهم قبل از میلاد ساخته شده است. ج توسط پادشاه عیلام، اونتاش ناپیریشا. این مجموعه 100 هکتاری در 45 کیلومتری جنوب شوش و 35 کیلومتری غرب شوشتر قرار دارد.

تبدیل به یک آبشار

آبشار شوی به نیاراگا، ایران!

آبشار شوی در مرز بین استان های خوزستان و لرستان قرار دارد و به نیاگارای ایران معروف است. این آبشار 85 متر ارتفاع و 70 متر عرض دارد و به صورت پلکانی از دامنه کوه فرو می ریزد. در سفر به خوزستان، تماشای این آبشار بی نظیر را حتما در برنامه سفر خود قرار دهید.

سازه های آب شوشتر نابغه مهندسان ایرانی بابستان

یکی از سازه هایی که نشان از هوش و ذکاوت مهندسان ایرانی در دوران باستان دارد، سازه های آبی شوشتر خوزستان است. این سازه ها سیستم های آبیاری پیچیده ای هستند که در زمان داریوش هخامنشی و قرن پنجم قبل از میلاد ساخته شده اند. استفاده هوشمندانه از منابع آبی و کنترل ضایعات آنها، استفاده بهینه از آب برای مصارف شرب، کشاورزی و صنعتی از ویژگی های این سازه آبی عجیب است.

سازه های آبی شوشتر

معماری هندی مسجد رنگونی های آبادان در ایران

پس از کشف نفت و ایجاد پالایشگاه در استان خوزستان، اقوام و اقوام مختلفی از سراسر جهان به این استان کوچ کردند. مهاجران هندی و پاکستانی نیز مسجد رنگونی آبادان را ساختند. امروزه مسجد راگونی که متعلق به برمه های راگونی است به یک جاذبه گردشگری تبدیل شده است.

رودخانه کارون طولانی ترین رود ایران.

یکی از معروف ترین نقاط خوزستان که نماد این استان نیز محسوب می شود، رودخانه کارون است. این رودخانه که در گذشته راه ارتباطی ایران با سایر کشورها بوده است بزرگترین و طولانی ترین رودخانه کشورمان است که از کشور می گذرد. رودخانه کارون از شهرهای مختلف استان خوزستان می گذرد و پیاده روی در حاشیه رودخانه کارون در بین مردم محلی و گردشگران بسیار محبوب است.

آرامگاه دانیال نبی بنایی زیبا در شهر شوش

آرامگاه دانیال نبی در شهر شوش یکی از مکان های معروف خوزستان به شمار می رود که با کاشی کاری های زیبا و معماری خاص خود توجه همگان را به خود جلب می کند. این مکان آرامگاه حضرت باران است که مومیایی شده و جسد او در این مکان نگهداری می شود.

قالب عکس تک وبلاگ

تشکو رامهرمز نگاهی به شعله های سوزان کوه!

تشکوه یا آتشکوه نام کوه سوزانی است که گدازه های آتش از آن جاری می شود. این کوه در مسیر جاده رامهرمز به رود زرد و در مسیر خدیجه و ممتین قرار دارد که با لاماهای ریز و درشتش در شب دیدنی است.

کوه رامهرمز

دانشگاه جندی شاپور یکی از قدیمی ترین مراکز علمی جهان است.

همان طور که گفتیم استان خوزستان از زمان های بسیار دور دارای تمدن و قدمتی طولانی است و جلوه های آن را در آثار تاریخی باقی مانده از این زمان می توان یافت. دانشگاه جندی شاپور یکی از قدیمی ترین و مهم ترین مراکز علمی جهان در دوران باستان است که در 17 کیلومتری جنوب شرقی دزفول قرار دارد.

خانه نقشه از خانه های باستانی اهواز

خانه ماپار اهواز متعلق به دوران پهلوی است و با معماری و تزئینات قدیمی خود یادآور خانه های قدیمی است. حیاط با حوض و باغچه های گل اطراف آن، نمای آجری و دیوارهای سنگی این خانه زیبا را به یکی از بهترین دیدنی های خوزستان تبدیل کرده است.

قالب عکس تک وبلاگ 1

روستای پامنار یکی از زیباترین روستاهای دزفول است

در 100 کیلومتری دزفول روستای بسیار زیبایی در کنار دریاچه دز قرار دارد. توصیه می کنیم در سفر به خوزستان از این شهر دیدن کنید. این شهر به دلیل طبیعت زیبا و صنایع دستی متعددش در بین گردشگران بسیار محبوب است.

قالب عکس تک وبلاگ ۲

شهر تاریخی شوش یکی از قدیمی ترین شهرهای جهان.

قدمت شهر باستانی شوش به 4000 سال قبل از میلاد برمی گردد و به عنوان قدیمی ترین شهر جهان شناخته می شود. این شهر مرکز حکومت عیلامیان، آشوریان، هخامنشیان، سلوکیان، اشکانیان، ساسانیان و بابلیان بوده و دارای بخش‌های متعددی از جمله کاخ شاوور، آپادانا، دروازه شرقی، کاخ هدیش، تپه آکروپولیس، قلعه فرانسویان، و غیره.

دیگر دیدنی های خوزستان

استان خوزستان با 64055 کیلومتر وسعت یکی از استان های بزرگ کشورمان است و به همین دلیل شهرها و جاذبه های بسیاری را در خود جای داده است. در این مقاله به معرفی بهترین مکان های دیدنی خوزستان می پردازیم. از دیگر مکان های دیدنی این استان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خانه معین التجار در شهر اهواز
  • خانه مستوفی در شهر شوشتر
  • کلیسای سورت گراپات در شهر آبادان
  • مسجد جامع شوشتر در شهر شوشتر
  • حمام نفت سفید در 55 کیلومتری شهر اهواز
  • دره کل خرسان در 35 کیلومتری دزفول
  • بازار عبدالحمید اهواز
  • گورستان سنگی تپه کوهساران اهواز
  • سنگ نگاره کول فرح در ۷ کیلومتری ایذه قرار دارد.
  • پل لشکر در شوشتر
  • تالارهای قلعه شوشتر
  • برج فرنگی شوشتر کلاه

سیری در استان پهناور و باستانی خوزستان

شاید فکر کنید خوزستان به دلیل قرار گرفتن در جنوب کشور دارای آب و هوای گرم و خشک است اما پس از سفر به این شهر و دیدن طبیعت شگفت انگیز آن نظرتان عوض می شود. علاوه بر این، قدمت چند هزار ساله این استان موجب حفظ آثار و بناهای تاریخی در شهرهای مختلف استان شده است که حیرت و حیرت همه بینندگان را بر می انگیزد.

در این مطلب سعی کردیم مکان های گردشگری خوزستان را به اختصار به شما معرفی کنیم. در مورد جاذبه های این استان پهناور حرف زیادی برای گفتن نیست.

اگر به شهرهای تفریحی استان خوزستان سفر کرده اید، تجربیات خود را با خوانندگان ما به اشتراک بگذارید.

سوالات متداول در مورد دیدنی های خوزستان

در تابستان چه جاهایی را در خوزستان باید دید؟

اگر در تابستان به خوزستان سفر می کنید، با توجه به اینکه در تابستان دمای هوا بسیار بالاست و هوا بسیار گرم می شود، بهتر است شهرهای شمالی این استان مانند اندیمشک، دزفول و ایذه را برای سفر انتخاب کنید.

در زمستان چه جاهایی را در خوزستان باید دید؟

در زمستان می توانید از مناظر بسیاری در خوزستان دیدن کنید. در این فصل هوا مساعد است و هزینه سفر مقرون به صرفه است. مناطق مرکزی استان و شهرهایی مانند شوش، شوشتر، رامهرمز و بهبهان در این فصل دیدنی هستند.

در فصل بهار چه جاهایی را در خوزستان باید دید؟

فصل بهار خوزستان بسیار مطبوع است و هوای خوب در شهرهای مختلف این استان برای بازدید از تمامی جاذبه ها بسیار مساعد است.

چگونه به خوزستان سفر کنیم؟

برای سفر به خوزستان می توانید از انواع وسایل مانند ماشین، قطار و هواپیما استفاده کنید. اهواز، آبادان، دزفول، بهبهان، ماهشهر دارای فرودگاه هستند. از تهران تا اهواز مرکز این استان با قطار حدود 15 ساعت طول می کشد.

نوشته نقاط گردشگری خوزستان شهر آفتاب و خرما اولین بار در مجله گردشگری پدیدار شد. ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20158

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.