افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

دیدنی های ایروان پایتخت تاریخی و فرهنگی ارمنستان

  • کد خبر : 24295
دیدنی های ایروان پایتخت تاریخی و فرهنگی ارمنستان

دیدنی های ایروان، شهر هزاران ساله و پایتخت صورتی ارمنستان، خاص و عمومی است. طبیعت باستانی و تاریخی ایروان این شهر را به مقصد سفر بسیاری از مردم جهان از جمله ایرانیان تبدیل کرده است. قدمت ایروان به حدود قرن هشتم می رسد، زمانی که شاه آرگیشتی اول قلعه اربونی را ساخت. شاید تعجب کنید، […]

دیدنی های ایروان، شهر هزاران ساله و پایتخت صورتی ارمنستان، خاص و عمومی است. طبیعت باستانی و تاریخی ایروان این شهر را به مقصد سفر بسیاری از مردم جهان از جمله ایرانیان تبدیل کرده است. قدمت ایروان به حدود قرن هشتم می رسد، زمانی که شاه آرگیشتی اول قلعه اربونی را ساخت. شاید تعجب کنید، اما ایروان در واقع از رم ایتالیا قدیمی تر است.

در سال های نه چندان دور، این شهر 2800 سالگی خود را جشن گرفت، بنابراین آثار و بناهای تاریخی زیادی در ایروان وجود دارد و مکان های زیادی برای دیدن در ایروان وجود دارد. جالب است بدانید که ایروان به دلیل استفاده از سنگ های رنگی در ساخت ساختمان ها به شهر صورتی معروف است. ایروان در دهه های اخیر پیشرفت زیادی کرده و اکنون به یک منطقه توریستی تبدیل شده است. نزدیکی ارمنستان به ایران و نبود ویزا برای ایرانیان، این شهر را به مقصدی درجه یک برای بسیاری از گردشگران ایرانی تبدیل کرده است. از این رو در مجله گردشگری اسمارتک نیوز قصد داریم بهترین جاذبه های گردشگری ایروان را به شما معرفی کنیم.

آبشار ایروان هزار پله

اگر می خواهید بهترین منظره شهر ایروان را ببینید، باید 572 پله را طی کنید. در حالی که نفس شما به حساب می آید، یک تصویر زیبا در مقابل چشمان شما ظاهر می شود. کاسکاد یکی از مکان های تفریحی ایروان و یکی از بهترین نقاط گردشگری ایروان است. در اطراف پله های آبشار گردشگران می توانند باغی پر از گل را ببینند که پوشش گیاهی آن به تنهایی یکی از دیدنی های ایروان محسوب می شود.

آبشار ایروان یکی از مکان های گردشگری ایروان است

در منطقه کاسکاد مجسمه ای از هنرمندان مشهور جهان وجود دارد که مناظر بی نظیری را در کنار آبشارها، فواره ها، گیاهان سبز و مجسمه های تاریخی در مقابل دیدگان عموم خلق کرده اند. موزه کافسجیان نیز در آبشار ایروان قرار دارد. بسیاری از کارگاه های آموزشی، کنسرت ها و فیلم های سینمایی در این موزه برگزار می شود.

ارتباط دادن قوانین فرودگاه ارمنستان

موزه تاریخ ارمنستان خانه مجمع ایروان

موزه تاریخ ارمنستان در سال 1920 تاسیس شد و به عنوان “خانه ملاقات” نیز شناخته می شود. آثار باستانی موزه تاریخ ارمنستان، اگرچه ساده است، اما برای دوستداران تاریخ بسیار چشمگیر است. موزه تاریخ یکی از مکان های دیدنی ایروان است. زیرا در موزه تاریخ ارمنستان آثار تاریخی از عصر برنز تا دوران مدرن به نمایش گذاشته می شود. به عبارت دیگر علاقه مندان به تاریخ می توانند پیشرفت های تاریخی ارمنستان را در موزه مشاهده کنند.

دیدنی های ایروان ۲
موزه تاریخ یکی از مکان های گردشگری ایروان است.

متانادران | بزرگترین موسسه نسخ خطی ارمنی باستان در جهان

ماتناداران یکی از بناهای تاریخی و دیدنی ایروان است که به طور رسمی به عنوان بزرگ‌ترین موسسه نسخه‌های خطی ارمنی باستانی در جهان شناخته می‌شود. ساختمان ماتناداران نیز یکی از مکان های تفریحی ایروان به حساب می آید، زیرا معماری باشکوه این بنا توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب می کند. بیرون ساختمان مجسمه ای از ماشتوتس قرار دارد که به کوریون (اولین نویسنده ارمنی) الفبا را آموزش می دهد. در این بنای تاریخی بیش از 17 هزار نسخه خطی ارمنی وجود دارد.

دیدنی های ایروان 8
ماتناداران یکی از مکان های گردشگری ایروان است

کلیسای کاتولیک کوچکترین کلیسای ارمنستان

کلیسای کاتولیک ممکن است کوچکترین کلیسای ارمنستان باشد، اما در طول زمان توانسته است از تخریب دور بماند. کلیسای کاتولیک ایروان تنها کلیسای شهر بود که از زلزله ویرانگر شهر در قرن هفدهم جان سالم به در برد. علاوه بر این، این کلیسا به لطف تلاش های جامعه محلی توسط شوروی از تخریب نجات یافت. کلیسای کاتولیک یکی از دیدنی های ایروان است که در مرکز شهر قرار دارد. فضای معنوی و معماری خاص این کلیسا توجه همه گردشگران را به خود جلب می کند.

جاذبه های گردشگری ایروان 7
کلیسای کاتولیک یکی از دیدنی های ایروان است.

کلیسای جامع سنت گرگوری روشن و شفاف

بزرگترین کلیسای حواری ارمنی کلیسای جامع سنت گرگوری در ایروان ارمنستان است. ساختمان مرکزی این کلیسا در سال 2001 تکمیل شد و به سبک کلاسیک ارمنی ساخته شده است. کلیسای سنت گریگوری که یکی از دیدنی های ایروان است، گنجایش 1700 نمازگزار را دارد.

جاذبه های گردشگری ایروان 3
کلیسای جامع سنت گریگوری یکی از دیدنی های ایروان است.

این کلیسا در واقع مجموعه ای از سه ساختمان، یک کلیسای جامع و دو کلیسای کوچک است. در ابتدای کلیسا باغ های سبزی وجود دارد که در آن می توانید مجسمه بزرگ سوارکار آدرانیک اوزانین را ببینید. جالب است بدانید که این کلیسا بر خلاف سایر کلیساها بسیار نورانی است.

میدان جمهوری هاراپارک

میدان جمهوری یکی از مکان های معروف ایروان است. معماری این میدان توسط تامانیان، معمار ارمنی طراحی شده است. در طول تاریخ اتفاقات بزرگی در این زمینه رخ داده است. میدان جمهوری توسط ساختمان های مهمی مانند خانه دولت و موزه تاریخ ارمنستان احاطه شده است.

جاذبه های گردشگری ایروان 9
میدان جمهوری یکی از مکان های معروف ایروان است

این میدان در زمان اتحاد جماهیر شوروی به نام لنین نامگذاری شده بود (تندیس او به مدت نیم قرن در میدان ایستاده بود) اما پس از استقلال بازسازی شد و شور و نشاط خاصی در آن پدیدار شد. یک فواره موزیکال در این میدان وجود دارد که از ابتدای بهار تا پایان تابستان با موسیقی جاز، راک و پاپ می رقصد و این میدان را به یکی از مکان های دیدنی ایروان تبدیل می کند.

مسجد کبود یادگار دوران اسلامی

شاید ارمنستان قدیمی ترین ملت مسیحی جهان باشد، اما آثار باستانی حکومت اسلامی را می توان در بسیاری از شهرهای جهان مشاهده کرد. مسجد آبی یکی از بناهای دیدنی ایروان است که یادگاری از دوران حکومت اسلامی است. باید بدانید که نام مسجد از رنگ متمایز گنبد گرفته شده است. این مسجد شیعیان در قرن هجدهم تکمیل شد و به عنوان چشمگیرترین بنای تاریخی ایروان شناخته می شود.

جاذبه های گردشگری ایروان 10
مسجد آبی یکی از دیدنی های ایروان است.

بنای یادبود مادر ارمنستان مجسمه ای افتخارآمیز

بنای یادبود مادر ارمنستان در پارک پیریزی قرار دارد. این ساختمان با نمایش زنی که شمشیر به دست دارد، داستان مادر ارمنستانی را روایت می کند که با تمام قدرت و لطف خود از سرمایه خود با افتخار دفاع می کند. بنای یادبود مادر ارمنستان یکی از مکان های تفریحی ایروان است که در بالای یک کلیسای ارمنی در وسط پارک مرکزی شهر قرار دارد. ارتفاع این بنای تاریخی 51 متر است.

دیدنی های ایروان 4
بنای یادبود مادر ارمنستان یکی از دیدنی های ایروان است.

تئاتر میدان آزادی یا میدان اپرا

میدان آزادی بنایی تاریخی در ایروان است که معماری آن مسافران ایرانی را به یاد تئاتر این شهر می اندازد. جالب است بدانید که تا سال 1370 این بنا به نام تئاتر میدان یا خانه اپرا شناخته می شد. میدان آزادی ایروان توسط معمار مشهور ارمنی تامانینان ساخته شده است. در دو طرف این میدان مجسمه های مفرغی از شاعران ارمنی وجود دارد. میدان آزادی یکی از معروف ترین نقاط گردشگری ایروان است که فضایی شبیه به فضای ایران دارد.

دیدنی های ایروان 5
میدان آزادی یکی از دیدنی های ایروان است
لینک 1 بهترین هتل های 3 ستاره ایروان

بهترین زمان برای سفر به ایروان

بازدید از جاذبه های ایروان در تمام طول سال عالی است، اما مواقعی وجود دارد که این سفر ممکن است بهترین ایده نباشد. اگر این اولین سفر شما به ایروان (یا به طور کلی ارمنستان) است، از ماه های تابستان برای بازدید از شهر خودداری کنید. زیرا گرمای طاقت فرسا +40 درجه سانتیگراد منتظر شما خواهد بود. این امر گشت و گذار در ایروان را تقریبا غیرممکن می کند. زمان دیگری که توصیه می شود از ایروان دیدن نکنید، سال نو و کریسمس است. به دلیل تعطیلات، مغازه ها، موزه ها، بسیاری از رستوران ها و کافه ها تعطیل خواهند بود.

دیدنی های ایروان 11
بهترین زمان برای سفر به دیدنی های ایروان.

در عین حال توصیه می شود در اوایل بهار یا اوایل پاییز از ایروان دیدن کنید. وقتی هوا خوب است و گرما وجود ندارد. در این فصول روزها طولانی و آفتابی است و می توانید به طور کامل از ایروان دیدن کنید.

جاذبه های تاریخی و دیدنی ایروان

در این مقاله بهترین مکان های دیدنی ایروان را معرفی می کنیم تا در سفر به این شهر هیچ جاذبه ای را از دست ندهید. آیا تا به حال به ایروان سفر کرده اید؟ چه جاذبه ای برای شما جالب بود؟ در قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید.

همچنین اگر قصد سفر به ارمنستان را دارید برای رزرو بلیط و هتل ایروان با ارزان ترین قیمت از Fly Today دیدن کنید.

سوالات متداول در مورد دیدنی های ایروان

مجسمه مادر ارمنستان کجاست؟

مجسمه مادر ارمنستان در پارک پیریزی در مرکز شهر قرار دارد.

معروف ترین مکان های ارمنستان کدامند؟

آبشار، موزه تاریخ ارمنستان، میدان آزادی، میدان جمهوری و مسجد آبی

بهترین فصل برای سفر به ایروان چه فصلی است؟

توصیه می شود در اوایل بهار یا اوایل پاییز از ایروان دیدن کنید. وقتی هوا خوب است و گرما وجود ندارد.

نوشته دیدنی های ایروان پایتخت تاریخی و فرهنگی ارمنستان اولین بار در مجله گردشگری پدیدار شد. ظاهر شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=24295

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.