افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 3 October , 2024
0

دیدار وزیر امور خارجه عربستان با رئیس جمهور اسلامی ایران

  • کد خبر : 383803
دیدار وزیر امور خارجه عربستان با رئیس جمهور اسلامی ایران

به گزارش صبح پنجشنبه آیرین از سوی خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (WAS)، پزشکان و فیصل بن فرحان در این نشست آخرین رویدادهای منطقه و جهان را مورد بحث و بررسی قرار دادند. وزیر امور خارجه عربستان در این دیدار سلام ملک سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن سلمان ولیعهد را به رئیس جمهور اسلامی ایران […]

به گزارش صبح پنجشنبه آیرین از سوی خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (WAS)، پزشکان و فیصل بن فرحان در این نشست آخرین رویدادهای منطقه و جهان را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

وزیر امور خارجه عربستان در این دیدار سلام ملک سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن سلمان ولیعهد را به رئیس جمهور اسلامی ایران ابلاغ کرد.

پزشکان همچنین از بن فرحان خواستند که سلام خود را به پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی برساند.

به گزارش ایرنا، پزشکان رئیس جمهور ایران برای دیدار رسمی دوجانبه با امیر قطر و شرکت در نشست مجمع گفت وگوی همکاری آسیایی، بعدازظهر چهارشنبه 20 مهرماه وارد دوحه پایتخت این کشور شدند.

امیر قطر رئیس جمهور اسلامی ایران را به منزل شخصی خود همراهی کرد و در بدو ورود پزشکان به این کشور با یک قهوه عربی از وی پذیرایی کرد.

مراسم استقبال رسمی از رئیس جمهور بعد از ظهر چهارشنبه با حضور شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر برگزار شد. در مراسم استقبال رسمی، پس از پخش سرود ملی و گرفتن عکس های یادگاری از سران ایران و قطر، اعضای هیئت های عالی رتبه دو کشور معرفی شدند.

بلافاصله پس از مراسم استقبال از پزشکان توسط امیر قطر، هیئت های عالیرتبه دو کشور مذاکرات دوجانبه و سپس سران دو کشور به صورت خصوصی دیدار کردند.

سپس مقامات ارشد جمهوری اسلامی ایران و قطر شش سند و یادداشت تفاهم همکاری در بخش‌های مختلف اقتصادی و تجاری، فرهنگی، آموزشی و ورزشی امضا کردند.

دکتر در روز دوم این سفر در نوزدهمین نشست مجمع گفتگوهای همکاری آسیایی (ACD) شرکت و سخنرانی خواهد کرد و احتمالاً با برخی از سران و مقامات کشورهای شرکت کننده در این مجمع دیدار خواهد کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=383803

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.