افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 20 October , 2024
3

دیدار وزیر امور خارجه اردن با امیر عبداللهیان – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 243090
دیدار وزیر امور خارجه اردن با امیر عبداللهیان – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

گزارش کردن خبرگزاری بیشترحسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در نیویورک با ایمن ادامه داد صفدیوزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد. امیر عبداللهیان وی تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم تمایل این کشور به پایان جنگ در کنار جنگ افروزی نتانیاهو را دلیل اصلی تداوم نسل […]

گزارش کردن خبرگزاری بیشترحسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه کشورمان در ادامه دیدارهای دیپلماتیک خود در نیویورک با ایمن ادامه داد صفدیوزیر خارجه اردن دیدار و گفتگو کرد.

امیر عبداللهیان وی تداوم حمایت آمریکا از رژیم صهیونیستی و عدم تمایل این کشور به پایان جنگ در کنار جنگ افروزی نتانیاهو را دلیل اصلی تداوم نسل کشی علیه فلسطینیان دانست و بر لزوم ادامه تلاش جامعه جهانی تاکید کرد. به ویژه کشورهای اسلامی برای پایان دادن به نسل کشی.

رئیس اداره سیاست خارجی کشورمان در این گفت و گو ضمن تشریح ضرورت و ابعاد اقدام نظامی جمهوری اسلامی ایران در چارچوب دفاع مشروع و هشدار و پاسخ تنبیهی به حمله وقیحانه اسرائیل سفارت رژیم ایران در دمشق تاکید کرد: اقدام نظامی ایران در برابر پایگاه‌های نظامی و اطلاعاتی که منشأ حمله به مقر دیپلماتیک کشورمان در دمشق بوده‌اند، بسیار دقیق و حساب شده است.

امیر عبداللهیان وی با تاکید بر عزم جمهوری اسلامی ایران برای کمک به تقویت صلح و ثبات در منطقه، افزود: این پاسخ نظامی به حمله اسرائیل تنها یک عملیات محدود و حداقلی بوده و در صورت هرگونه اقدام بعدی ماجراجویی از سوی اسرائیل است. رژیم، این بار پاسخ ایران قاطع، فوری و حداکثری خواهد بود.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با اشاره به وضعیت وخیم فلسطین اشغالی و نوار غزه در نتیجه جنایات و تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به مردم مظلوم فلسطین، خواستار اقدام قاطع بخشی از جمهوری اسلامی شد. ایران جامعه بین بین المللی و به ویژه سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عضو آن برای مقابله با این رژیم و توقف جنایات آن.

آقای ایمن صفدی وزیر خارجه اردن نیز از این دیدار ابراز خرسندی کرد و از تلاش های دیپلماتیک کشورمان برای توقف جنگ علیه غزه تشکر کرد.

وی وضعیت فلسطین را دشوار و پیچیده توصیف کرد و با تشریح تلاش‌های سیاسی کنونی گفت: اردن به تلاش‌های خود برای توقف جنگ علیه غزه با تمام امکانات ادامه می‌دهد. وی دیدگاه های کشورش را درباره راه حل سیاسی بحران فلسطین تشریح کرد. وی همچنین بر مخالفت قاطع اردن با هرگونه تلاش برای اسکان مجدد فلسطینیان در کشورهای همسایه تاکید کرد.

وی دیدگاه اردن و ایران مبنی بر لزوم پایان هر چه سریعتر جنگ علیه غزه را نقطه نظرات مشترک دانست و بر تداوم تلاش ها در این راستا تاکید کرد.

در این دیدار برخی مسائل دوجانبه و منطقه ای نیز مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=243090

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.