افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
0

دیدار مسعود المدزیکیان و رئیس جمهور سوئیس – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 373317
دیدار مسعود المدزیکیان و رئیس جمهور سوئیس – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مزیکیان در ادامه برنامه های روز اول سفر خود به نیویورک با حضور در هتل خانم “ویولا” از وی عیادت کرد. آمهریرئیس جمهور سوئیس ضمن ابراز خرسندی از روابط و تعاملات خوب دو کشور، کمک های دارویی سوئیس به کشورمان را تحریم شده، نقش فعال این کشور در حفظ منافع […]

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود مزیکیان در ادامه برنامه های روز اول سفر خود به نیویورک با حضور در هتل خانم “ویولا” از وی عیادت کرد. آمهریرئیس جمهور سوئیس ضمن ابراز خرسندی از روابط و تعاملات خوب دو کشور، کمک های دارویی سوئیس به کشورمان را تحریم شده، نقش فعال این کشور در حفظ منافع ایران و از سرگیری روابط با عربستان سعودی را نشانه ای از عمق روابط دو کشور وی بر اهمیت گسترش تعاملات فیمابین در همه زمینه ها تاکید کرد.

رئیس جمهور در ادامه به تشریح رویکرد دولت در سیاست داخلی و خارجی بر اساس اجماع ملی و گسترش تعامل با همه کشورهای جهان بر اساس احترام متقابل و اقدامات نادر در زمینه مشارکت همه کشورها پرداخت. گروه های قومی و مذاهب در مدیریت. در امور کشور و همچنین استفاده از ظرفیت زنان در دولت اشاره کرد و گفت: ما نیز در سیاست خارجی خود به دنبال ایجاد ثبات، امنیت و صلح در منطقه هستیم، اما رژیم صهیونیستی در تلاش برای ایجاد جنگ و ایجاد جنگ است. خیر امانی تلاش می کند.

این پزشک در ادامه با ابراز تاسف عمیق از آنچه در غزه و بر مردم مظلوم این منطقه می گذرد، تصریح کرد: جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و سکوت محافل و مجامع بین المللی حقوق بشر در قبال این جنایات غیرقابل قبول است. . برای وجدان های بیدار هیچ تحملی وجود ندارد و باید هر چه زودتر از این اقدامات جلوگیری کرد.

رئیس جمهور ادامه داد: در جنگ غزه از یک سو همه قدرت های بزرگ با حمایت های مالی، تسلیحاتی و رسانه ای پشت رژیم صهیونیستی قرار دارند و از سوی دیگر مردم مظلوم و محاصره هستند. در شام و طبیعتاً در این جنگ نابرابر، ظالم در کنار آنهاست و باید مجبور به توقف جنگ، خشونت و جنایت شود، افزود: مردم به جای محکومیت رژیم صهیونیستی و تلاش برای وادار کردن آن به توقف جنایات. فلسطینی متهم به تروریسم است که به معنای قانون جنگل در جهان ماست. ملکه و نیاز به اصلاح این روند آن را ضروری می کند.

وی با تاکید بر اینکه مخالفت لفظی کشورهای اروپایی با جنگ غزه با وجود حمایت از رژیم صهیونیستی برای مردم جهان قابل اعتماد نیست، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از هر تلاشی برای پایان دادن به این جنگ و نسل کشی حمایت خواهد کرد. در غزه

خانم ویولا آمهریرئیس جمهور سوئیس در این دیدار ضمن تبریک انتخاب دکتر البادزیکیان به عنوان رئیس جمهور ملت ایران، بر علاقه کشورش به توسعه همه جانبه روابط با ایران تاکید کرد و گفت: ما نیز می خواهیم به ایفای نقش ادامه دهیم. در حمایت از منافع ایران به ویژه در رابطه با ما در کنار آمریکا هستیم.

رئیس جمهور سوئیس ضمن ابراز نگرانی از وضعیت دشوار منطقه ناشی از جنگ رژیم صهیونیستی در غزه، مواضع مشترک دو کشور برای توقف فوری حملات علیه مردم این منطقه را مورد تاکید قرار داد و افزود: سوئیس اخیرا از سوی سازمان ملل متحد برای برگزاری نشستی در رابطه با کنوانسیون ژنو دعوت شده است و امیدواریم برگزاری این نشست در دستیابی به آتش بس در غزه موثر باشد.

وی همچنین از رویکرد دولت دکتر مزیکیان به ویژه در استفاده از ظرفیت زنان در بخش های مختلف مدیریتی قدردانی کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=373317

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.