افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
2

دیدار جنجالی مقامات ایرانی و حماس در روسیه+عکس

  • کد خبر : 112863
دیدار جنجالی مقامات ایرانی و حماس در روسیه+عکس

اسرائیل از سفر مقامات حماس به روسیه عصبانی است آفتاب نیوز: در این دیدار که با حضور کاظم جلالی سفیر کشورمان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد، آخرین وضعیت غزه و تحولات مربوط به فلسطین مورد بررسی قرار گرفت. ابومرزوق با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین و […]

اسرائیل از سفر مقامات حماس به روسیه عصبانی است

آفتاب نیوز:

در این دیدار که با حضور کاظم جلالی سفیر کشورمان در سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو برگزار شد، آخرین وضعیت غزه و تحولات مربوط به فلسطین مورد بررسی قرار گرفت.

ابومرزوق با قدردانی از حمایت های جمهوری اسلامی ایران از مردم فلسطین و مقاومت گفت: عملیات الاقصی و کاری که گردان های عزالدین قسام در 15 مهرماه انجام دادند یک معجزه الهی بود که چنین نیست. متفاوت یا قابل مقایسه به تمام جنگ‌های قبلی با رژیم صهیونیستی، زیرا این رژیم در مقابل آمریکا و متحدان غربی نتانیاهو، نرمی صهیونیست‌ها را در برابر نیروی مقاومت و مردم محاصره شده غزه نشان داد.

وی افزود: فرزندان غزه علیرغم همه دردها و رنج های ناشی از عملیات وحشیانه رژیم صهیونیستی با توکل به وعده الهی تا پایان عمر با قدرت کامل نظامی صهیونیست ها روبرو بوده اند.

وی بیان کرد: آمریکایی ها با ارسال 45 هواپیما با سلاح و تجهیزات مدرن نظامی به تل آویو معتقدند که می توانند مقاومت مردم غزه را درهم بشکنند یا از بین ببرند اما ما معتقدیم که مردم مظلوم غزه به فضل الهی و کمک کند، از این سناریوی نبرد نابرابر که با حمایت ایالات متحده و چندین کشور غربی در حال انجام است، سربلند بیرون خواهد آمد.

به گزارش ایسنا، معاون وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار با تاکید بر مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و مقاومت، گفت: ایران از روز اول تهاجم رژیم صهیونیستی به غزه، برگزار کرده است. رایزنی از طریق گفت وگو با کشورهای مختلف و مساعدت آغاز و تداوم جلساتی مانند سازمان همکاری اسلامی و سازمان ملل در سطح وزیر امور خارجه و حضور دکتر امیر عبداللهیان در اجلاس مجمع عمومی و سخنرانی ایشان در این است. حمایت از فلسطین و لزوم توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی بر چه مبنایی است؟

وی افزود: اولویت تهران در مذاکره با طرف های خارجی، آتش بس فوری، کمک رسانی به مردم و رفع محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی از غزه است و در چند سطح به طور جدی به این موضوع می پردازد.

سخنگوی کرملین: مقامات حماس تنها در سفر به مسکو با مقامات وزارت خارجه دیدار کردند!

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ ریاست جمهوری روسیه از دعوت هیئتی به نمایندگی از حماس به مسکو دفاع کرد و گفت: روسیه از دیدگاه کشورش باید با همه طرف های درگیری اسرائیل و فلسطین تماس برقرار کند.

به گفته سخنگوی کرملین، در حالی که مقامات ایران و حماس در مسکو نیز دیدار کرده بودند، مقامات حماس در این سفر «تنها با مقامات وزارت خارجه دیدار و گفتگو کردند» که خشم اسرائیل را برانگیخت.

وی همچنین خاطرنشان کرد که در بحبوحه جنگ اسرائیل و حماس، آمریکا به انبارهای مهمات سوریه و ایران حمله کرد.

به گفته این دیپلمات ارتش روسیه، امکان باز شدن پای ارتش روسیه به درگیری ها در خاورمیانه وجود ندارد.

موسی ابومرزوق، یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش حماس و یکی از اعضای هیئت فلسطینی دعوت شده به روسیه، به اسپوتنیک گفت: ما در وزارت امور خارجه جلساتی داشتیم، در مورد همه چیز مربوط به فلسطین و اینکه چگونه می خواهد صحبت کردیم. آینده ای متفاوت از آمریکا.” بیایید منطقه را دریابیم.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=112863

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.