افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
1

دیدارهای خاطره انگیز ایران و ازبکستان

  • کد خبر : 132876

امیر قلعه نویی نیز مانند کارلوس کی روش و دراگان اسکوچیچ خاطرات خوبی از بازی با ازبکستان دارد. به گزارش 9:00 دیدار مقابل ازبکستان پایان اردوی آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام ملت های آسیا است. امیر قلعه نویی در این دیدار باید برای آخرین بار بازیکنان خود را محک بزند و سپس […]

امیر قلعه نویی نیز مانند کارلوس کی روش و دراگان اسکوچیچ خاطرات خوبی از بازی با ازبکستان دارد.

دیدارهای خاطره انگیز ایران و ازبکستان

به گزارش 9:00 دیدار مقابل ازبکستان پایان اردوی آماده سازی تیم ملی برای حضور در جام ملت های آسیا است. امیر قلعه نویی در این دیدار باید برای آخرین بار بازیکنان خود را محک بزند و سپس برای انتخاب ترکیب ایران برای جام ملت ها آماده شود. بازی های ایران و ازبکستان معمولا خاطره انگیز است. دیدارهایی که به دوران ملی پوشی رحمتی پایان داد و مهدی ترابی را به فوتبال ایران معرفی کرد.

سخت و فراوان

امیر قلعه نویی امسال برای دومین بار در جام ملت های آسیا هدایت ایران را برعهده خواهد داشت. اولین دوره حضور او در تیم ملی مربوط به جام ملت های 2007 بود که ایران در اولین بازی این مسابقات به مصاف ازبکستان رفت. گل به خودی رحمان رضایی ایران را در نیمه اول راهی رختکن بازنده کرد. در نیمه دوم جلال حسینی و جواد کاظمیان ملی پوشان را به بازی برگرداندند تا جام ملت ها با پیروزی ارزشمند ایران آغاز شود.

مقاومت بزرگ

رقابت های مقدماتی جام جهانی 2014 ایران در تاشکند مقابل ازبکستان آغاز شد. ازبکستان در آن دیدار عملکرد بهتری نسبت به ایران داشت و فشار زیادی روی دروازه تیم ملی وارد کرد. مهدی رحمتی و مدافعانش با نمایشی درخشان مانع از باز شدن دروازه تیم ملی شدند. در دقیقه 3+90 محمدرضا خلطبری با پاس دقیق کریم انصاری فرد تک گل تیم ملی را به ثمر رساند و شروعی رویایی در راهیابی به جام جهانی داشت.

پایان دوره مهلت

بازی برگشت ایران و ازبکستان در مقدماتی جام جهانی 2014 مهمترین و جنجالی ترین بازی دو تیم بود. ازبکستان که در تاشکند مقابل ایران شکست خورده بود در ورزشگاه آزادی با نتیجه یک بر صفر پیروز شد. نتیجه ای که معادلات صعود ایران را پیچیده کرد و حتی شایعه اخراج کارلوس کی روش را نیز مطرح کرد. مهدی رحمتی دروازه بان تیم ملی پس از تک گل حریف از دروازه خارج نشد و تحت فشار انتقادات قرار گرفت. واکنش رحمتی خداحافظی از تیم ملی بود. کی روش برخلاف انتظار به شدت به رفتار رحمتی اعتراض کرد و بازگشت او را مشروط به عذرخواهی کرد. عذرخواهی نشد و همزمان دوران رحمت ملی به پایان رسید.

ظهور یک ستاره

در ادامه رقابت های جام ملت های 2015 ایران و ازبکستان در دیداری دوستانه به مصاف هم رفتند. کی روش برای آن مسابقه بازیکنان جوان زیادی را به اردوی ایران دعوت کرد. این دیدار تا دقایق پایانی گل های کمی داشت و اتفاقات کمی داشت. اما در ثانیه های پایانی بازی انفرادی مهدی ترابی و ضربه پایانی ایران را پیش انداخت. ترابی که در آن زمان بازیکن ثابت تیم باشگاهی خود سایپا نبود، اولین بازی ملی خود را انجام می داد و همین گل او را به چشم می آورد. گلی که مقابل ازبکستان به ثمر رساند، راه طولانی ترابی را برای ستاره شدن کوتاه کرد.

جشن معراج

ایران در مقدماتی جام جهانی 2018 با ازبکستان همگروه شد اما این بار این تیم بدون حرف راهی جام جهانی شد. بازی برگشت دو تیم با برد تیم ملی جشن صعود ایران شد. گل های این تیم را سردار آزمون و مهدی طارمی به ثمر رساندند و ایران جزو اولین کشورهایی بود که جواز حضور در جام جهانی روسیه را کسب کرد. ایران حتی یک گل هم نخورد تا اینکه صعودش به جام جهانی را قطعی کرد.

اولین نوشیدنی امیر

دیدارهای متعدد ایران و ازبکستان باعث شده اکثر مربیان تیم ملی حداقل یک بار به مصاف آنها بروند. اسکوچیچ فوتبال خود را در تیم ملی با پیروزی مقابل ازبکستان آغاز کرد. دور دوم حضور قلانوی در تیم ملی با دیداری مهم مقابل ازبکستان همراه بود. ایران در مسابقات کافا شرکت کرد و توانست به راحتی به فینال راه پیدا کند. ازبکستان در آخرین دیدار حریف ایران بود. دیداری نزدیک که سردار آزمون تک گل ایران را به ثمر رساند و اولین جام قلانوی روی نیمکت تیم ملی را به او هدیه کرد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=132876

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.