افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
2

دو عامل مهم برای حضور موفق در جام جهانی/ فرانسه محدودیت ایران نیست – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

  • کد خبر : 345524
دو عامل مهم برای حضور موفق در جام جهانی/ فرانسه محدودیت ایران نیست – خبرگزاری مهر از ایران و جهان.

به گزارش خبرنگار مهر، جام جهانی فوتسال 2024 با حضور 24 تیم برتر جهان از 24 شهریورماه در ازبکستان برگزار می شود و تیم ایران در گروه F با فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا همگروه است. این رقابت ها در حالی آغاز می شود که پرتغال در دوره قبل در سال 2022 عنوان قهرمانی را به […]

به گزارش خبرنگار مهر، جام جهانی فوتسال 2024 با حضور 24 تیم برتر جهان از 24 شهریورماه در ازبکستان برگزار می شود و تیم ایران در گروه F با فرانسه، ونزوئلا و گواتمالا همگروه است.

این رقابت ها در حالی آغاز می شود که پرتغال در دوره قبل در سال 2022 عنوان قهرمانی را به دست آورده بود و در سال 2016 نیز تیم ملی کشورمان با کسب مقام سوم به بهترین عملکرد تاریخ خود دست یافت.

در این دور 4 دیداری، ایران، افغانستان، تاجیکستان و ازبکستان نمایندگان آسیا در جام جهانی هستند و تیم هایی مانند اسپانیا، پرتغال و برزیل نیز مدعی قهرمانی هستند.

محمد ناظم شریعت سرمربی سابق تیم ملی فوتسال ایران که سابقه مدیریت تیم های ملی عراق و کویت را دارد، گفت برو وی با خبرنگار مهر به تحلیل شرایط این دور از مسابقات جام جهانی پرداخت.

مجری شریعت وی در خصوص شرایط تیم های حاضر در جام جهانی گفت: اینکه فوتسال و به طور کلی ورزش در اقصی نقاط دنیا در حال پیشرفت است و همه برای پیشرفت تلاش می کنند یک واقعیت غیرقابل انکار است. این پیشرفت در مورد تیم های آسیایی هم صدق می کند و شاهد پیشرفت فوتسال آسیا در جام ملت های آسیا بودیم. اما به هر حال تا شروع جام جهانی نمی توان چیزی قطعی گفت. در هر صورت تیم ایران یک برند در فوتسال جهان است و تقریبا همیشه در جام جهانی حضور داشته است. مترو که این موضوع می تواند به ارتقای فوتسال در کشور کمک کند.

وی ادامه داد: تیم های مطرح زیادی در جام جهانی حضور دارند و سبک های مختلفی در این زمینه اجرا می شود که به طور کلی می توان بر اساس تکنیک یا تاکتیک کشورهای اروپای شرقی مانند روسیه، صربستان، کرواسی و اوکراین بر اساس تمرکز بر روی ظاهر فیزیکی آمادگی جسمانی و بر این اساس پیشرفت هر تیم قابل بررسی و ارزیابی است.

مجری شریعت وی ادامه داد: یکی از تیم هایی که در جام جهانی 2024 پدیده خواهد بود، تیم آفریقایی مراکش است. در سفرهایی که به همراه تیم های ملی کویت و عراق برای مسابقات فوتسال به مراکش داشتم، از سیر تحولات فوتسال در این کشور مطلع شدم و معتقدم پدیده مسابقات در این دوره در مراکش خواهد بود. این تیم بسیار منسجم و منظم است و تیم دوم خود را ایجاد کرده است که اوایل امسال به مصاف ایران رفت و پیروز شد.

وی گفت: نباید فراموش کنیم که در فوتسال اتفاقی رخ نمی دهد و همه چیز حاصل برنامه است. کوچک برای گرفتن نتیجه در سال 2016 که ایران به مقام سوم رسید، روسیه تیم بسیار سازمان یافته ای بود و قبل از مسابقات می شد پیش بینی کرد که اتفاق بزرگی خواهد بود و این موضوع امسال در مورد مراکش صدق می کند.

مربی سابق تیم فوتسال ایران درباره تیم فرانسه رقیب ایران در مرحله گروهی گفت: فرانسه در سال های اخیر سرمایه گذاری زیادی روی فوتسال انجام داده و پیشرفت کرده است. روزی روزگاری در اروپا فقط تیم های روسیه، اسپانیا، ایتالیا و پرتغال حرفی برای گفتن داشتند، اما اکنون همه کشورها روی فوتسال تمرکز کرده اند. هستند. هلند توانست دوباره به جام جهانی برسد و دارد کار می کند. فرانسه هم سعی کرد لیگ خودش را راه اندازی کند و با توجه به بازیکنانی که دارد تیم خوبی است.

دو عامل مهم برای حضور موفق در جام جهانی/ فرانسه محدودیت ایران نیست

وی ادامه داد: اما فرانسه هنوز با نتیجه فاصله دارد. دریافت کنید فرانسه تیمی نیست که بتوان آن را به راحتی شکست داد اما تیم فوتسال این کشور ضعیف است و به نظرم یک تیم درجه دو اروپایی است. تا زمانی که تیم های ملی اسپانیا، پرتغال و ایتالیا در فوتسال اروپا حضور دارند، نمی توانیم از فرانسه به عنوان تیم قدرتمندی یاد کنیم.

این کارشناس فوتسال درباره لزوم تکنیک در فوتسال گفت: کشورهایی که به تازگی وارد فوتسال شده اند هستند او سابقه فنی ندارد. حوزه فوتسال تکنیک است. اگر بازیکن تکنیک داشته باشد یک تیم می تواند یک تاکتیک خوب اجرا کند و این تعادل بین تکنیک و تاکتیک همیشه وجود دارد. به عنوان مثال تیم روسیه سال ها نتوانست در مسابقات مختلف نتیجه خاصی بگیرد. اما وقتی چند بازیکن برزیلی را به تیمش اضافه کرد، ضعف فنی خود را برطرف کرد و فوتسالش متفاوت شد و به فینال جام جهانی رسید.

وی ادامه داد: فرانسه این مانع فنی را ندارد و شاید با چند بازیکن از کشورهای مختلف بتواند تیم خوبی داشته باشد اما ساختاردهی زمان می برد و این ساختار نتیجه می دهد. ساختار فوتسال این کشور هنوز به سطح حرفه ای نرسیده است.

سرمربی سابق تیم های کویت و عراق درباره تیم های آسیایی در جام جهانی گفت: باید قبول کنیم که تیم فوتسال افغانستان تیم دوم ایران است و به غیر از سرمربی ایرانی، بازیکنان این تیم هم بودند. آموزش دیده است. در فوتسال ایران هستند. افغانستان تیمی است که اگر منظم کار کند نتیجه می گیرد، اما اگر تمرکز خود را از دست بدهد و نتواند نظم را در میدان اجرا کند، بازنده است. ازبکستان شرایط خوبی دارد و از امتیاز میزبانی استفاده خواهد کرد، اما این تیم نقاط ضعف فنی هم دارد.

وی در ادامه گفت: به نظر می رسد تاجیکستان در اولین دوره خود حرفی برای گفتن نداشته باشد و برای کسب تجربه خواهد آمد و با توجه به گروه سختی که در آن قرار دارد احتمالا جایگاهی بهتر از چهارمی نخواهد داشت. نباید فراموش کنیم که لازمه حضور موفق در جام جهانی، آمادگی بسیار و داشتن تجربه زیاد است.

محمد ناظم شریعت همچنین در این گفتگو برو وی اعلام کرد که نمی خواهد در مورد شرایط تیم ملی صحبت کند و اینکه بخواهیم در شرایط فعلی در مورد وضعیت این تیم صحبت کنیم خوب نیست و ترجیح می دهد در این مورد صحبت نکند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=345524

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.