افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
1

دو دانشگاه یزد تفاهم نامه همکاری امضا کردند – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

  • کد خبر : 127035
دو دانشگاه یزد تفاهم نامه همکاری امضا کردند – خبرگزاری مهر ایران و جهان نیوز

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کلانتری رئیس دانشگاه یزد در نشست امضای تفاهم نامه با دانشگاه علمی کاربردی یزد اظهار داشت: دانشگاه یزد به عنوان دانشگاه مادر استان برای دانشگاه جامع علمی کاربردی ارزش قائل است. آمادگی هر نوع همکاری با این دانشگاه را داریم. وی با اشاره به برگزاری دوره مهارت آموزی در خوابگاه […]

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کلانتری رئیس دانشگاه یزد در نشست امضای تفاهم نامه با دانشگاه علمی کاربردی یزد اظهار داشت: دانشگاه یزد به عنوان دانشگاه مادر استان برای دانشگاه جامع علمی کاربردی ارزش قائل است. آمادگی هر نوع همکاری با این دانشگاه را داریم.

وی با اشاره به برگزاری دوره مهارت آموزی در خوابگاه های دانشگاه یزد بیان کرد: این دوره با همکاری سازمان فنی و حرفه ای انجام می شود تا دانش آموزان در کنار تحصیل به مهارت آموزی نیز بپردازند.

کلانتری تصریح کرد: ماهیت دانشگاه علمی کاربردی به گونه ای است که دانشجو از ابتدا وارد بحث مهارت آموزی می شود بنابراین لازم است علاوه بر کاربردی بودن با دانشگاه های دولتی ارتباط برقرار کرد تا جنبه علمی آن حفظ شود.

وی پیشنهاد کرد: دانشجویان مقطع دکتری را از حوزه های مختلف دانشگاه یزد به عنوان استاد به مراکز علمی کاربردی برای کسب تجربه بفرستیم.

کلانتری ادامه داد: دانشگاه یزد از تعامل با دانشگاه علمی کاربردی در حوزه های کارگاهی و آزمایشگاهی استقبال می کند.

فارغ التحصیلان کالج نباید پس از فارغ التحصیلی تنها بمانند

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی یزد نیز در این دیدار با اشاره به اینکه دانشگاه جامع علمی کاربردی با رسالت خود وظیفه آموزش های مهارتی را بر عهده دارد، گفت: یکی از ویژگی های این دانشگاه نزدیک بودن به صنعت است. و اخیراً مراکز اشتغال برای تنظیم زمینه ایجاد شده است. راهنمایی شغلی دانشجویان و فارغ التحصیلان، دفاتر تخصصی راهنمایی شغلی و استخدامی را در سطح مراکز آموزش علمی کاربردی ایجاد کرده است.

عباسعلی جعفری با تاکید بر اینکه فارغ التحصیلان را تنها نگذاریم گفت: با ایجاد مراکز علمی کاربردی در صنایع مختلف از جمله شرکت فولاد آلیاژی یزد با هدف تربیت نیروهای متخصص سعی در کمک به فارغ التحصیلان بدون دانش با برگزاری دوره های فصلی کوتاه داریم. و مهارت های این صنعت را نباید رها کرد.

و افزود: با امضای این تفاهم نامه در نظر داریم از دانشجویان نخبه کارشناسی ارشد و دکتری به عنوان مدرس دروس نظری در مراکز علمی کاربردی استفاده کنیم.

جعفری تصریح کرد: انعقاد این تفاهم نامه به برآورد نیازهای حرفه آموزی در چارچوب سند آموزش عالی استان کمک می کند.

از دیگر مفاد این تفاهم نامه همکاری، بهره مندی کارکنان دانشگاه علمی کاربردی یزد از امکانات رفاهی و فضاهای ورزشی دانشگاه یزد در چارچوب قوانین و مقررات این دانشگاه عنوان شد.

در پایان این دیدار تفاهم نامه همکاری بین رئیس دانشگاه یزد و رئیس دانشگاه یزد امضا شد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=127035

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.