افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
4

دو برابر شدن مالیات تولید طاقت فرسا است | تهیه استراتژی صنعتی کشور

  • کد خبر : 213983
دو برابر شدن مالیات تولید طاقت فرسا است |  تهیه استراتژی صنعتی کشور

حسین پیرموذن در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: در استان اردبیل شاهد بهترین شرایط برای حمایت از تولید و بخش خصوصی هستیم، لذا با عنایت استاندار اردبیل، رئیس کل دادگستری و دادگستری استان حمایت جامع و پیچیده ای از فعالان بخش خصوصی ارائه می شود. وی لزوم توجه به تولید در کشاورزی، صنعت […]

حسین پیرموذن در گفت و گو با خبرنگار بازار گفت: در استان اردبیل شاهد بهترین شرایط برای حمایت از تولید و بخش خصوصی هستیم، لذا با عنایت استاندار اردبیل، رئیس کل دادگستری و دادگستری استان حمایت جامع و پیچیده ای از فعالان بخش خصوصی ارائه می شود.

وی لزوم توجه به تولید در کشاورزی، صنعت و زیرساخت ها در حوزه گردشگری را یادآور شد و تصریح کرد: مشکل اصلی بازرگانان صرافی است که در سال های اخیر فعالان این حوزه را به بن بست کشیده است.

کشور ما از استراتژی صنعتی مناسبی بهره مند نیست

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: بهتر است دولت به جای توافق نرخ ارز، روی تثبیت نرخ ارز و حمایت از تامین ارز مورد نیاز واحدهای صنعتی و تولیدی تمرکز کند و زمینه را فراهم کند. رشد و توسعه تولید و تجارت.”

پیر مؤذن با انتقاد از افزایش مضاعف نرخ مالیات در بخش تولیدی افزود: با این اقدام دست دولت در جیب بخش خصوصی است و هزینه های زیادی بر دوش بخش خصوصی تحمیل می شود.

وی زیرساخت های شهرهای صنعتی و تولیدی را یکی دیگر از مشکلات فعالان و سرمایه گذاران بخش تولیدی عنوان کرد و خاطرنشان کرد: متاسفانه کشور ما از استراتژی صنعتی مناسبی بهره مند نشده است و در تلاش هستیم این راهبرد را در بخش صنعتی توسعه دهیم.

مهمترین انتظار سرمایه گذاران امنیت است.

پیر مؤذن در بخشی دیگر از سخنان خود افزود: در بحث زیرساخت های شهرک های صنعتی و کمبود نقدینگی واحدهای تولیدی شاهد مشکلات اساسی هستیم و انتظار می رود با تدوین یک مصوبه بتوانیم بر ضعف ها و کمبودها غلبه کنیم. استراتژی درست و واقع بینانه و با همکاری سایر نیروها.

رئیس خانه معدن و صنعت اردبیل تصریح کرد: در چارچوب این راهبرد به راحتی می توان به تثبیت نرخ ارز، تخصیص ارز به واحدهای تولیدی، انجام تعهدات قراردادی و همچنین موافقت با تقویت نظام اقتصادی و تجاری کمک کرد.

وی به نقش مهم سرمایه گذاران در حوزه های مختلف اشاره کرد و ادامه داد: مهمترین انتظار سرمایه گذاران تامین امنیت است که می تواند به تقویت تولید و رونق کسب و کار کمک کند.

کارت بازرگانی باید به گونه ای صادر شود که از تخلف جلوگیری شود.

پیر مؤذن به تجلیل از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی اشاره کرد و تصریح کرد: در طول سال شاهد فعالیت های خوبی از سوی فعالان بخش خصوصی بوده ایم که به تقویت و توسعه اشتغال کمک می کند.

وی بیان کرد: در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی قوانینی که مانع کسب و کار است شناسایی و با اقدامات مناسب حل و فصل می شود و امیدواریم موانع پیش رو در صدور کارت بازرگانی نیز به سرعت مرتفع شود.

پیرموذن افزود: باید تلاش کنیم تا با همکاری وزارت حریم، کارت معاملاتی در قالب سامانه جامع معاملات صادر شود تا صلاحیت افراد به درستی رصد شود و از تخلف جلوگیری شود.

انتقاد از دریافت پورسانت بین 80 تا 100 میلیون تومان از متقاضیان کارت بازرگانی

وی با انتقاد از فعالیت شرکت های خدماتی که هزینه های بالایی از متقاضیان کارت بازرگانی دریافت می کنند، خاطرنشان کرد: علاوه بر وقفه های مکرر سامانه، هزینه های درخواستی این شرکت های خدماتی بین 80 تا 100 میلیون تومان است که رقم بسیار بالایی است. رضایت مخاطبان را در این بخش جلب کنید.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران تصریح کرد: لازم است هم در بخش صدور و هم در نظارت بر فعالیت کارت بازرگانی توسط صمت و اتاق بازرگانی برای رفع موانع و فراهم شدن امکان تقویت سیستم مناسب معاملات هماهنگی شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=213983

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.