افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 22 September , 2024
6

دوچرخه سایز ۱۲ مناسب چه سنی است؟

  • کد خبر : 21812
دوچرخه سایز ۱۲ مناسب چه سنی است؟
همان‌طور که می‌دانید دوچرخه‌ها یکی از بهترین وسائل نقلیه برای تفریح، گردش، ورزش و مسابقه و یا حتی گشت و گذار در شهرها هستند. چراکه از قیمت مناسبی برخوردارند و آلودگی‌های زیست محیطی نیز ایجاد نمی‌کنند. به همین دلیل خرید دوچرخه کودک و بزرگسال با افزایش قابل توجهی مواجه شده است و بسیاری از والدین تمایل دارند این وسیله را برای بازی و تفریح کودکان دلبند خود خریداری کنند‌ برای این افراد پاسخ به این پرسش اهمیت دارد که دوچرخه مناسب سایز کودکشان کدام است و یا قیمت دوچرخه پسرانه و دخترانه چگونه سنجیده می‌شود.

در این مقاله قصد داریم به ارائه مطالبی در زمینه خرید دوچرخه کودک بپردازیم و عوامل موثر بر قیمت دوچرخه بچه گانه سایز ۱۲ و دیگر انواع این محصولات را مرور و بررسی کنیم. پس اگر شما هم قصد خرید دوچرخه ۱۲ دوچرخه ۱۶ و سایر انواع دوچرخه‌های کودکانه دارید با ما همراه باشید.

خرید دوچرخه کودک

در حالت کلی دوچرخه‌ بچه گانه را می‌توان در دو دسته اصلی جای داد، عبارتند از: دوچرخه پسرانه و دوچرخه دخترانه. اگر تمایل به خرید دوچرخه بچه گانه دارید باید در ابتدا مشخص کنید که کدام نوع از این محصولات مد نظر شما است.

چراکه دوچرخه‌های دخترانه از نظر ظاهری با مدل‌های پسرانه اختلافاتی دارند. در حالت معمول با ترکیب‌های رنگی مورد علاقه و مد نظر دختران طراحی و تولید می‌شوند. برای نمونه دوچرخه صورتی و یا بنفش برای دختران گزینه‌ مناسبی است. هر چند این موضوع کاملا سلیقه‌ای بوده و شما می‌توانید برای فرزندان پسر خود نیز این نوع از دوچرخه‌ها را انتخاب کنید. علاوه بر اختلاف طرح و رنگ، فریم دوچرخه‌های دخترانه از لحاظ میله بالایی دارای یک انحنا هستند. وجود این انحنا به دختران کمک می‌کند تا راحت‌تر بتوانند از محصول استفاده و آن را کنترل کنند .

نکته دیگری که باید پیش از خرید دوچرخه به آن دقت داشته باشید، برند و یا شرکت سازنده محصول مورد نظرتان است. در حال حاضر شرکت‌های مختلفی به طراحی و ساخت این محصولات اشتغال دارند و محصولات خود را در تنوعی از طرح و رنگ‌ها، مدل‌ها و ویژگی‌ها وارد بازار مصرف می‌کنند. در این میان برخی از مارک‌ها معروفیت بیشتری داشته و در میان خریداران و متقاضیان از محبوبیت بالاتری هم برخوردار شده‌اند. چراکه کیفیت ساخت محصولات این برندها و قطعات به کار رفته در آن‌ها با دیگر برندها متفاوت است. این موضوع نقش و سهم قابل توجهی هم در تعیین قیمت دوچرخه پسرانه و دخترانه دارد.

در حالت معمول برندهای معروف‌تر که کیفیت محصولات آن‌ها بالاتر است دوچرخه‌های خود را با قیمت بالاتری هم به فروش می‌رسانند. اما با این حال نمی‌توان به صورت قطع و یقین گفت دوچرخه‌های با قیمت پایین‌تر کیفیت قابل قبول و مناسبی ندارند. این امکان وجود دارد که قیمت دوچرخه دخترانه از پسرانه بالاتر باشد. به این دلیل که در ساختار آن از تایرهای رنگارنگ، گریپ‌های رنگی و تزئینات خاص استفاده شده تا زیبایی بیشتری به دست آورد. خرید دوچرخه پسرانه نسبت به دخترانه راحت‌تر است. چراکه این محصولات طراحی ساده‌تری داشته و یا به شکل اسپرت تولید شده‌اند.

این دوچرخه‌ها نیز تنوع بسیار بالایی داشته و در فرایند ساخت آن‌ها به نیاز و و سلیقه پسران توجه شده است. این محصولات در حالت معمول از مقاومت بالاتری هم برخوردار شده‌اند. اما سایز بندی آن‌ها با دیگر انواع دوچرخه‌ها یکسان و مشابه است. پیش از خرید دوچرخه کودک بهتر است به سلیقه کودکتان نیز توجه داشته باشید تا مورد پسند و مطابق با میل وی باشد.

 

 

انواع دوچرخه کودک بر اساس سایز

دوچرخه‌های کودک را می‌توان بر اساس یک تقسیم بندی جهانی و استاندارد و با توجه به واحد اینچ در انواع مختلف ۱۲، ۱۴، ۱۶، ۲۰ و ۲۴ جای داد. هر کدام از این سایزها برای یک رنج و یا رده سنی خاص مناسب بوده و محدوده قد و قامت مشخصی را پاسخگو هستند. پس در انتخاب سایز دوچرخه کودک ، توجه به قد و قامت او اهمیت ویژه‌ای دارد. چراکه ممکن است دیگر ویژگی‌های فیزیکی کودکان با یکدیگر دارای اختلافاتی بوده و یا بعضی از کودکان با هم سن و سالان خود اختلاف سایز داشته باشند.

دوچرخه برای کودک ۲ ساله

کودکان علاقه زیادی به ورزش و تفریح دارند و از این طریق انرژی خود را تخلیه می‌کنند. یکی از اقداماتی که به تخلیه انرژی کودکان و تفریح و لذت آن‌ها کمک می‌کند خرید دوچرخه است. با این حال پیش از خرید این محصولات باید به نکات زیادی توجه داشته باشید تا از خرید خود متضرر و پشیمان نشوید و محصول خریداری شده پاسخگوی مناسبی برای کودک شما باشد.یکی از مهمترین این نکات در نظر گرفتن سایز کودک و سن و سال او است. به طور کلی بهترین و مناسب‌ترین سایز دوچرخه برای کودکان ۲ ساله، دوچرخه ۱۲ است که تا حدود چهار سالگی نیز می‌توانند از آن استفاده کنند.

دوچرخه ۱۲ در حالت معمول برای کودکان با قد و قامت ۸۹ تا ۱۰۲ سانتی متر طراحی و تولید شده و کودکان تا قد ۱۰۵ سانتیمتر نیز می‌توانند از آن استفاده کنند. به طور کلی باید قد داخلی پای کودک چیزی در حدود ۳۰ تا ۴۳ سانتیمتر باشد. در حقیقت دوچرخه ۱۲ کوچک‌ترین سایز برای دوچرخه محسوب می‌شود. این محصول با سایز چرخ‌های ۱۲ اینچی طراحی و تولید شده و به بازار مصرف ارائه می‌گردند. اگر احساس می‌کنید کودک شما هنوز نمی‌تواند به درستی از این دوچرخه‌ها استفاده کند می‌توانید آن‌ها را به همراه یک کمکی خریداری کنید و یا دوچرخه سایز ۱۲ بدون رکاب را برای خرید در نظر بگیرید.

بعضی از دوچرخه‌های سایز ۱۲ که کوچکترین سایز برای کودکان به شمار می‌روند، بدون رکاب طراحی و تولید شده و در اختیار متقاضیان و خریداران قرار می‌گیرند. به این نوع از دوچرخه‌ها دوچرخه تعادلی گفته می‌شود. دوچرخه تعادلی بهترین ابزار برای شروع دوچرخه سواری کودک هستند. چرا که کودک می‌تواند بدون هیچگونه استرس و یا ترس و نگرانی به راحتی بر روی آن‌ها جای گرفته و دوچرخه سواری را آغاز کند. کودکان می‌توانند از این دوچرخه‌ها یک یا دو سال استفاده کنند تا به خوبی به دوچرخه‌سواری تسلط پیدا کرده و کنترل کاملی بر روی آن داشته باشند.

اگر سایز این دوچرخه‌ها را بزرگتر از قد کودک در نظر بگیرید ممکن است کودک دچار ترس از دوچرخه سواری شود. در این صورت بدون چرخ‌های کمکی قادر به استفاده از این محصول و لذت بردن از رانندگی کردن با آن نخواهد بود. اگر دوچرخه‌ را کوچکتر از سایز و قد و قامت فرزند خود انتخاب کنید باز هم در ایجاد و حفظ تعادل با آن دچار مشکل خواهد شد. ممکن است تمایل به بررسی قیمت دوچرخه بچه گانه سایز ۱۲ نیز داشته باشید. در این شرایط باید برند و یا شرکت سازنده محصول را در نظر گرفته و یا مشخصات و امکانات آن و کیفیت ساخت دوچرخه، سایز و ابعاد آن و…. را نیز مورد ارزیابی قرار دهید. در واقع مجموعه این عوامل تعیین کننده قیمت دوچرخه دخترانه و پسرانه هستند.

دوچرخه برای کودک ۳ ساله

کودکان ۳ ساله با توجه به قد و قامتشان می‌توانند از دوچرخه سایز ۱۲ و یا ۱۴ استفاده کنند. اگر قد کودک شما میان ۹۳ تا ۱۱۱ سانتی متر بوده و یا قد داخلی پاهای او چیزی در حدود ۴۰ تا ۵۰ سانتیمتر است، خرید دوچرخه ۱۴ برای او مناسب خواهد بود. اما اگر قد وی کمتر از این میزان است بهتر است دوچرخه سایز ۱۲ را برای خرید در نظر بگیرید.

دوچرخه برای کودک ۴ ساله

خرید دوچرخه برای کودکان ۴ ساله یکی از بهترین اقداماتی است که می‌توانید انجام دهید. چراکه این کودکان انرژی بسیار زیادی داشته و فعالیت‌های فراوانی در طول یک روز دارند. با این حال باید به قیمت دوچرخه برای کودک ۴ ساله نیز توجه داشته باشید و این محصول را متناسب با بودجه خود خریداری کنید.

اگر قد و قامت کودک شما از ۱۹۳ سانتیمتر تا حدود ۱۱۱ سانتی متر است، می‌توانید دوچرخه ۱۴ را برای خرید در نظر بگیرید که به طور ویژه مخصوص کودکان ۳ تا ۵ سال طراحی و تولید شده است. با این حال دوچرخه ۱۲ نیز ممکن است پاسخگوی نیاز این دسته از کودکان باشد. شاید نام دوچرخه ۱۴ را از دیگر سایزهای این محصولات کمتر شنیده باشید. چراکه این محصولات تعداد محدودی داشته و یا کمتر به کشور وارد می‌شوند. به طور کلی سایز ۱۴ جز سایزهای استاندارد دوچرخه به شمار نمی‌رود.

دوچرخه ۱۶ برای کودکانی مناسب است که ۵ تا ۸ سال سن داشته و یا قد و قامت آن‌ها میان ۹۶ تا ۱۲۰ سانتی متر است. این محصول سایز چرخ ۱۶ اینچی داشته و یکی از پرطرفدارترین محصولات در کشور ایران به شمار می‌رود. کودکانی که دارای قد و قامت ۱۰۰ تا ۱۱۵ سانتی متر هستند هم می‌توانند از دوچرخه ۱۶ استفاده کنند. این محصولات در بیشتر مواقع به صورت تک سرعته طراحی و تولید شده و دارای سیستم دنده نیستند.

دوچرخه ۲۰ برای کودکان در رنج سنی ۶ تا ۹ سال طراحی و تولید شده است که قد و قامتی میان ۱۱۲ تا ۱۳۰ سانتی متر دارند. این محصولات در حال حاضر در تنوعی از مدل‌ها به صورت بدون سیستم دنده و یا به همراه سیستم دنده چندین سرعته طراحی و تولید شده و در بازار مصرف وجود دارند. اگر دوچرخه ۲۰ با سیستم دنده را برای خرید در نظر می‌گیرید حواستان باشد که برای استفاده از این محصول، کودک شما نیاز به آموزش و یادگیری دارد.

دوچرخه ۲۴ یکی دیگر از انواع دوچرخه‌های کودکانه به شمار می رود. اگر کودک شما دارای قد ۱۲۵ تا ۱۴۵ سانتیمتر است می‌توانید این نوع از دوچرخه‌ را خریداری کنید.

نکته‌ای که باید به آن دقت داشته باشید این است که قد داخلی پای این کودکان باید ۵۳ تا ۶۳ سانتی متر باشد تا بتوانند به راحتی به رانندگی با دوچرخه اقدام کرده و آن را به خوبی تحت کنترل خود قرار دهند.

سایز دوچرخه را از کجا بفهمیم؟

تشخیص دادن سایز مناسب دوچرخه در سنین مختلف، در هنگام خرید ضرورت و اهمیت ویژه‌ای دارد. چرا که باید محصول خریداری شده به طور کامل با قد کودک شما در تناسب باشد و با آن سازگاری کافی داشته باشد. برای تشخیص سایز مناسب دوچرخه و تناسب آن با قد کودک خود می‌توانید از سه مرحله تست کمک بگیرید تا بهترین محصول را انتخاب کنید. یکی از این آزمون‌ها تست تناسب و یا کلرنس است که به میزان اختلاف میان قد پای دوچرخه سوار با تنه دوچرخه اشاره دارد.

در مواقعی که کودک بر روی دوچرخه مورد نظر می‌ایستد باید فاصله پاهای او با تنه دوچرخه چیزی در حدود ۳ سانتی متر باشد. اگر این تناسب را رعایت کنید کودکتان قادر به استفاده از محصول خریداری شده خواهد بود و می‌تواند به خوبی آن را تحت کنترل خود قرار دهد. علاوه بر تست تناسب و یا کلرنس شما می‌توانید در حین خرید از یک آزمون دیگر نیز استفاده کنید که به آن تست زین گفته می‌شود. پس بهتر است کودکتان را بر روی زین دوچرخه مد نظر خود بنشانید و از او درخواست کنید که پاهای خود را به طور کامل بر روی پدال‌ها قرار دهد.

اگر در این شرایط احساس کردید که کودک به اندازه کافی آزادی عمل داشته و یا راحت است، دوچرخه مورد نظر برای او مناسب خواهد بود. علاوه بر راحتی کودک و آزاد بودن وی باید بدانید که آیا کودک می‌تواند کنترل کافی بر روی دوچرخه داشته باشد یا خیر. اگر می‌تواند در حین رانندگی به خوبی از پس کنترل دوچرخه برآید پس خرید آن مناسب خواهد بود. برای اینکه به این اطمینان دست پیدا کنید که سایز دوچرخه برای کودک شما مناسب است، می‌توانید از روش و آزمون دیگری نیز کمک بگیرید که می‌توان آن را دقیق‌ترین تست برای سنجش سایز دوچرخه و تناسب آن با سایز و قد کودک به شمار آورد.

در این مرحله بهتر است از کودک خود درخواست کنید که بر روی دوچرخه سوار شود. اگر مشاهده کردید که در حین سوار شدن بر روی دوچرخه، کاملاً راحت است و یا با قرار گرفتن بر روی آن می‌تواند به راحتی پای خود را به زمین برساند، پس دوچرخه مورد نظر برای او مناسب خواهد بود. حواستان باشد که در این شرایط پاهای کودک نباید هیچ گونه برخوردی را با تنه دوچرخه تجربه کند.

در نهایت می توانید به فروشگاه اینترنتی بایکی لند مراجعه کنید، و به صورت رایگان از کارشناسان بایکی لند از مشاوره تخصصی در مورد خرید دوچرخه بچه گانه استفاده کنید.

سن مناسب برای یادگیری دوچرخه سواری

دوچرخه سواری برای کودکان از جهات زیادی ارزشمند است. چراکه علاوه بر تفریح و بازی، کودکان می‌توانند از این ابزار برای رشد و تقویت قسمت‌هایی از مخچه و یا سیستم عصبی خود کمک بگیرند و یا تعادل خود را به خوبی حفظ کنند. با این حال پرسش اساسی بسیاری از والدین این است که سن مناسب برای یادگیری دوچرخه سواری در کودک کدام سن است و یا از چه موقعی می‌توان دوچرخه سواری را به کودکان آموزش داد. به طور کلی از زمانی که کودکان به والدین خود اثبات می‌کنند که می‌توانند به تنهایی نشسته و یا راه بروند می‌توان برای آن‌ها دوچرخه‌های مناسب و متناسب با ویژگی‌های جسمی‌شان انتخاب و خریداری کرد.

در واقع در این شرایط کودکان این توانایی را به دست می‌آورند که عضلات را تحت کنترل قرار داده و یا به مدیریت اعصاب محیطی خود اقدام کنند. پس می‌توانند ارتباط مناسب و قابل قبولی هم میان مخچه و عضلات مختلف برقرار سازند. لذا قادر به کنترل آن‌ها هم خواهند بود.

در حالت معمول این اتفاقی است که در حول و حوش سن دو سالگی برای کودک روی می‌دهد. سنی که توانایی کودک در راه رفتن نیز آغاز می‌شود. با این حال عده زیادی از افراد بر این باورند که دو سالگی هنوز برای دوچرخه سواری و رانندگی زود بوده و کودکان باید تنها در این سن و سال بر روی دوچرخه جای بگیرند بدون اینکه با آن رانندگی کنند. پس سن مناسب برای یادگیری دوچرخه سواری، یک عدد ثابت نبوده و به چند فاکتور بستگی دارد که یکی از مهمترین آن‌ها رشد مغزی کودک شما است. از نظر بیشتر افراد و کارشناسان، سنین ۳ تا ۵ سالگی شروع مناسبی برای این کار است.

چراکه در این شرایط سنی کودکان تسلط کافی بر حرکات ماهیچه‌ای خود داشته و یا به طور کامل کلمات و معانی آن‌ها را درک می‌کنند. پس قابلیت آموزش دیدن و به یاد سپردن هم دارند.

به طور کلی و برای اینکه کودک به راحتی دوچرخه سواری کرده و بتواند کنترل مناسبی بر روی آن داشته باشد، باید به سطح مناسبی از تعادل و هماهنگی دست پیدا کرده باشد. کودکانی که قادر نیستند به تنهایی و یا بدون حمایت بزرگسالان راه بروند به طور حتم تعادل کافی برای دوچرخه سواری هم نخواهند داشت و قادر به آموزش و یادگیری آن هم نیستند. بسیاری از کودکان ۳ ساله می‌توانند به خوبی رکاب بزنند و یا از دسته دوچرخه استفاده کنند. با این حال ممکن است تعادل لازم و کافی و یا هوشیاری مورد نیاز برای یادگیری دوچرخه سواری بدون کمکی را نداشته باشند.

در حالی که کودکان ۴ تا ۵ ساله این آمادگی را دارند که دوچرخه سواری را آموزش ببینند. بیشتر کودکانی که در سنین ۵ سالگی واقع شده‌اند، تعادل و هماهنگی لازم برای رانندگی کردن با دوچرخه بدون چرخ‌های کمکی و تمرینی را دارند. اما با این حال باید توانایی‌های حرکتی و هوشی آن‌ها را نیز در نظر بگیرید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=21812

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.