افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

دونالد ساترلند مرده است

  • کد خبر : 305727
دونالد ساترلند مرده است

به گزارش رکنا، دونالد ساترلند بازیگری که 6 دهه فعالیت هنری داشت و بیشتر با بازی در فیلم هایی چون حالا نگاه نکن، مش و بازی های گرسنگی را می شناختند، در سن 88 سالگی درگذشت. گاردین نوشت این بازیگر پس از یک بیماری طولانی در میامی درگذشت. ساترلند یک بازیگر پرکار، در بیش از […]

به گزارش رکنا، دونالد ساترلند بازیگری که 6 دهه فعالیت هنری داشت و بیشتر با بازی در فیلم هایی چون حالا نگاه نکن، مش و بازی های گرسنگی را می شناختند، در سن 88 سالگی درگذشت.

گاردین نوشت این بازیگر پس از یک بیماری طولانی در میامی درگذشت.

ساترلند یک بازیگر پرکار، در بیش از 190 فیلم و سریال تلویزیونی ظاهر شده است و در تعدادی از فیلم‌های کلاسیک دهه 1970 مورد توجه قرار گرفته است.

این بازیگر برای فیلم های تلویزیونی شهروند ناشناس (در سال 1996) و “جاده ای به جنگ” (در سال 2003) برنده دو گلدن گلوب بهترین بازیگر نقش مکمل مرد شد. «ساترلند» در سال ۲۰۱۷ جایزه اسکار افتخاری را دریافت کرد.

این بازیگر که در سال 1935 در کانادا متولد شد، در دانشگاه تورنتو تحصیل کرد و در سال 1957 برای شرکت در کلاس های بازیگری در آکادمی موسیقی و هنرهای نمایشی لندن به لندن رفت. ساترلند پس از حضور در نقش های کوچک در برنامه های تلویزیونی بریتانیا مانند مرد جهان و انتقام جویان و فیلم هایی مانند خانه وحشت دکتر ترور، در فیلم اکشن Twelve Wicked Men نیز ظاهر شد.

دوازده مرد بد موفق شد و ساترلند بعدها در فیلم های جنگی بیشتری از جمله مش ظاهر شد. در سال 2012، بازی او در نقش شخصیت شرور اسنو در بازی های گرسنگی، او را با نسل های جدیدی از تماشاگران سینما آشنا کرد.

اگرچه ساترلند در سال 2017 یک جایزه اسکار افتخاری دریافت کرد، اما اغلب از او به عنوان یکی از بهترین بازیگرانی یاد می شود که هرگز نامزدی جایزه اسکار را دریافت نکرده است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=305727

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.