افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 23 September , 2024
1

دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان قم انجام می شود – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 255265
دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان قم انجام می شود – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، دومین سفر استانی حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» به شهر مقدس قم پنجشنبه و جمعه هفته جاری انجام می شود. در اولین دور سفرهای استانی و سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، رئیس جمهور در 18 دی ماه 1400 سفری دو روزه به قم داشت و وزرای کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، […]

به گزارش خبرنگار مهر، دومین سفر استانی حجت الاسلام «سید ابراهیم رئیسی» به شهر مقدس قم پنجشنبه و جمعه هفته جاری انجام می شود.

در اولین دور سفرهای استانی و سیزدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، رئیس جمهور در 18 دی ماه 1400 سفری دو روزه به قم داشت و وزرای کشاورزی، امور اقتصادی و دارایی، فرهنگ و ارشاد اسلامی، صنعت. ، معدن و تجارت، میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، راه و شهرسازی و معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده رئیس جمهور را در این سفر همراهی می کردند.

در دور اول سفر رئیس جمهور به استان قم 147 مصوبه وجود داشت که 19 مصوبه در حوزه تسهیل و سرمایه گذاری، 76 مصوبه اعتباری و 52 مصوبه در زمینه مجوزها و تخصیص ها بود.

بر اساس آخرین اعلام استاندار قم 64 درصد از مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور استان قم اجرایی شده است.

از 4.5 میلیارد تومان اعتبار مصوب پروژه ها و مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به قم تاکنون 2.6 میلیارد تومان جذب شده است.

چند روزی است که تیم هایی از کارشناسان دولت در استان قم مستقر شده و موضوعات مختلف سفر رئیس جمهور را بررسی کرده اند.

جزئیات برنامه های حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی در قبال استان قم هنوز اعلام نشده است اما به نظر می رسد دیدار مردمی با اقشار مختلف کریمه اهل بیت علیهم السلام و شرکت در اجلاسیه برگزار شود. شورای اداری استان، دیدار با اساتید، طلاب و فضلای حوزه و همچنین سفر به تقلید باید از مهمترین برنامه های سفر رئیس جمهور به قم با علما و مراجع عظام باشد.

آغاز عملیات اجرایی تکمیل مونوریل و فردگاه قم

معاون اجرایی رئیس‌جمهور طی روزهای گذشته در پایان سفر رئیس‌جمهور به قم، تکمیل مونوریل و ایستگاه راه‌آهن قم را مورد تاکید قرار داد و عزم دولت برای تکمیل این پروژه را جدی و یکی از برنامه‌های دولت دانست به قم آغاز تکمیل این پروژه است. دو پروژه خواهد بود.

استاندار قم نیز هفته گذشته اعلام کرد که برای حمایت از سرمایه گذاران و تسهیل در ارائه خدمات، مرکز خدمات سرمایه گذاری استان در دومین سفر رئیس جمهور به قم افتتاح می شود.

آیت الله سعیدی مسئول حرم حضرت فاطمه معصومه (س) و امام جمعه قم نیز در خطبه های هفته گذشته خود به سفر رئیس جمهور به قم اشاره کرد و گفت: انشالله این سفر رئیس جمهور پرتلاش، متواضع و انقلابی است. مانند دیگر سفرهای شما به قم خواهد بود. شهرهای دیگر و اولین سفر شما به استان قم برای مردم این استان پر برکت باشد.

بررسی مصوبات دور اول سفر رئیس جمهور به استان قم نشان می دهد که مهمترین موضوعات این بود؛ موضوعات آموزشی و پژوهشی مسکن، اقتصاد، راه، بهداشت، کشاورزی، فرهنگ، آسیب های اجتماعی، ورزش، آب و برق، حمل و نقل، طرح های ساختمانی، محیط زیست، توسعه شهری، راه آهن و پارچه های فرسوده است.

لازم به ذکر است جلسه بررسی و جمع بندی برنامه های پیشنهادی دومین سفر استانی رئیس جمهور به استان قم پیش از ظهر دوشنبه به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

در این جلسه که با حضور معاون اجرایی رئیس جمهور، استاندار قم، وزرای راه و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش و فرهنگی، معاونت بهره برداری فرجه و معاونان سایر نهادهای مرتبط برگزار شد، تفاهم نامه ها به امضا رسید. و تعهدات نهادها برای اجرای پروژه های اولویت دار در استان قم بحث و تصمیم گیری شد.

تخصیص اعتبار برای احداث، تکمیل و بهسازی راه ها و محورهای ارتباطی و رفع نقاط حادثه خیز استان قم، تکمیل و اجرای طرح های آموزشی ملی و استانی قم، بیابان زدایی و توسعه روش های نوین آبیاری، تکمیل … مصوبات این جلسه کتابخانه مرکزی و پروژه های فرهنگی هنری استانی، تکمیل تجهیز مجتمع های درمانی و توانبخشی شهدا و خانواده شهدا و تکمیل طرح های ورزشی نیمه تمام بود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=255265

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.