افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
0

دولت ها چشم اندازی از درآمد بخش معدن دارند

  • کد خبر : 389817
دولت ها چشم اندازی از درآمد بخش معدن دارند

به گزارش بازار، 26 مهرماه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران که در شهرک نیم ور شهرستان محلات برگزار شد، با اشاره به حادثه معدن طبس گفت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از این حادثه از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کنیم. با استفاده از نوآوری های مدرن.” ایران با تولید 170 میلیون تن […]

به گزارش بازار، 26 مهرماه در مراسم افتتاحیه شانزدهمین نمایشگاه بین المللی سنگ ایران که در شهرک نیم ور شهرستان محلات برگزار شد، با اشاره به حادثه معدن طبس گفت: امیدواریم بتوانیم با استفاده از این حادثه از وقوع چنین حوادثی جلوگیری کنیم. با استفاده از نوآوری های مدرن.”

ایران با تولید 170 میلیون تن سنگ جایگاه خوبی در جهان دارد و اظهار داشت: متاسفانه با این میزان تولید در بهترین حالت 300 میلیون دلار صادرات داریم که در دنیا جایگاه خوبی نیست.

شکوری با اشاره به وجود 4.5 میلیارد تن ذخیره سنگ در کشور تصریح کرد: میانگین ارزش افزوده سنگ در دنیا 43 دلار است اما متاسفانه ارزش افزوده سنگ در ایران بین 7 تا 12 دلار است.

وی افزود: در کانادا سرمایه گذاری در بخش ساختمان به 14 تا 19 میلیارد دلار رسیده است، بنابراین ما که رونق ساخت و ساز نداریم نیاز به صادرات به کشورهایی مانند کانادا داریم. تنها 26 درصد سنگ این کشور به خارج از کشور صادر می شود در حالی که ترکیه بیش از 80 درصد سنگ خود را حتی به صورت کاملا خام صادر می کند.

شکوری با بیان اینکه تا 300 سال ذخایر سنگی در کشور داریم اظهار داشت: باید صادرات داشته باشیم و سرمایه را وارد کشور کنیم.

رئیس انجمن سنگ ایران بر لزوم حضور تجار خارجی در نمایشگاه های سنگ ایران تاکید کرد و تصریح کرد: راه نجات کشور بخش خصوصی و حمایت جدی از فعالیت اقتصادی است. اخیراً تفاهم نامه ای با ایتالیا برای آموزش اکتشاف به ویژه در زمینه سنگ های تزئینی امضا کرده ایم.

شکوری با تاکید بر اینکه نمایندگان مجلس باید بر اجرای قوانین نظارت داشته باشند، افزود: متاسفانه هیچ یک از دولت ها قوانین حوزه معدن را به درستی اجرا نکرده اند، زیرا دولت ها به حوزه معدن به عنوان منبع درآمد نگاه می کنند.

وی افزود: 65 درصد از حقوق دولتی معادن باید صرف توسعه بخش معدن کشور شود، 15 درصد برای رفاه مردم منطقه نزدیک معدن، 12 درصد برای احیای معدن هزینه شود. منابع طبیعی منابع و 3 درصد به نظام مهندسی معدن تزریق شود تا نظارت عالی داشته باشد و 5 درصد در صندوق بیمه فعالیت های معدنی برای تجهیز کارخانجات فعالان اقتصادی واریز شود.

رئیس انجمن سنگ ایران با اشاره به وجود سه هزار و 800 کارخانه فرآوری مواد معدنی در کشور گفت: بیشترین مجوزهای اکتشاف معدنی در حوزه سنگ های تزئینی است.

وی با اشاره به رتبه دوم استان مرکزی در تولید سنگ در کشور، افزود: اگرچه نتوانسته ایم ارزآوری خوبی ایجاد کنیم، اما اشتغالزایی بالایی به ویژه در مناطق محروم محقق شده است.

شکوری با بیان اینکه باید در حوزه سنگ 5 میلیارد دلار سرمایه گذاری شود، گفت: باید در زمینه فرآوری سنگ پروژه های مگا ایجاد شود.

ناصر بیکی رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان مرکزی نیز اظهار کرد: 679 معدن دارای مجوز در استان مرکزی وجود دارد که از این تعداد 369 معدن فعال است و این وضعیت به نفع استان مرکزی نیست. اصلا . .

وی با بیان اینکه برای توسعه اقتصادی باید مشکلات اقتصادی کشور برطرف شود، گفت: 37 محصول معدنی در استان مرکزی تولید می شود که از این تعداد 19 محصول کمیاب است.

بیکی با بیان اینکه 5 هزار و 400 نفر در حوزه معدن استان مرکزی مشغول به کار هستند، تصریح کرد: 46 میلیارد ریال در حوزه معدن استان سرمایه گذاری شده است اما کافی نیست و باید در این راستا سرمایه گذاری بیشتری صورت گیرد.

دیمیترین مدیان سف، مدیر انجمن سنگ روسیه نیز اظهار داشت: این نمایشگاه می تواند روابط خوبی بین دو کشور ایجاد کند.

وی با دعوت از تجار ایرانی برای شرکت در نمایشگاه سنگ روسیه تصریح کرد: برای برقراری روابط رسمی ایران و روسیه در زمینه سنگ، فردا تفاهم نامه ای بین انجمن سنگ ایران و روسیه منعقد می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=389817

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.