افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 19 October , 2024
5

دولت: نرخ بیکاری کاهش یافته است/ در چه اشتغالی، چگونه و با چه سرمایه گذاری نرخ بیکاری کاهش یافته است؟

  • کد خبر : 171249
دولت: نرخ بیکاری کاهش یافته است/ در چه اشتغالی، چگونه و با چه سرمایه گذاری نرخ بیکاری کاهش یافته است؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت در 21 دی ماه 1402 اعلام کرد: طبق آمار. نرخ بیکاری پاییز امسال به 7.6 کاهش یافته است که کمترین نرخ بیکاری در دو دهه اخیر در ایران است. البته همزمان با این افزایش باید گفت که نرخ مشارکت نیم واحد افزایش یافته است. […]

به گزارش خبرنگار اجتماعی رکنا، سید احسان خاندوزی، سخنگوی اقتصادی دولت در 21 دی ماه 1402 اعلام کرد: طبق آمار. نرخ بیکاری پاییز امسال به 7.6 کاهش یافته است که کمترین نرخ بیکاری در دو دهه اخیر در ایران است. البته همزمان با این افزایش باید گفت که نرخ مشارکت نیم واحد افزایش یافته است. بیکاری در میان فارغ التحصیلان به 11.5 درصد کاهش یافته است که نسبت به 12.5 درصد در پاییز سال قبل کاهش یافته است. بیکاری نسبت به سال گذشته که 5.9 درصد بود به 2.8 درصد کاهش یافته است. رشد اقتصادی بدون احتساب نفت 3.6 درصد بوده است که بیش از یک درصد بیشتر از نیمه اول سال قبل است.

با این توضیحات سخنگوی اقتصادی دولت، سوالات متعددی مطرح شده است که به نظر می رسد دولت برای شفاف سازی اقدامات به تفصیل به آنها پاسخ دهد.

پس از این اعلام آمار و تاکید بر کاهش نرخ بیکاری به طور مشخص و مستقیم این سوال مطرح می شود که دولت چه عملکردی در حوزه کسب و کار داشته که منجر به کاهش نرخ بیکاری شده است؟

دولت چه نوع مشاغلی ایجاد کرد و چه نوع سرمایه گذاری هایی را ایجاد کرد که نتیجه آن کاهش نرخ بیکاری بود؟

اساسا در زمینه اشتغال و اشتغال چه اتفاقی افتاده که نرخ بیکاری کاهش یافته است؟

این سؤالات شکل گرفته است زیرا آنچه مردم در زندگی روزمره خود می بینند به صورت بصری با نتیجه آمار نرخ بیکاری درگیری می کنند ، و این امر نیاز به روشن شدن آمار نرخ بیکاری دارد.

با توجه به وضعیت جامعه، گران سر جایش هست وضعیت تورم تغییر نکرده است.

از سوی دیگر تولید صادرکنندگان تاکید می کنند که هزینه تولید افزایش یافته و تولید دیگر سودی ندارد. صادرکنندگان می گویند وضعیت صادرات نامطلوب است.

متخصصان بازاریابی تمامی اصناف موکدا می گویند که خرید و فروش به دلیل نوسانات بازار بسیار کاهش یافته و اساسا تمایلی برای فروش وجود ندارد.

به عنوان مثال وقتی می گویند بازار املاک در رکود است، مشاغل مستقیم و غیرمستقیم زیادی در این بازار وجود دارد که در آن مشاغل کارگران و کارمندان اشغال می شود که منجر به کاهش هزینه ها نیز می شود.

با این شرایط و چشم انداز شغل و اشتغال در فضای زندگی شهروندان ایرانی، شفاف سازی این آمار کاهش نرخ بیکاری ضروری است.

خبرنگار: آزاده مختاری

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=171249

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.