افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
3

دولت می تواند با اجرای تعهدات خود در کنوانسیون رامسر، تالاب انزلی را نجات دهد

  • کد خبر : 180113
دولت می تواند با اجرای تعهدات خود در کنوانسیون رامسر، تالاب انزلی را نجات دهد

به گزارش رکنا، نقش کنوانسیون رامسر این کنوانسیون به عنوان یک کنوانسیون فعال زیست محیطی در زمینه حفاظت و حفاظت از تالاب ها برجسته می شود تا دولت با اجرای تعهدات خود در کنوانسیون رامسر، نقش موثرتری در حفظ و بهسازی تالاب های بین المللی ایفا کند. حمید آندرس چمنی / پژوهشگر و عضو انجمن […]

به گزارش رکنا، نقش کنوانسیون رامسر این کنوانسیون به عنوان یک کنوانسیون فعال زیست محیطی در زمینه حفاظت و حفاظت از تالاب ها برجسته می شود تا دولت با اجرای تعهدات خود در کنوانسیون رامسر، نقش موثرتری در حفظ و بهسازی تالاب های بین المللی ایفا کند.

حمید آندرس چمنی / پژوهشگر و عضو انجمن مددکاران اجتماعی کشور

از آنجایی که ارتقای همکاری های بین المللی یکی از تعهدات اصلی کشورهای عضو کنوانسیون رامسر است و کنوانسیون قاطعانه بر این باور است که دستیابی به اهداف و اصول مندرج در این کنوانسیون در نتیجه ارتقای سطح همکاری های بین المللی بین همه طرف های ذینفع، دولت می تواند با ایجاد همکاری با کشورهای توسعه یافته و کسب کمک های فنی و فناوری و همچنین گسترش همکاری های منطقه ای، علاوه بر ایفای یکی از تعهدات اصلی و اصلی خود با کنوانسیون رامسر، تولد دوباره تالاب انزلی ارائه شده است

زباله های تالاب انزلی

عکس تالاب انزلی

عکس های تالاب انزلی

دولت می تواند با دریافت کمک های مالی به ویژه از طریق صندوق اعتباری رامسر و همچنین سایر نهادهای مالی بین المللی از جمله بانک جهانی و برنامه توسعه سازمان ملل، برنامه های حفاظتی خود را بهتر اجرا کند.

لازم به ذکر است که برآورد سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد از بار رسوبی که از 11 رودخانه وارد تالاب انزلی می شود، حدود 386602 تن است و این جریاناتی که وارد تالاب انزلی می شود در روند تغذیه آنها موثر است. به طوری که 52 درصد از طریق سیاه درویشان وارد بخش مرکزی تالاب، 44 درصد از طریق پیربازار، پاسیخان و خمام رود وارد بخش شرقی تالاب و چهار درصد باقیمانده وارد بخش غربی تالاب می شوند.

تالاب انزلی

عکس تالاب انزلی

وضعیت آب ورودی نیز به گونه ای است که آب ورودی به قسمت های مرکزی و شرقی زودتر تخلیه می شود، اما تخلیه آب در منطقه غرب زمان زیادی می برد.

تالاب انزلی ظرفیت جذب و هضم فضولات انسانی از جمعیت فعلی حوضه آبریز خود را ندارد که باعث افزایش مواد مغذی آن می شود، بنابراین توقف روند رشد آن حداقل اقدامی است که باید در برنامه های احیای تالاب لحاظ شود.

عکس های تالاب انزلی

عکس های تالاب انزلی

برداشت بسیاری از گونه های گیاهی مانند آزولا، رهاسازی ماهیان گیاه خوار، لایروبی قسمت های مختلف به ویژه قسمت شرقی تالاب، ایجاد کانال در شمال غربی تالاب، احداث سد در دامنه رودخانه ها به منظور کاهش آب بارگیری رسوبات ورودی و احداث ایستگاه های تصفیه فاضلاب در شهرهای حاشیه تالاب از مهم ترین اقدامات برای احیای تالاب انزلی است که باید در کوتاه ترین زمان ممکن انجام شود.

تالاب انزلی به دلایل زیادی از جمله پسرفت آب خزر و تغییرات اقلیمی دارای مشکلاتی است، اما این مشکلات در مقایسه با مشکلات و مواردی که عامل انسانی در آن دخیل بوده، بسیار ناچیز است.

تالاب انزلی

عکس تالاب انزلی

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=180113

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.