افزونه پارسی دیت را نصب کنید Thursday, 19 September , 2024
1

دولت شفا – روزنامه آرمان امروز

  • کد خبر : 295887
دولت شفا – روزنامه آرمان امروز

علی میرزامحمدی / (جامعه شناس) هدف امروز: سوال این است که اگر نتایج انتخابات تیر 1403 به نام دکتر مزیکیان مشخص شود، رویکرد دولت و تیم او را تحت چه عنوانی می توان ارائه کرد؟ از دیدگاه نگارنده می توان این حکومت را «دولت شفابخش» نامید. دولتی که ممکن است دارای ویژگی های زیر باشد:– […]

علی میرزامحمدی / (جامعه شناس)

هدف امروز: سوال این است که اگر نتایج انتخابات تیر 1403 به نام دکتر مزیکیان مشخص شود، رویکرد دولت و تیم او را تحت چه عنوانی می توان ارائه کرد؟ از دیدگاه نگارنده می توان این حکومت را «دولت شفابخش» نامید. دولتی که ممکن است دارای ویژگی های زیر باشد:
– دولت التیام در میانه طیف های سیاسی کشور نه اسیر «انجماد ساختارها» است و نه مبنایی برای تخریب این ساختارها دارد. دولت شفابخش اصول را خوب می شناسد و مرزبندی اصول، اصول را از غیر اصولی متمایز می کند. کارگزاران این دولت اصلاح طلبانی هستند که معتقد به اصول هستند و نمی گذارند در دام دگم اندیشه های غیرواقعی گرفتار شوند.
– حکومت التیام، حکومت باغبانی باغی است به نام ایران. دولتمردان التیام باغ های ایران را همچون باغبانانی مهربان محافظت می کنند. باغبانی ایران در دولت نیازمند شفا، تجربه و شناخت است. اعتقاد دولت شفابخش این است که «هر چیزی که منجر به رشد نشود، به ثمر نخواهد رسید و مدعیانی که ناشیانه یا عمدا هرس کنند، ریشه اصلی را قطع خواهند کرد».
– حالت شفا، مصلح، شفا دهنده و شفا دهنده. دولت شفابخش نفس تازه ای در روح ایران می دمد و بقای آن را در آشفتگی ها و بحران ها تضمین می کند.
– دولت شفا، حکومت عقده گشایی و نبش قبر گذشته برای انتقام نیست. او با انتقاد دلسوزانه از گذشته، توانایی های حال را می شناسد و «برنامه امیدوارکننده ای برای آینده» ترسیم می کند. این دولت به جای تفکر وقت شناس که مبتنی بر آغازهای منقطع است و بر «نقطه، ابتدای خط» تأکید می کند و سرآغاز عصر جدیدی تلقی می شود، به تفکر خطی متوسل می شود؛ اما به نظر می رسد که این دولت به جای تفکر وقت شناس، به تفکر خطی متوسل می شود. چرا که می داند باید از سرمایه های گذشته بهره ببرد و میراث ارزشمندی برای دولت آینده به جا بگذارد. به این معنا، حالت شفا، مسیر گذشته را تصحیح می کند و مسیری رهایی بخش برای آینده می گشاید.
– دولت شفابخش حکومتی برای همه ایرانیان است و همه ایرانیان در آن مشارکت دارند. دولتی که در آن فرهنگ رنگین کمانی اقوام مختلف ایرانی، زیبایی سرزمین مادری را بیشتر نمایان خواهد کرد. حکومتی که در آن همه اقوام ایرانی تعصبات احمقانه خود را نسبت به یکدیگر کنار می گذارند. دولت برای تنش های قومی، زبانی و مذهبی شفا، فرصت و فضا فراهم نخواهد کرد. در این دولت همگان برای درمان و التیام دردها و زخم های سربازان ایران عزیز دعوت خواهند شد. در این حکومت هیچ محدودیت قومی، مذهبی و زبانی وجود ندارد. دولت شفابخش فرصتی سرنوشت ساز برای بیان و احراز هویت افراد شایسته ای است که فرصت حضور در جغرافیای اجتماعی و سیاسی ایران را نداشته اند.
– حالت شفا، حالت دین، علم، تجربه و تعهد است. این دولت مبتنی بر شایستگی و فرصت های برابر است.
– دولت شفا، دولت دروغ، وعده های محقق نشده و شعارهایی که دهان پر می کند مفاهیم انتزاعی نیستند. دولت شفا، دولت فقرزدایی، عدالت و خدمت مبتنی بر توجه به اقتصاد، معیشت و مطالبات ملموس همه طبقات اجتماعی است.
– رویکرد شفابخش دولت، احیای تعامل با دولت در تمامی سطوح و اقشار مختلف مردم و تعامل سازنده با کشورهای همسایه و سایر کشورهای جهان بر اساس اقتدار و منافع ملی است. این دولت مبتنی بر نظریه‌پردازی پشت میز و ایده‌های زیبا، اما غیرقابل دوام نیست، بلکه داده‌های تحلیلی آن واقعیت‌های روزمره جامعه در کوچه و بازار، تحولات منطقه‌ای و جهانی را شکل می‌دهد.
– انتظار می رود با آغاز به کار دولت شفابخش فصل جدیدی با امید به منشور حقوق شهروندی آغاز شود. باشد که آزادی های ما بیشتر به رسمیت شناخته شود و قربانی سلایق سیاسی و تبعیض های اجتماعی، جنسیتی، قومی، نژادی و مذهبی نباشیم.
– در دولت در حال بهبود، زنان می توانند امیدوار باشند که به عنوان جنسیت دوم در نظر گرفته نشوند و در کابینه بعدی نقش پررنگ تری داشته باشند. این دولت می تواند مشارکت بیشتر زنان را در امور اجتماعی فراهم کند. دولت شفا، حکومت آسایش زنان و دختران و کرامت آنها در عین حال در محیط امن خانواده و جامعه است.
– در دولت شفا، جوانان امید بیشتری به آینده بهتر دارند. که برنامه ریزی بهتر و محکم تری برای آنها تدوین شود و آینده شغلی و زندگی آنها در غبار جنبش های پوپولیستی و فریبنده محو نشود.
اگر دولت بهبودی تشکیل شود، راه سخت و پرتلاطمی در پیش خواهد داشت و تا زمانی که همه ایرانیان در این هدف متحد نباشند و دولت برای رشد و تداوم آن عزم نکند، ویژگی های ذکر شده فرصتی برای ظهور نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=295887

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.