افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 8 October , 2024
0

دولت حرف کارشناسان و صاحب نظران کشور را می شنود

  • کد خبر : 390066
دولت حرف کارشناسان و صاحب نظران کشور را می شنود

معاون راهبردی ریاست جمهوری، دولت جدید را گوش همه صاحب نظران و اندیشمندان کشور دانست و به ارائه های سیاسی اتاق های فکر برای حل مشکلات کشور ارزش داد. به گزارش ایسنا، به منظور شناسایی توانمندی های اتاق های فکر و تعامل با دولت، اولین نشست نمایندگان اندیشکده های ایران با معاون راهبردی رئیس جمهور […]

معاون راهبردی ریاست جمهوری، دولت جدید را گوش همه صاحب نظران و اندیشمندان کشور دانست و به ارائه های سیاسی اتاق های فکر برای حل مشکلات کشور ارزش داد.

به گزارش ایسنا، به منظور شناسایی توانمندی های اتاق های فکر و تعامل با دولت، اولین نشست نمایندگان اندیشکده های ایران با معاون راهبردی رئیس جمهور برگزار شد.

در این دیدار محمدجواد ظریف معاون راهبردی ریاست جمهوری بر ضرورت گفت وگو و تعامل مستمر اتاق های فکر و دولت تاکید کرد.

وی با بیان اینکه دولت جدید سخنان همه صاحب نظران و اندیشمندان کشور را خواهد شنید، ارائه های سیاسی اتاق های فکر را برای حل مشکلات کشور ارزشمند دانست.

ظریف همچنین اظهار داشت: پیگیری پروژه های اولویت دار ذکر شده در این جلسه در دستور کار جلسات بعدی خواهد بود.

در این نشست محمدامین صمیمی مدیرکل حوزه سیاست گذاری و شبکه اندیشکده با اشاره به لزوم برگزاری نشست با اندیشکده ها در خصوص «رویداد ملی اتاق فکر» و موضوع تامین مالی پایدار اندیشکده ها توضیحاتی ارائه کرد. . جامعه تانک

علی سعد از خانه اندیشمندان نیز به ارائه توضیحاتی در خصوص فعالیت ها و خدمات اتاق های فکر پرداخت و نمایندگان اتاق های فکر را معرفی کرد.

بحران‌ها و چالش‌های پیش روی کشور در بخش انرژی، تحقیقات در حوزه حاکمیت فضای مجازی، نارضایتی‌های اجتماعی، امنیت آب و هوا، امنیت غذایی و کشاورزی، اقتصاد دیجیتال، طراحی مداخلات رفتاری، تحلیل داده‌ها و هوش مصنوعی، حکمرانی داده‌ها از جمله موارد زیر است. موضوعات مطرح شده در این جلسه

در این جلسه نمایندگان اتاق فکر با بیان مشکلات اکوسیستم اتاق فکر کشور، توضیحاتی را در خصوص تحقیقات اندیشکده ها برای حل مشکلات ایران ارائه کردند.

این نشست با هماهنگی جامعه اتاق فکر و به دعوت اداره کل مطالعات سیاستگذاری و شبکه ملی اتاق های فکر و به منظور شناسایی توانمندی های اتاق های فکر و تعامل با دولت برگزار شد.

از جمله برنامه هایی که در دستور کار معاونت راهبردی دولت چهاردهم قرار دارد، تداوم برگزاری جلسات هفتگی ارائه برنامه های سیاست گذاری و نشست های معاونت راهبردی با اندیشکده های فعال است.

انتهای پیام

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=390066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.