افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 21 September , 2024
1

دولت به هر روستا در قالب صندوق بیمه اجتماعی یارانه می دهد.

  • کد خبر : 244343
دولت به هر روستا در قالب صندوق بیمه اجتماعی یارانه می دهد.

به گزارش بازار، امین بلالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مشمولان این صندوق برای برخورداری از مزایای آن یک سوم حق بیمه و در پایان دوره 30 ساله 20 برابر حق بیمه ماهانه پرداخت می کنند. حق بیمه به صورت ماهیانه حقوق غیرقابل مقایسه در هیچ صندوق بیمه ای دریافت می […]

به گزارش بازار، امین بلالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: مشمولان این صندوق برای برخورداری از مزایای آن یک سوم حق بیمه و در پایان دوره 30 ساله 20 برابر حق بیمه ماهانه پرداخت می کنند. حق بیمه به صورت ماهیانه حقوق غیرقابل مقایسه در هیچ صندوق بیمه ای دریافت می کنند.

وی با اشاره به اینکه حق بیمه هر نفر در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در هشت سطح تعریف شده است، گفت: حداقل حق بیمه مشمولان این صندوق ماهیانه 800 هزار ریال و 9 میلیون و 600 هزار ریال است. سالانه و حداکثر سه ریال ماهیانه یک میلیون و 250 هزار ریال و سالانه 30 میلیون ریال می باشد.

بلالی ادامه داد: دولت دو برابر پرداختی هر فرد واجد شرایط را به صندوق اعتباری می دهد و در واقع هر روستایی که مشمول این صندوق نباشد این یارانه غیرمستقیم را از دست می دهد و همچنین در دوران سالمندی از درآمد مستمر محروم می شود. .

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر استان به شرایط بهره مندی از مزایای این صندوق اشاره کرد و گفت: برای عضویت در این صندوق و بهره مندی از مزایای آن باید حداقل 18 سال سن داشته باشید. پیر و حداکثر 50 سال، در حالی که ساکنان مناطق روستایی و عشایری و شهرستانها کمتر از 20000 نفر و همچنین قالیبافان، رانندگان بین شهری و کشاورزان غیر ساکن در روستاها، مربیان مهدکودک، مددکاران مدارس کمیته امداد و بهزیستی و مهندسین نظام صنفی کشاورزی نیز می تواند تحت این صندوق بیمه شده و از مزایای آن برخوردار شود.

بلالی شرط بازنشستگی در این صندوق را 65 سالگی یا پرداخت 30 سال حق بیمه اعلام کرد و افزود: هر کدام از این شرایط ابتدا احراز شود، افراد تا زمانی که حداقل 15 سال سابقه بیمه داشته باشند بسته به اینکه در مورد تعداد سال کسانی که برای بیمه پرداخت کرده اند باید از حقوق مستمری مستمر برخوردار شوند.

وی افزود: در حال حاضر حداکثر مبلغ پرداختی به مستمری بگیران صندوق که حق بیمه خود را در بالاترین سطح پرداخت کرده اند 65 میلیون ریال است که امسال قطعاً افزایش خواهد یافت و فردی که 30 سال حق بیمه پرداخت کرده است. واجد شرایط حداکثر حقوق پرداخت می شود و بقیه افراد به نسبت سنواتی که حق بیمه پرداخت کرده اند از مستمری برخوردار می شوند.

بلالی افزود: مهم ترین تفاوت این صندوق بیمه ای با سایر صندوق های بیمه ای فعال در کشور، کارفرمای دولتی و اختیاری بودن این نوع بیمه است.

بلالی با بیان اینکه امکان انتقال سوابق بیمه ای خود در صندوق های بیمه دولتی به این صندوق برای بیمه شدگان این صندوق وجود دارد، گفت: با در نظر گرفتن هزینه کمتر حق بیمه در این صندوق نسبت به سایر صندوق ها، این بهترین فرصت برای افرادی که شرایط بیمه شدن در پیشینه را دارند.

وی ادامه داد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان نیز دو سوم حداکثر مستمری را به اعضای صندوق که در حین کار آسیب می بینند و از کارافتادگی آنها ناشی از کار است به شرط داشتن یک روز سابقه بیمه پرداخت می کند. که مزیت بزرگی نیز محسوب می شود و با توجه به خطراتی که مشاغل روستایی به همراه دارد، می تواند انگیزه خوبی برای عضویت در این صندوق باشد.

بلالی گفت: در صورتی که از کارافتادگی اعضای صندوق به دلیل بیماری باشد، این افراد به شرط داشتن یک سال حق بیمه در این صندوق و مستمری فوت قبل از رسیدن به سن، دو سوم حداکثر حقوق صندوق را دریافت می کنند. بازنشستگی در این شرایط در صورت داشتن 90 روز پوشش بیمه ای در صندوق، دو سوم حداکثر حقوق به بازماندگان پرداخت می شود، ضمن اینکه هزینه کفن و دفن افراد فاقد بازماندگان توسط این صندوق تامین می شود.

مدیرعامل صندوق تامین اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی سهم اجباری 39 هزار و 450 نفر از استان را که امسال به این صندوق می پیوندند، برشمرد و گفت: از این تعداد 2 هزار و 125 نفر جذب شده اند. در ماه گذشته

بلالی تعداد کل بیمه شدگان از طریق این صندوق در استان را 290 هزار و 731 نفر اعلام کرد و افزود: سال گذشته 14 هزار و 947 نفر در استان مشمول این صندوق شدند که از این تعداد 8 هزار و 887 نفر مرد و 6 هزار و 60 نفر زن بودند.

وی ادامه داد: تکلیف تعیین شده برای آذربایجان شرقی از بدو تاسیس این صندوق 509 هزار و 446 بیمه شده است که تاکنون 57 درصد محقق شده است و استان از نظر تعداد بیمه شدگان و از نظر درصد در رتبه نخست کشوری است. جمعیت بیمه شده روستایی در رتبه سوم قرار دارد.

بلالی با بیان اینکه دلیل بی رغبتی روستاییان و مشمولان این صندوق اختیاری بودن این نوع بیمه است، گفت: نمی توانیم مردم را مجبور به عضویت در این صندوق کنیم، این در حالی است که عملکرد و تعداد بیمه شدگان در استان و 22 شهرستان در حد است. بسیار بالاتر از میانگین یک کشور

وی بیان کرد: تبریز، بستان آباد، مرند و سراب از نظر تعداد بیمه شده و بستان آباد، حارث و اهر از نظر درصدی در رده برتر استان از نظر بیمه شدگان صندوق قرار دارند.

بلالی با بیان اینکه این صندوق در حال حاضر به 30 هزار و 727 نفر در استان مستمری پرداخت می کند، تصریح کرد: این رقم شامل 14 هزار و 856 نفر بازماندگان، یک هزار و 249 معلول و 14 هزار و 632 مستمری بگیر است که در 25 هر ماه حقوق دریافت می کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر آذربایجان شرقی گفت: مادران ساکن در مناطق روستایی و عشایری و دارای سه فرزند یا بیشتر در این صندوق به صورت رایگان بیمه شده و از مزایای آن برخوردار می شوند، البته مدت آن به پایان می رسد. آوریل منقضی شده است و تلاش می کنیم این مهلت را تمدید کنیم.

بلالی با اشاره به اینکه در این طرح تاریخ تولد سومین فرزند این خانواده ها باید از فروردین 1396 باشد، اظهار داشت: این طرح در قالب ماده 21 قانون حمایت از جوانان خانواده و زایمان تصویب و اجرا شد. و اعتبار این طرح از سوی دولت به صورت کامل پرداخت شده است.

بلالی تاکید کرد: تمامی هزینه های بیمه مادران مشمول این طرح در سطح هشت توسط دولت پرداخت می شود و هیچ هزینه ای برای بیمه شدگان ندارد.

وی ادامه داد: تاکنون یک هزار و 527 نفر برای این طرح در استان ثبت نام کرده اند و برنامه ریزی برای جذب حداقل 3 هزار نفر در دستور کار است.

وی تعداد مادران مشمول این طرح در کشور را 2.5 میلیون نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 300 هزار نفر در سال اول اجرای آن جذب صندوق شده اند و مادران مشمول این طرح می توانند با صدها واسطه در این طرح تماس بگیرند. استان یا سایت roostaa.ir جهت ثبت نام اقدام نمایید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=244343

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.