افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 26 October , 2024
2

دولت به دنبال تامین مالی/برنامه خرید 11 میلیون تن گندم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 165971
دولت به دنبال تامین مالی/برنامه خرید 11 میلیون تن گندم – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از 3 ماه از سال زراعی 1402-1403 (مهر ماه) قیمت خرید تضمینی گندم می گذرد. رئيس جمهور توصیه قیمت کالاهای کشاورزی به طور رسمی اعلام نشده است. به گفته اعضای این شورا نرخ خرید تضمینی گندم 19.5 هزار تومان مصوب شد که باید از سوی وزیر جهاد کشاورزی اعلام شود. […]

به گزارش خبرنگار مهر، بیش از 3 ماه از سال زراعی 1402-1403 (مهر ماه) قیمت خرید تضمینی گندم می گذرد. رئيس جمهور توصیه قیمت کالاهای کشاورزی به طور رسمی اعلام نشده است. به گفته اعضای این شورا نرخ خرید تضمینی گندم 19.5 هزار تومان مصوب شد که باید از سوی وزیر جهاد کشاورزی اعلام شود.

علی قلی ایمانی مدیر کل بنیاد ملی گندم کارگران کشور وی در خصوص علت اعلام رسمی نشدن نرخ خرید تضمینی گندم به مهر گفت: دولت در تلاش است تا اعتبارات لازم را برای خرید سال آینده از دولت محلی دریافت کند تا مشکلات امسال تکرار نشود.

وی افزود: پیش بینی می شود در سال برداشت 1402-1403 خرید تضمینی 11 میلیون تن گندم و اعتبارات لازم 210 هزار میلیارد تومباس (همت) باشد.

ایمانی یکی از راهکارهای حل مشکلات مالی را خرید تنها نیاز خبازی ها توسط دولت عنوان کرد و گفت: میزان گندم مورد نیاز برای آرد خبازی ها تقریباً 8.5 میلیون تن در سال است. این مقدار باید توسط دولت و مابقی گندم توسط صنایع غذایی با قیمت تضمینی از کشاورزان خریداری شود.

مدیر کل بنیاد ملی گندم کارگران کشور وی با اشاره به اینکه اعضای شورای قیمت کالای کشور از اعلام نشدن قیمت خرید تضمینی گندم راضی نیستند، گفت: این شورا به عنوان مرجع قانونی وزیر جهاد کشاورزی را موظف به اعلام قیمت می کند. در جلسه شرکا تصویب شد.

به گفته ایمانی، امسال بین 12.5 تا 13 میلیون تن گندم برداشت شد که بخشی از آن برای تامین بذر مورد نیاز کشاورزان یعنی یک میلیون و 500 هزار تن اختصاص دارد و بخشی دیگر برای مصرف خود مصرفی توسط مردم خریداری می شود. .

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=165971

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.