افزونه پارسی دیت را نصب کنید Friday, 25 October , 2024
3

دور جدید مذاکرات درباره آتش بس در غزه در دوحه آغاز شد

  • کد خبر : 328187
دور جدید مذاکرات درباره آتش بس در غزه در دوحه آغاز شد

آفتاب نیوز: منابع آگاه از آغاز مذاکرات با هدف دستیابی به آتش بس در غزه و توافق تبادل اسرا در دوحه خبر دادند. خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر نوشت که قرار است دیوید بارنیا، رئیس موساد به همتایان مصری و آمریکایی خود و نخست وزیر قطر برای شرکت در این مذاکرات بپیوندد. دور جدید […]

آفتاب نیوز:

منابع آگاه از آغاز مذاکرات با هدف دستیابی به آتش بس در غزه و توافق تبادل اسرا در دوحه خبر دادند.

خبرگزاری رویترز با اعلام این خبر نوشت که قرار است دیوید بارنیا، رئیس موساد به همتایان مصری و آمریکایی خود و نخست وزیر قطر برای شرکت در این مذاکرات بپیوندد.

دور جدید مذاکرات آتش بس بعد از ظهر چهارشنبه آغاز می شود. سفرای لندن، برلین و واشنگتن در سرزمین‌های اشغالی در نشست خبری با تاکید بر اینکه زمان زیادی برای آزادی اسرای صهیونیست باقی نمانده است، از حماس و تل‌آویو خواستند هر چه سریع‌تر به توافق آتش‌بس دست یابند.

از سوی دیگر، «اسامه حمدان» در گفت‌وگوی جدید خود با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» اعلام کرد که این گروه در حال از دست دادن امید خود به آمریکا به‌عنوان «واسطه» است و این کشور یا تلاشی برای فشار به اسرائیل نمی‌کند یا نمی‌تواند. به اسرائیل فشار آورد.

وی ادامه داد: ما به میانجی‌ها اعلام کردیم که هر مذاکره‌ای باید بر نحوه اجرای آتش‌بس متمرکز شود و ضرب‌الاجل‌های مشخصی را در نظر بگیرد و برای دستیابی به توافق جدید با شرایط جدید سعی در مذاکره مجدد نداشته باشیم.

حمدان در این خصوص تاکید کرد: حماس چندین بار پیشنهاد آتش بس ارائه شده از سوی میانجی ها را پذیرفته اما همواره با مخالفت اسرائیل و اقدامات نظامی جدید آن مواجه بوده است.

حماس به میانجی ها اطلاع داد که نمایندگان این جنبش در مذاکرات شرکت نخواهند کرد.

در عین حال جنبش مقاومت فلسطین اعلام کرده است که حاضر است پس از مذاکرات با میانجیگران دیدار کند و ببیند آیا رژیم صهیونیستی پیشنهاد جدی و عملی برای دستیابی به توافق ارائه کرده است یا خیر.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=328187

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.