افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 22 October , 2024
2

دور جدید اولین موافقت نامه های تکمیلی برای حمایت از تولیدکنندگان و محققان فناوری اطلاعات و ارتباطات

  • کد خبر : 160580
دور جدید اولین موافقت نامه های تکمیلی برای حمایت از تولیدکنندگان و محققان فناوری اطلاعات و ارتباطات

به گزارش بازار به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در اولین روز از برگزاری نمایشگاه تلکام 1402، ضمن حضور در شش منطقه تخصصی IOT، «5G، «امنیت»، «خدمات اپراتور»، «آینده» ارتباط» و «خدمت به مشتریان» در غرفه ششم نمایشگاه بین المللی تهران، حضور و مشارکت مهمی در برگزاری نشست ها و برنامه […]

به گزارش بازار به نقل از اداره کل ارتباطات شرکت ارتباطات سیار ایران، در اولین روز از برگزاری نمایشگاه تلکام 1402، ضمن حضور در شش منطقه تخصصی IOT، «5G، «امنیت»، «خدمات اپراتور»، «آینده» ارتباط» و «خدمت به مشتریان» در غرفه ششم نمایشگاه بین المللی تهران، حضور و مشارکت مهمی در برگزاری نشست ها و برنامه های موازی این رویداد بین المللی دارد.

از این رو در اولین روز این رویداد با انعقاد دو تفاهم نامه سه جانبه “توسعه فناوری های نسل جدید تجهیزات رادیویی” و “حمایت از پروژه های تحقیقاتی و پسا دکتری در زمینه توسعه فناوری های کلیدی صنعت ICT” که وی با تبریک گفت: تمرکز بر حمایت از تولیدات بومی و ایده های پژوهشگران کشورمان است.

توافقنامه توسعه نسل جدید فناوری تجهیزات رادیویی.
تفاهم نامه توسعه نسل جدید فناوری های تجهیزات رادیویی (ترنج) در قالب سه جانبه و با حضور حمید بهروزی معاون اول رئیس جمهور، میثم عابدی معاون فناوری و نوآوری وزیر و سید محمد کرباسی دبیر ستاد توسعه ارتباطات و فناوری های ارتباطی معاونت علمی.

اهتمام طرفین این قرارداد پاسخگویی مؤثر به نیازهای فناوری در اکوسیستم فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور، افزایش عمق بومی‌سازی در توسعه و تولید زیرساخت‌های حیاتی در لایه دسترسی شبکه، غلبه بر تحریم‌ها، محدودیت‌ها، امنیت و حفاظت است. . از داده ها و اطلاعات برای ایجاد زمینه های استقلال و اقتدار در توسعه شبکه ملی اطلاعات و همچنین رونق شرکت های مرتبط در سطح ملی، شروع به همکاری کردند.

در واقع تعریف پروژه های تحقیقاتی در قالب طرح های تحقیقاتی با همکاری مراکز تحقیقاتی، دانشگاه ها و شرکت های دانش بنیان از جمله اهداف این همکاری مشترک است که بر این اساس برای اجرای طرح های پژوهشی، می باشد. داشتن هسته پژوهشی با عضویت و نظارت حداقل یک نفر ضروری است. عضو هیئت علمی یا شرکت دانش بنیان باشید.

به عنوان مثال، برخی از نمونه‌های پیشنهادی در قالب برنامه برای حمایت از پروژه‌های فناورانه در حوزه ارتباطات رادیویی، شبکه‌های ارتباطات سیار نسل جدید شامل مخابرات موج میلی‌متری، شبکه‌های دسترسی رادیویی باز، آنتن‌های عظیم چند ورودی و خروجی‌های متعدد و مواردی مانند این همکاری مشترک با هدف ارائه آنها می باشد.

در این راستا، معاونت فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات متعهد شد که نیازهای فناوری اولویت‌دار خود را در زمینه توسعه فناوری‌ها و تجهیزات نسل جدید ارتباطات رادیویی بر اساس فهرست اولویت‌های مصوب سازمان خدمات ملی اطلاعات فهرست کند. توری.

در بخشی از تعهدات رئیس توسعه فناوری های اتصال و ارتباطات معاونت علمی نیز «شناسایی و انتشار فهرست مجریان واجد شرایط اجرای طرح های پژوهشی در هر فراخوان» آمده است.

همچنین همراه اول به عنوان اولین و بزرگترین اپراتور تلفن همراه کشور متعهد شده است که الزامات اولویت دار خود را برای شناسایی توانمندی های موجود در کشور فهرست کند.

در نهایت مجموع حمایت از طرح هایی که بالاترین امتیاز را از نظر شاخص های فنی و مالی کسب کنند تا سقف 300 میلیارد ریال به عنوان طرح های منتخب خواهد بود.

موافقت نامه حمایت از پروژه های تحقیقاتی و فوق دکتری
با این حال، شرکت ارتباطات سیار ایران امروز در پی توافق قبلی، قرارداد سه جانبه دیگری را با حضور وحید شاه منصوری، رئیس مرکز تحقیقات و توسعه همراه اول، سید محمد کرباسی، دبیر ستاد توسعه فناوری های اتصال و ارتباطات امضا کرد. . و علی محمد سلطانی، معاون علمی رئیس جمهور، صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور را تعطیل کردند.

فرض بر این است که در قالب همکاری مشترک بین این سه طرف “پشتیبانی از پروژه های تحقیقاتی و فوق دکتری در زمینه توسعه فناوری های کلیدی صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات” انجام شود.

بر این اساس ستاد توسعه فناوری های ارتباطی و ارتباطی متعهد به انجام سرفصل ها و زمینه های همکاری مشترک این قرارداد از طرح های تحقیقاتی توسعه فناوری های رادیویی به مبلغ 50 میلیارد ریال و از پروژه های پسا دکتری و پایان نامه های دکتری است. تا سقف 10 میلیارد ریال حمایت رایگان و البته مشروط به تامین مالی و تایید مراجع ذیربط و در چارچوب مقررات مربوطه.

صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور همچنین متعهد شد از طرح‌های تحقیقاتی توسعه فناوری رادیویی تا سقف 100 میلیارد ریال و از طرح‌های فوق دکتری و پایان‌نامه‌های دکتری تا سقف 20 میلیارد ریال به‌صورت مستمر و رایگان حمایت مالی کند.

مرکز تحقیق و توسعه تلفن همراه اول نیز به عنوان بازوی تحقیقاتی اپراتور تلفن همراه اول فعالیت می کند و نیازهای فناوری اولویت دار خود را در حوزه ارتباطات نسل پنجم و ششم از پروژه های تحقیقاتی تا رادیو توسعه فناوری تا سقف 50 میلیارد را فهرست می کند. ریال و حدود حمایت از پروژه های فوق دکتری و پایان نامه های دکتری تا سقف 10 میلیارد ریال به صورت رایگان.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=160580

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.