افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 5 October , 2024
1

دوره 7 ساله شوراها لغو شد.

  • کد خبر : 386083
دوره 7 ساله شوراها لغو شد.

یکی از اعضای شوراها و کمیسیون داخلی مجلس به چالش های شورایاران با یکدیگر و همچنین برخی از اعضای شورای شهرداری تهران واکنش نشان داد. اطلاع رسانی کند جریان جدید; ولی الله بیاتی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برخی چالش های ایجاد شده بین اعضای شورای […]

یکی از اعضای شوراها و کمیسیون داخلی مجلس به چالش های شورایاران با یکدیگر و همچنین برخی از اعضای شورای شهرداری تهران واکنش نشان داد.

اطلاع رسانی کند جریان جدید; ولی الله بیاتی، عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، درباره برخی چالش های ایجاد شده بین اعضای شورای شهر تهران و همچنین برخی اعضای شورا با شهرداری تهران و پیامدهای آن چنین شرایطی برای مدیریت شهری گفت: مردم شورایاری را انتخاب می کنند که مشکلات شهری را حل کند نه مسائل سیاسی، جناحی و گروهی.

وی ادامه داد: هرکس از مردم رای بگیرد و کاری بیش از خدمت به مردم انجام دهد، ابتدا به مردم و سپس به خود خیانت کرده است. شورای شهر تهران باید الگوی کشور باشد، یعنی اگر الگو نیست، چه انتظاری از استان های محروم داریم که با هم تعامل داشته باشند؟

این عضو شورا و کمیسیون داخلی مجلس گفت: پیشنهاد من این است که اگر آقایان مشکلی دارند در جلسه غیرعلنی از یکدیگر انتقاد کنند. در این جلسات انسانی از یکدیگر انتقاد کنید و افکار مشترک داشته باشید. به همدیگر و یا عذرخواهی از همدیگر، اما کشاندن مسائل شورا و شهرداری به جامعه مشکلاتی دارد و مردم را نسبت به شورا دلسرد می کند و باعث بی انگیزگی مسئولان می شود.

بیاتی با تاکید بر همبستگی اعضای شورا و شهرداری تهران خاطرنشان کرد: همه باید اعم از شورا و شهرداری در کنار هم باشند و اگر مشکلی دارند در فضایی دوستانه و آرام انتقاد کنند تا کار مردم موفق باشند آسیب نبیند

او در مورد انتقاد برخی از اعضای شورا وی در خصوص برخی رفتارهای سیاسی شهردار گفت: روزی که آقای زاکانی قرار بود استعفا دهد، من جزو افرادی بودم که مخالف این موضوع بودم، چرا که معتقد بودم شهردار تهران باید فردی با سابقه ساخت و ساز باشد، چرا که سال 80 درصد بودجه شهر بودجه عمرانی است. به هر حال شورا به ایشان رای داد و آقای زاکانی وارد شهرداری شد و بعد از آن آقای زاکانی به عنوان کاندیدای ریاست جمهوری وارد فضای سیاسی شد و به نظر من درست نیست.

سخنگوی کمیسیون شورا و امور داخلی کشور تصریح کرد: نقش شورای شهر در ایجاد تعامل بین جناح ها بسیار مهم است و باید به عنوان دستگاه مدیریت شهری اختلافات را برطرف کند. با انتخابات شهرداری در سال آینده، این تعاملات باید حفظ شود زیرا هیچکس نمی خواهد چند ماه قبل از انتخابات از مدیریت شهری استعفا دهد. در نتیجه این بینش سیاسی و دوگانگی که در شورا و شهرداری وجود دارد باید حل شود چرا که به صلاح شهر نیست که چنین اتفاقاتی رخ دهد.

بیاتی درباره پیشنهاد شورای عالی استان ها برای ایجاد شوراهای 7 ساله گفت: این لایحه به طور کامل مردود است، ما آن را قبول نداریم و انتخابات شوراها سال آینده برگزار می شود و ماموریت شورای ششم چهار سال است. . بنابراین تا 7 یا 8 ماه آینده هیچکس شهردار کلانشهر تهران نخواهد بود و مدیریت شهری باید با این شهردار تعامل داشته باشد تا هرکس در دوره بعدی رای می دهد بالاخره شهردار را انتخاب کند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=386083

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.