افزونه پارسی دیت را نصب کنید Sunday, 27 October , 2024
3

دوره آموزشی ویژه خبرنگاران بازار سرمایه

  • کد خبر : 28307
دوره آموزشی ویژه خبرنگاران بازار سرمایه

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، محمدهادی سلیمی زاده در بیان مطلب فوق با اشاره به ماموریت و ماموریت گروه اطلاع رسانی و آموزش بورس در حوزه آموزش توسعه سواد مالی در گفت: مهمترین هدف شرکت “گسترش فرهنگ سرمایه گذاری در دارایی های مالی” است و با توجه به […]

به گزارش بازار به نقل از پایگاه خبری بازار سرمایه ایران (سنا)، محمدهادی سلیمی زاده در بیان مطلب فوق با اشاره به ماموریت و ماموریت گروه اطلاع رسانی و آموزش بورس در حوزه آموزش توسعه سواد مالی در گفت: مهمترین هدف شرکت “گسترش فرهنگ سرمایه گذاری در دارایی های مالی” است و با توجه به اینکه خبرنگاران حلقه واسط گسترده ای در دایره ارتباط افراد در سرمایه های بازار مالی، مدیران، سردبیران هستند. و خوانندگان خبر، بدیهی است که تشکیل این گروه می تواند بستری برای انتشار صحیح اخبار با اطلاعات دقیق و سنجیده باشد.

وی با تاکید بر اینکه طبق هماهنگی های انجام شده با سازمان بورس و اوراق بهادار، نیازسنجی دقیقی در این زمینه انجام شده و دوره آموزشی بعدی تنها آغاز یک روند مستمر در آموزش اصحاب رسانه است. در مورد روش ثبت نام توضیح داد : ثبت نام دوره آموزشی روزنامه نگاران بازار سرمایه از طریق سامانه آزمون شرکت اطلاع رسانی می باشد; بدین منظور خبرنگاران بازارسرمایه که علاقه مند به حضور هستند می توانند پس از ورود به پنل کاربری از طریق سایت testcenter.semedco.ir و تکمیل مراحل ثبت نام دوره آموزشی ویژه خبرنگاران را انتخاب کنند.

وی با تاکید بر اینکه پس از گذراندن این دوره آموزشی، فارغ التحصیلان گواهینامه و فیلم آموزشی دوره دریافت خواهند کرد، تصریح کرد: مخاطبان دوره شامل کلیه خبرنگاران، خبرنگاران، سردبیران و دبیران رسانه های اقتصادی و بورسی و مانند همه می باشند. مدیران و کارشناسان واحدهای روابط عمومی و تولیدکنندگان محتوای خبری در کلیه موسسات مالی می توانند با رعایت و اعمال شرایط پذیرش دانشجو در سامانه ثبت نام در این دوره شرکت کنند.

سلیمی زاده به دانشجویان اعلام کرد: این دوره از 17 مرداد ماه سال جاری در سالن اجتماعات سازمان بورس برگزار می شود و مدت آن سه جلسه هفتگی حضوری و دو ماه گزارش عملی زیر نظر دستیار خواهد بود. معلمان

مدرس دوره آموزشی ویژه خبرنگاران بازار سرمایه اعلام کرد:

لزوم کسب توانایی تجزیه و تحلیل اطلاعیه های ناشران سهام و نوشتن گزارش های تحلیلی.

مهدی سوری مدرس دوره آموزشی ویژه خبرنگاران بازار سرمایه درباره هدف از برگزاری این دوره ها گفت: خبرنگاران بازار سرمایه علاوه بر دانش رسانه ای باید مهارت تحلیل تبلیغات ناشران بورس و نوشتن تحلیلی را نیز کسب کنند. گزارشات مبتنی بر اخبار بورس و دانش تخصصی در حوزه بازار سرمایه که با گذراندن این دوره ها می توان به آن دست یافت.این دوره موفق به ارتقای سطح عمومی اطلاعات بازار سرمایه، افزایش سواد مالی فعالان رسانه ای و استفاده از آن شد. توانمندی فعالان رسانه ای به عنوان بازوی کمکی سازمان بورس برای نظارت بر تبلیغات کدال.

این کارشناس بازارهای مالی در بخشی دیگر از سخنان خود سرفصل های تخصصی در نظر گرفته شده برای این دوره را با توجه به اصول و مفاهیم پیش نیاز به شرح زیر بیان کرد:

1- مبانی سنجش ارزش اخبار در گزارش های مالی

2- انواع تبلیغات در سایت کدال را از منظر رسانه ای بررسی کنید

3- آشنایی با صورتهای مالی

4- تجزیه و تحلیل صورت های مالی با استفاده از نسبت های مالی

5- مشاوره کاربردی در بررسی گزارش های ماهانه، گزارش های تفسیری و یادداشت های توضیحی

6- داده کاوی پیشرفته سایت TSETMC برای گزارشات تحلیلی

7- آموزش اکسل کاربردی در رسانه

8- تابلوهای خبری را بخوانید

9- فیلترهای اعمال شده برای گزارشات تحلیلی

این سخنران بازار سرمایه تصریح کرد: آشنایی با انواع گزارش های تحلیلی قابل استخراج از سایت TSETMC و کدال و در پایان کارگاه آموزشی عملی گزارش گیری تحلیلی و سنجش ارزش خبری گزارش های مالی. که هر دو ماه یکبار از پایان جلسات حضوری و به صورت نظارت انجام می شود دوره آموزشی با محوریت کادر آموزشی با تعیین تکلیف انجام می شود که پایان این دوره آموزشی است که با سایر دوره های تخصصی قابل پیگیری است.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=28307

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.