افزونه پارسی دیت را نصب کنید Wednesday, 23 October , 2024
4

دلیل کاهش قیمت بیت کوین به 27000 دلار چه بود؟

  • کد خبر : 19259
دلیل کاهش قیمت بیت کوین به 27000 دلار چه بود؟

قیمت بیت کوین دیروز به بالای 30000 دلار رسید. با این حال، افزایش قیمت پایدار نشد و پس از مدت کوتاهی بزرگترین ارز دیجیتال بازار به 27700 دلار سقوط کرد. دلیل این افت قیمت اخطار نادرست کاربری بود که از داشبورد Arkham Intelligence هشداری مبنی بر فروش تعداد زیادی بیت کوین از صرافی Mt.Gox و […]

قیمت بیت کوین دیروز به بالای 30000 دلار رسید. با این حال، افزایش قیمت پایدار نشد و پس از مدت کوتاهی بزرگترین ارز دیجیتال بازار به 27700 دلار سقوط کرد.

دلیل این افت قیمت اخطار نادرست کاربری بود که از داشبورد Arkham Intelligence هشداری مبنی بر فروش تعداد زیادی بیت کوین از صرافی Mt.Gox و دولت آمریکا دریافت کرد.

گزارش کردن CoinDesk و BinCryptoنوسانات ناگهانی قیمت بیت کوین بر موقعیت های معاملاتی معامله گران آتی تأثیر گذاشت و منجر به انحلال بیش از 175 میلیون دلار در موقعیت های بیت کوین شد.

500 میلیون رایگان Baby Dodge
فقط با ثبت نام در Bitland Exchange 500 میلیون جایزه سگ بچه دریافت کنید!

ثبت نام

انحلال دومینو از موقعیت های معاملاتی

طبق داده‌های CoinGlass، در 24 ساعت گذشته در مجموع بیش از 351 میلیون دلار از موقعیت‌های معاملاتی منحل شده است. حدود 73 درصد از این موقعیت ها در 12 ساعت گذشته به دلیل فشار بالای فروش منحل شده اند. به گفته کوین گلس، این بزرگترین پوزیشن خرید نقدی در ماه گذشته بوده است.

بیش از 52 میلیون دلار از موقعیت های معاملاتی منحل شده مربوط به صرافی OKX است و پس از آن صرافی Binance با 38 میلیون دلار قرار دارد. بزرگترین پوزیشن نقد شده با ارزش بیش از 6 میلیون دلار در صرافی بیت مکس ساخته شد.

نمودار موقعیت های منحل شده - منبع: Coinglass
نمودار موقعیت های منحل شده – منبع: کوینگلاس

بهبود سریع بازار ارزهای دیجیتال

اگرچه فشار فروش گسترده منجر به کاهش 7 درصدی قیمت بیت کوین به 27690 دلار و همچنین انحلال 175 میلیون دلار در موقعیت های بیت کوین شد، قیمت کمی دیرتر افزایش یافت و با جهش 5 درصدی به حدود 29000 دلار بازگشت.

افزایش قیمت بیت کوین باعث شده تا میزان انحلال موقعیت های معاملاتی به 22 میلیون دلار کاهش یابد.

دلیل کاهش ۷ درصدی قیمت بیت کوین چه بود؟

برخی کارشناسان بر این باورند که هشدار نادرست Arkham Intelligence مبنی بر جابجایی مقادیر زیادی بیت کوین در کیف پول دولت آمریکا و صرافی Mt.Gox باعث کاهش قیمت بیت کوین شده است.

به گفته کارشناسان، در پی انتشار این هشدار، تعداد زیادی از معامله‌گران برای جلوگیری از ضرر بیشتر، بیت‌کوین‌های خود را فروختند که باعث فشار فروش گسترده و کاهش بیشتر قیمت بیت‌کوین شد. علاوه بر این، Arkham Intelligence اعلام کرد که این هشدار به دلیل یک باگ رخ داده است. به دنبال این اعلام، کاهش قیمت متوقف شد و بازار کمی بهبود یافت.

این شرکت توضیح داد نهاد صاحب حساب DB در توییتر تراکنش های بالای 10000 دلار را با نام Mt Gox و US Gov در داشبورد خود ذخیره کرده است و با دریافت هشدار این تراکنش ها به اشتباه این خبر کذب را در توییتر منتشر کرده است. .

یکی دیگر از دلایلی که باعث افت شدید قیمت بیت کوین شد، نقدینگی پایین در بازار است به طوری که با انتشار این خبر، نوسانات قیمت به راحتی اتفاق افتاد.

با وجود تکذیب خبر فروش بیت کوین Mt.Gox توسط دولت آمریکا، برخی از تحلیلگران صنعت کریپتو معتقدند که معامله گران باید دیر یا زود خود را برای این اتفاق آماده کنند. مایلز دویچر، تحلیلگر اکوسیستم DeFi در این رابطه می گوید:

امروز یک هشدار نادرست بود، اما در آینده نزدیک، بیت کوین های دولت آمریکا و صرافی Mt.Gox منتقل خواهند شد. برای این کار آماده باشید.

دویچر به دولت آمریکا توصیه کرد که بیت کوین های خود را حفظ کند. وی در این خصوص گفت:

من مطمئن نیستم که چرا دولت ایالات متحده می خواهد بیت کوین را که یک ارز قوی است، به دلار تبدیل کند که یک ارز دیجیتال رو به کاهش است.

او اضافه کرد:

نکته هوشمندانه جمع آوری بیت کوین بیشتر و معرفی یک استاندارد پولی جدید مانند سال 1971 است.



خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-04-27 12:27:00

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=19259

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.