افزونه پارسی دیت را نصب کنید Tuesday, 24 September , 2024
1

دلیل کاندیداتوری احمد خاتمی در انتخابات خبرگان

  • کد خبر : 120824
دلیل کاندیداتوری احمد خاتمی در انتخابات خبرگان

وظیفه خود دانستم که وفاداری خود را به نظام اعلام کنم و در خدمت نظام اسلامی هستیم. یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: وظیفه ما این است که خود را در معرض رای مردم قرار دهیم و مردم انشالله مانند گذشته وارد صحنه می شوند و به تشخیص خود اصلح را انتخاب می کنند. […]

وظیفه خود دانستم که وفاداری خود را به نظام اعلام کنم و در خدمت نظام اسلامی هستیم.

یکی از اعضای مجلس خبرگان رهبری گفت: وظیفه ما این است که خود را در معرض رای مردم قرار دهیم و مردم انشالله مانند گذشته وارد صحنه می شوند و به تشخیص خود اصلح را انتخاب می کنند.

به گزارش ایسنا، آیت الله سید احمد خاتمی پس از ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان رهبری در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات کشور گفت: وظیفه خود دیدم که اعلام وفاداری به نظام و خبرگان در کاندیداتوری داشته باشم. در حوزه انتخابیه کرمان برای ششمین دوره قانونگذاری در خدمت نظام اسلامی هستند.

و افزود: وظیفه ما این است که خود را در معرض رای مردم قرار دهیم و مردم نیز مانند گذشته به صحنه می روند و انشاءالله با معیارهای خود صحیح را انتخاب می کنند.

یکی از اعضای شورای فقهی شورای نگهبان یادآور شد: شورای نگهبان کف صلاحیت ها را اعلام می کند اما این مردم هستند که در انتخابات مجلس شورا نمایندگان و خبرگان را انتخاب می کنند.

خاتمی با بیان اینکه انتخابات پس از پیروزی انقلاب هدیه ای از جانب خداوند به مردم ماست، یادآور شد: حقیقت این است که قبل از پیروزی انقلاب، دولت پهلوی روسیه و سایر دولت های قبلی در قبال مردم پاسخگو نبودند و می دانستند. خود چند وجهی ، اما در جمهوری اسلامی مردم حدود 40 بار پای صندوق های رای رفتند و سرنوشت خود را رقم زدند. این معنای نظام جمهوری است و باعث افتخار جمهوری اسلامی است. ما مردم سالاری دینی داریم و 44 سال است که کشور با تز مردم سالاری دینی اداره می شود.

یکی از اعضای جامعه حوزه علمیه قم در پاسخ به سوالی مبنی بر امکان ارائه لیست مشترک دانشگاه ها برای انتخابات خبرگان گفت: در جامعه علمیه قم نیز مانند گذشته انشالله با همکاری روحانیت. جامعه، وارد عرصه خبرگان رهبری خواهیم شد و بهترین نامزدها را از نظر جامعه انتخاب خواهیم کرد. معلمان و جامعه روحانیت مبارز را معرفی خواهیم کرد. وظیفه ماست که نظر علمای بلد را برای مجلس خبرگان رهبری که مجلس فقیه است برای تهیه لیست انتخاباتی جویا شویم و امیدوارم با جامعه روحانیت به لیست مشترک برسیم.

وی با بیان اینکه در همه ادوار انتخابات اعم از شورای اسلامی و خبرگان، راهبرد دشمن برگزاری انتخاباتی کم رنگ و خسته کننده است، گفت: در این راستا باید به این موضوع پرداخته شود. قالب این سوال این است که “برای حضور مردم در انتخابات چه باید کرد؟” پاسخ این است که اکثریت مردم ایران 44 سال است که در کنار نظام بوده و ثبات خود را در این موضوع نشان داده اند.

خاتمی تاکید کرد: متدینین بر اساس دین خود پای صندوق های رای می روند و کسانی که کشورشان را دوست دارند و سربلندی آنها برای کشورشان می آیند. مردم نظرات خود را در صندوق های رای بیان می کنند. ارادت ما به مردم شعاری نیست بلکه واقعی است. ما رای مردم را صوری نمی دانیم بلکه تاثیرگذار می دانیم و امیدواریم این رای برای اداره کشور موثر باشد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=120824

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.