افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 30 September , 2024
0

دلیل وارد نشدن به فاز صعودی بیت کوین چیست؟

  • کد خبر : 380788
دلیل وارد نشدن به فاز صعودی بیت کوین چیست؟

بازار؛ گروه بین الملل: بیت کوین پس از دستیابی به عملکرد موفق قیمت در چند روز گذشته و افزایش قیمت تا سطح مقاومت 66 هزار دلاری، نتوانست از این سطح عبور کند و بار دیگر اصلاح قیمت را آغاز کرد. قرار گرفتن بیت کوین در محدوده 58000 تا 65000 دلار طی چند هفته گذشته و […]

بازار؛ گروه بین الملل: بیت کوین پس از دستیابی به عملکرد موفق قیمت در چند روز گذشته و افزایش قیمت تا سطح مقاومت 66 هزار دلاری، نتوانست از این سطح عبور کند و بار دیگر اصلاح قیمت را آغاز کرد. قرار گرفتن بیت کوین در محدوده 58000 تا 65000 دلار طی چند هفته گذشته و ناتوانی در غلبه بر سطوح مقاومتی تعریف شده برای این ارز، گمانه زنی های متعددی را در بازار ایجاد کرده است و بسیاری از کارشناسان معتقدند که Tonai بزرگترین ارز دیجیتال جهان است . قرار است رکوردهای جدیدی را در کنار سایر ارزهای دیجیتال ثبت کند.

اما اکنون این سوال مطرح شده است که با وجود همه خوش‌بینی‌های فعال بازار برای ثبت رکورد جدید قیمت، به‌ویژه با توجه به اجرای دور اول کاهش نرخ بهره بانکی در آمریکا، چرا بیت‌کوین و سایر ارزهای دیجیتال نتوانستند قیمت خود را افزایش دهند؟ قیمت و رکوردهای جدید ثبت کرد. در زیر به مهمترین این عوامل پاسخ خواهیم داد.

1) احساسات منفی بازار از پیشرفت قیمت ها جلوگیری می کند

همانطور که می دانیم بازار ارزهای دیجیتال به شدت به احساسات بازار و شاخص آن وابسته است. اگرچه شاخص احساسات برای همه بازارهای جهانی نقش کلیدی ایفا می کند، اما میزان این تأثیر برای بازار دارایی دیجیتال بیشتر از بقیه دارایی ها است. تلاش بیت کوین برای عبور از مقاومت روانی مهم 66000 دلار و آغاز روند اصلاحی، موج جدیدی از بدبینی را در بین سرمایه گذاران ایجاد کرده است.

ناتوانی بیت کوین در افزایش قیمت تا سطح 70 هزار دلار اکنون این ترس را در بین سرمایه گذاران ایجاد کرده است که اتفاقات دو سال قبل دوباره تکرار شود و با توجه به شرایط نامناسب بین المللی، افت شدید بازار را تجربه کنیم. . .

از سوی دیگر، ریزش شاخص های سهام جهانی مانند S&P 500 که از 26 سپتامبر آغاز شد، به همراه آخرین آمارهای اقتصادی از چین که حکایت از تشدید رکود در این کشور دارد، فضای کاملا منفی را ایجاد کرده است. برای سرمایه گذارانی که بیشترین تاثیر را بر دارایی های ریسکی مانند ارزهای دیجیتال خواهند داشت. در نمودار زیر میزان همپوشانی و هماهنگی حرکت بزرگترین شاخص بورس جهان با بیت کوین را مشاهده می کنید.

بیشتر شاخص های دیگر نیز نشان دهنده این واقعیت است که بیت کوین همچنان با بازار جذاب و رو به رشد خود فاصله قابل توجهی دارد و احتمال کاهش بیش از افزایش قیمت است. علاوه بر این، ناتوانی بیت کوین در افزایش قیمت خود تا سطح 70000 دلار، این ترس را در بین سرمایه گذاران ایجاد کرده است که اتفاقات دو سال پیش تکرار شود و به دلیل شرایط نامناسب بین المللی، سقوط شدید بازار را تجربه کنیم. در چنین فضایی، بسیار بعید به نظر می رسد که شاهد آغاز یک فاز جدید صعودی بازار باشیم.

2) امکان تغییر رویه بانک های مرکزی جهان

همانطور که می دانید دلیل اصلی افزایش نرخ سود بانکی بالای 5 درصد در آمریکا تورم بی سابقه چهل سال اخیر در آمریکا بوده است. این تورم ناشی از اثرات منفی اپیدمی کرونا در ایالات متحده، اروپا و چین بود که وضعیت اقتصاد آمریکا را به لبه پرتگاه کشاند. اکنون دلیل کاهش نرخ بهره کنترل تورم در این کشور است که در نهایت فدرال رزرو را متقاعد کرد که دیگر نیازی به نرخ بالای بهره بانکی نیست.

هر گونه تجدید نظر در سیاست نرخ سود بانکی که منجر به بازگشت نرخ های بالا به سیستم بانکی جهانی شود، می تواند به راحتی معادلات بازارهای مالی به ویژه دارایی های پرریسک را تغییر داده و معکوس کند.

با افزایش تنش ها در خاورمیانه و احتمال وقوع یک جنگ تمام عیار در منطقه و داده های منفی اقتصادی از چین برای سه ماه متوالی، سؤالاتی در مورد اینکه آیا جروم پاول، رئیس فدرال رزرو جنگ طلب، نرخ بهره بانکی جدید خود را بررسی خواهد کرد یا خیر، مطرح شده است. سیاست یا نه . توجه داشته باشید که هرگونه تجدید نظر در سیاست نرخ سود بانکی که منجر به بازگشت نرخ های بالا به سیستم بانکی جهانی شود، می تواند به راحتی معادلات بازارهای مالی به ویژه دارایی های ریسکی را تغییر داده و معکوس کند.

3) تغییر ذائقه چینی به سمت استیبل کوین

یکی دیگر از مشکلات جدیدی که در بازار دارایی های دیجیتال ایجاد شده است، علاقه سرمایه گذاران چینی به استیبل کوین ها به جای ارزهای دیجیتال مانند بیت کوین است. تقاضای فزاینده برای تتر در چین در ماه‌های اخیر باعث شده است که تتر به دلار فیزیکی تا 1.5 درصد بالاتر از ارزش دلار افزایش یابد و سرمایه‌گذاران در این کشور در مقایسه با بیت‌کوین، شرایط خوب و ایمنی را فراهم کنند. با توجه به حجم بالای سرمایه گذاری چین و هنگ کنگ در صنعت ارزهای دیجیتال، این تغییر سلیقه آنها به راحتی می تواند روند بازار ارزهای دیجیتال جهانی را تحت تاثیر قرار دهد.

دلیل وارد نشدن به فاز صعودی بیت کوین چیست؟

با این حال، همانطور که از نمودار بالا می بینید، نرخ تتر در برابر دلار فیزیکی کمتر از نرخ دلار در دو هفته گذشته بوده است که خبر خوبی نیست، به خصوص برای سرمایه گذاران صندوق های سرمایه گذاری بیت کوین. زیرا ارزش دارایی های سرمایه گذاران به دلیل کاهش ارزش تتر باعث زیان هنگفت آنها شده و در نهایت این مشکل به قیمت ارزهای دیجیتال تمام می شود.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=380788

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.