افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

دلیل ضربان ناگهانی قلب کشف شد.

  • کد خبر : 348508
دلیل ضربان ناگهانی قلب کشف شد.

آفتاب نیوز: شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قفسه سینه شما درد بگیرد یا قلبتان تپیده باشد. در بیشتر موارد تپش قلب علل غیر قلبی دارد و زودگذر است اما در برخی موارد این مشکل حادتر است و نیاز به بررسی بیشتر دارد. در این قسمت به شما می گوییم کدام یک از […]

آفتاب نیوز:

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که قفسه سینه شما درد بگیرد یا قلبتان تپیده باشد. در بیشتر موارد تپش قلب علل غیر قلبی دارد و زودگذر است اما در برخی موارد این مشکل حادتر است و نیاز به بررسی بیشتر دارد. در این قسمت به شما می گوییم کدام یک از دردها مربوط به مشکلات قلبی است و علت تپش قلب چیست؟

آیا تپش قلب نشانه بیماری قلبی است؟

درد قفسه سینه و تپش قلب همیشه نشانه بیماری قلبی نیست، اما در بیشتر مواقع تپش قلب علل غیر قلبی مانند استرس، اضطراب، برخی عفونت ها، مشکلات ماهیچه ای یا استخوانی، تومورهای ریه، ضربه به قفسه سینه، درد شکم دارد. و رفلاکس معده

فشارهای ذهنی مانند اضطراب و تنش می تواند باعث تنش عضلانی یا ضربان قلب نامنظم شود. افراد مضطرب به سرعت نفس می کشند و ممکن است احساس ناراحتی در قفسه سینه، بی حسی و بی حسی در لب ها و اندام ها کنند.

مشکلات گوارشی خوش خیم مانند سوزش سر دل، فتق دیافراگم یا رفلاکس اسید معده نیز می تواند باعث درد قفسه سینه شود. علت دردهای کوچکی که با تنفس بدتر می شود، پلوریت یا التهاب غشایی است که ریه ها را می پوشاند، ذات الریه و سایر عوارض ریوی.

علت تیراندازی به قلب

درد قفسه سینه یا حمله قلبی دو دلیل دارد که هر دو مربوط به مشکلات قلبی و علل غیر قلبی است. تپش قلب گاهی اوقات به دلیل تفاوت بین خون رسانی به ضربان قلب و اکسیژن رسانی به عضله قلب است.

آنژین صدری

اگر هنگام راه رفتن زیر استخوان سینه سمت چپ احساس فشار و گرفتگی می کنید و این درد به بازوها یا بالا، پشت، گردن و چانه سرایت می کند، اگر درد بعد از 5 تا 15 دقیقه و پس از ایستادن از بین برود، آنژین قفسه سینه دارید.

آنژین در نتیجه حمله قلبی نیست و رسوبات چربی بر روی دیواره عروق کرونر، باریک شدن جریان خون، کاهش جریان خون و کاهش اکسیژن مورد نیاز قلب باعث بیماری قلبی می شود.

آنژین در هنگام فعالیت، هیجان و یا زمانی که کار قلب افزایش می یابد و به خون غنی از اکسیژن نیاز دارد و فرد متوجه می شود که قلب به اکسیژن نیاز دارد رخ می دهد. آنژین صدری هشدار می دهد که عروق کرونر بسیار باریک شده اند یا اینکه یک لخته جریان خون را قطع کرده است. استعمال دخانیات، فشارهای روحی و روانی و عدم فعالیت بدنی باعث افزایش انسداد عروق کرونر و درد می شود.

حملات قلبی

در حملات قلبی، درد بیشتر طول می کشد و شدیدتر می شود و فرد دچار گیجی، حالت تهوع، تعریق و مشکل در تنفس می شود. در این صورت فرد باید سریعا به پزشک مراجعه کند.

پریکاردیت یا التهاب کیسه.

پریکاردیت یا التهاب کیسه یکی دیگر از علل درد قلبی ناشی از عفونت های ویروسی است. در این حالت درد تیز و مداوم است و درد هنگام تنفس یا دراز کشیدن شدیدتر می شود.

پارگی عروق قلب یا بیماری دریچه.

علل دیگر تپش قلب، پارگی عروق قلب یا بیماری دریچه قلب است.

چه دردهایی نشانه بیماری قلبی است؟

التهاب پریکارد:

درد قفسه سینه که با تنفس عمیق بدتر می شود و زمان فعالیت را افزایش می دهد و علائم آن عبارتند از:

مشکل در تنفس
حالت تهوع
سرگیجه
همراه با عرق سرد

درد حمله قلبی:

چند دقیقه طول می کشد و با احساس سنگینی در قفسه سینه، درد و فشار در قفسه سینه، سوزش در قفسه سینه همراه است.

چه دردهایی ناشی از مشکلات قلبی نیست؟

دردی که یک یا دو ثانیه طول می کشد و قلب برای لحظه ای می تپد و بلافاصله متوقف می شود، معمولاً حمله قلبی نیست. دردهای شدید نقطه ای که از بین می روند، احساس سوزش یا دردی که با تغییر در قسمت بالایی بدن شروع می شود، نگران کننده نیستند.

درد قفسه سینه غیر قلبی که با تنفس، سرفه یا وضعیت تغییر می کند. زنان می توانند علائم درد قفسه سینه را به اشکال مختلف تجربه کنند، مانند:

درد یا ناراحتی در یک یا هر دو دست دارید.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=348508

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.