افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 21 October , 2024
4

دلیل برتری شبکه آربیتروم بر خوش بینی در چند ماه اخیر چیست؟

  • کد خبر : 20196
دلیل برتری شبکه آربیتروم بر خوش بینی در چند ماه اخیر چیست؟

با افزایش علاقه به پروتکل آربیتروم، استفاده از گاز در برنامه های غیرمتمرکز در این شبکه به شدت افزایش یافته است. این در حالی است که Optimism نتوانسته است چنین رشدی را همزمان با شبکه آربیتروم تجربه کند. گزارش کردن AMB Cryptoآربیتروم در چند ماه گذشته به طور مداوم از بسیاری از راه حل های […]

با افزایش علاقه به پروتکل آربیتروم، استفاده از گاز در برنامه های غیرمتمرکز در این شبکه به شدت افزایش یافته است. این در حالی است که Optimism نتوانسته است چنین رشدی را همزمان با شبکه آربیتروم تجربه کند.

گزارش کردن AMB Cryptoآربیتروم در چند ماه گذشته به طور مداوم از بسیاری از راه حل های سطح 2 دیگر از نظر رشد بهتر عمل کرده است. و این در حالی است که دپ های این شبکه نقش زیادی در این موضوع داشته اند.

500 میلیون رایگان Baby Dodge
فقط با ثبت نام در Bitland Exchange 500 میلیون جایزه سگ بچه دریافت کنید!


ثبت نام

افزایش علاقه به برنامه های غیرمتمرکز

شبکه Excellar، یک برنامه غیرمتمرکز محبوب مبتنی بر Arbitrum، اخیرا شاهد افزایش 249.5 درصدی مصرف گاز در شبکه خود بوده است. سایر برنامه های غیرمتمرکز (dApps) روی Arbitrum، مانند Gnosis و Perennial نیز شاهد افزایش فعالیت بودند.

لازم به ذکر است که علاقه زیاد به DEP های Arbitrom به افزایش تراکنش ها در این شبکه کمک زیادی کرده است. طبق داده های مساری، آربیتروم تنها در سال 2023 روزانه 16000 آدرس فعال ثبت کرده است. قابل ذکر است که این پروتکل در مقایسه با شبکه Optimism توانسته تقریبا دو برابر تراکنش داشته باشد.

منبع: مساری

تفاوت میزان فعالیت این دو شبکه با وجود ارائه محصول مشابه به کاربران نسبتا زیاد بوده است. از نظر کارمزد تراکنش، Optimism و Arbitrum هر دو تقریباً همان مقدار کارمزد را دریافت می کنند. اما تفاوت میزان صرفه جویی در هزینه انتقال از شبکه اتریوم به این شبکه ها بین کاربران این دو شبکه چندان زیاد نبود.

منبع: Don Analytics

قابل ذکر است، یکی از دلایل کاهش علاقه به Optimism می تواند کاهش اشتیاق به NFT های آن باشد.

هنگامی که طرح Airdrop Optimism با NFT Quests برای تشویق کاربران جدید به استفاده از پروتکل اعلام شد، فعالیت در شبکه افزایش یافت. با این حال، همانطور که انتظار می رفت، با پایان برنامه، فعالیت در شبکه کاهش یافت.

و همانطور که داده‌های Dune Analytics نشان می‌دهد، علاقه کلی به NFT‌های Optimism Network به طور قابل توجهی در چند ماه گذشته کاهش یافته است.

تعداد آدرس های معاملاتی منحصر به فرد NFT در خوش بینی
منبع: Don Analytics

به بخش DeFi نگاهی بیندازید

در بخش DeFi، هر دو پروتکل تحولات مثبتی را از نظر حجم معاملات در DEX در چند هفته گذشته تجربه کردند. با این حال، مجموع ارزش قفل شده (TVL) دو شبکه بسیار متفاوت بود.

TVL آربیتروم طی چند هفته گذشته به افزایش خود ادامه داده است، در حالی که TVL خوش بینی راکد مانده است. اگرچه Arbitrum بر بخش لایه 2 تسلط داشته است، اما باید توجه داشت که فعالیت زیاد در این شبکه تا حد زیادی به دلیل راه اندازی توکن ARB بوده است.

با گذشت زمان، همانطور که علاقه به توکن کمرنگ می شود و رقبای جدیدی مانند zkSync Era و StarkNet شروع به جذب کاربران می کنند، احتمالاً سلطه Arbitrum کاهش می یابد.

به نظر شما کدام یک از شبکه های لایه 2 اتریوم می تواند در این رقابت برتر باشد؟

خبر فوق به نقل از رسانه اسمارتک نیوز در وبسایت اسمارتک نوشته شده است در تاریخ 2023-05-09 11:20:36

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=20196

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.