افزونه پارسی دیت را نصب کنید Monday, 28 October , 2024
2

دلیل بازگشت دو جودوکار ایرانی از بازی های پاراآسیایی اعلام شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

  • کد خبر : 111947
دلیل بازگشت دو جودوکار ایرانی از بازی های پاراآسیایی اعلام شد – خبرگزاری مهر اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های جودوی نابینایان روز گذشته در هانگژو به پایان رسید و تیم ملی جودوی ایران با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز موفق شد. دو نماینده دیگر این تیم یعنی امید جعفری و وحید جدی در این دوره از بازی ها اجازه مبارزه نداشتند. در چنین شرایطی […]

به گزارش خبرنگار مهر، رقابت های جودوی نابینایان روز گذشته در هانگژو به پایان رسید و تیم ملی جودوی ایران با کسب 2 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز موفق شد. دو نماینده دیگر این تیم یعنی امید جعفری و وحید جدی در این دوره از بازی ها اجازه مبارزه نداشتند. در چنین شرایطی رئیس فدراسیون ورزش نابینایان و کم بینایان از ارسال اندک و کسب مدال برای همه اعزامی ها صحبت کرده است.

محمدرضا مظلومی حاضر در هانگجو پس از کسب دو مدال طلا و برنز در پاراجودو گفت: در رشته جودو 6 نفر داشتیم که 2 مدال طلا، یک نقره و 3 برنز کسب کردیم. خوشبختانه به لطف کیفیت ارسال، کل تیم ملی مدال گرفت.

مظلومی به اعزام جعفری و جدیدی اشاره ای نکرد و از دلایل بازگشت زودهنگام آنها چیزی نگفت. شنیده ها حاکی از آن است که یکی از آنها به دلیل دوپینگ و دیگری به دلیل عدم استقبال مسئولان صنف کشتی از وی اجازه حضور در مسابقات را نداشته است. یعنی دومین بینایی بود که به عنوان نابینا به این دوره از بازی ها اعزام شد.

گمانه زنی های مختلفی درباره علت این مشکل مطرح شده است، اما سعید سلگی، معاون فنی کاروان کودکان ایران و همچنین کمیته ملی پارالمپیک از مثبت شدن تست دوپینگ دو جودوکار ایرانی خبر می دهد.

به گفته سلگی، قبل از اعزام و در جریان اردوهای آماده سازی تیم ملی جودو، تست دوپینگ از ملی پوشان این رشته انجام شد و زمانی که ملی پوشان ایرانی راهی چین شدند، نتایج این نمونه اعلام شد. . در گزارش اعلام شده از سوی نادو ایران، تست دوپینگ دو ورزشکار جودو مثبت و اعلام شد که این دو ورزشکار از ماده ممنوعه غیر اختصاصی استفاده کرده اند.

سلاگی در این خصوص گفت: اساسا پس از ورود کاروان ایران به هانگژو متوجه شدیم که آزمایشات این دو ورزشکار مثبت بوده است و با در نظر گرفتن این شرایط و ممنوعیت حضور ورزشکاران دوپینگی در دهکده بازی ها. زمینه را برای بازگشت ورزشکاران به ایران فراهم کردیم و چند روز پیش این دو ورزشکار به کشور بازگشتند تا میزان محرومیت خود را مشخص کنند.

وحید جدی و امیر جعفری دو جودوکاری هستند که با وجود حضور در هانگژو بدون مسابقه به ایران بازگشتند.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=111947

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.