افزونه پارسی دیت را نصب کنید Saturday, 28 September , 2024
1

دلیل افزایش چند برابری قیمت ماهی تن/ماهی وارداتی هم کیفیت بهتر و هم ارزانتر از ماهی داخلی است.

  • کد خبر : 145723
دلیل افزایش چند برابری قیمت ماهی تن/ماهی وارداتی هم کیفیت بهتر و هم ارزانتر از ماهی داخلی است.

به گزارش فرتاک نیوز، قیمت کنسرو تن ماهی که از سال گذشته روند رو به رشدی داشته است، در هفته های اخیر گران شده و به گفته این برند، قیمت آن به 100 هزار تومان در هر قوطی رسیده است. محمد مختاریانی، نایب رئیس اتحادیه صنایع کنسرو ایران، در تشریح علت این افزایش مستمر قیمت، […]

به گزارش فرتاک نیوز،

قیمت کنسرو تن ماهی که از سال گذشته روند رو به رشدی داشته است، در هفته های اخیر گران شده و به گفته این برند، قیمت آن به 100 هزار تومان در هر قوطی رسیده است.

محمد مختاریانی، نایب رئیس اتحادیه صنایع کنسرو ایران، در تشریح علت این افزایش مستمر قیمت، گفت: چیزی که بیش از هر عامل دیگری بر قیمت اثرگذار است. کنسرو تن روی قیمت خود ماهی تاثیر می گذارد. پارسال در همین فصل هر کیلو ماهی صید شده در کشور 52 هزار تومان قیمت داشت در حالی که اکنون قیمت آن به 154 هزار تومان رسیده و سه برابر شده است.

مختاریانی گفت: سال گذشته 28 هزار و 500 تومان برای واردات ماهی اختصاص یافت که این امتیاز نیز در ماه های پایانی سال گذشته حذف شد. همه این عوامل باعث افزایش تدریجی قیمت کنسرو تن ماهی شده و در عین حال مکاتبات اتحادیه با شیلات و تعزیرات نتوانسته این روند صعودی را متوقف کند. در این میان بازنده اصلی این داستان تهیه کنندگان هستند.

مسعود بختیاری، رئیس اتحادیه صنایع کنسرو ایران با تایید افزایش بیش از سه برابری قیمت تن ماهی صید شده در داخل، افزود: تن ماهی صید شده داخلی 80 درصد از کل قیمت کنسرو تن ماهی را به خود اختصاص داده و از این رو قیمت آن بالاست. منجر به افزایش قیمت کنسرو تن ماهی شده است.

وی افزود: افزایش قیمت ماهی تن در سال گذشته در حالی رخ داد که قایق های صیادی یارانه سوخت دریافت می کنند، البته جامعه صیادی نیز مشکلات خاص خود را دارد اما با این وجود قیمت ماهی تن صید شده بومی افزایش یافته است. 150 هزار تومان از وجود مشکل می گوید؛ قیمت این ماهی باید زیر 100 هزار تومان باشد.

بختیاری تصریح کرد: زمانی که صیادان سوخت یارانه ای دریافت می کنند باید بر عملکرد آنها نظارت شود. علاوه بر این، جامعه ماهیگیری نیز با محدود کردن واردات ماهی تن حمایت می شود.

رئیس اتحادیه صنعت کنسرو ایران در ادامه بر لزوم کاهش قیمت ماهی تن تاکید کرد و گفت: باید بررسی شود که قیمت واقعی هر کیلو تن ماهی صید شده در کشور چقدر است و این بر عهده سازمان هایی است که ذاتی آن هاست. برای مثال وظیفه محاسبه قیمت نهایی است. سازمان حمایت از مصرف کنندگان این وظیفه را بر عهده دارد.

وی همچنین بیان کرد: اتحادیه صنایع کنسرو ایران بارها از طریق سازمان شیلات ایران به ویژه نماینده شیلات این سازمان و همچنین سازمان حمایت از مصرف کنندگان درخواست کرده است تا قیمت نهایی هر کیلوگرم ماهی صید شده در کشور تعیین و تعریف شود. به گونه ای که روشن می کند که ماهی تن صید شده محلی بسیار گرانتر از ارزش واقعی آن است که به کارخانه های کنسرو ماهی عرضه می شود. این در حالی است که هیچ نهادی در کشور آمار دقیق و موثقی از میزان صید ماهی تن در محل اعلام نمی کند.

بختیاری تصریح کرد: در حال حاضر قیمت ماهی تن وارداتی که کیفیت بهتری نسبت به ماهی صید داخلی دارد، برای تولیدکنندگان کنسرو ماهی تن نسبت به ماهی صید داخلی ارزانتر است.

رئیس اتحادیه صنایع کنسرو ایران در پاسخ به این سوال که افزایش قابل توجه قیمت ماهی چند شرکت تولید کنسرو ماهی را تحت تاثیر قرار داده است، تصریح کرد: بیش از 100 مجوز برای تاسیس کارخانه کنسرو ماهی صادر شده است. .تولید کنسرو تن ماهی در کشور البته نیمی از مجوزها، واحد تولیدی آن در کشور فعال است. اما به دلیل گرانی ماهی، این 50 واحد با ظرفیت کمتر از واقعی کار می کنند و حتی برخی برندها از بازار خارج شده اند.

وی همچنین اعلام کرد: صید ماهی از 20 روز گذشته رونق گرفته است زیرا فصل صید از هم اکنون آغاز شده است، البته امسال نیز فصل صید با یک ماه تاخیر آغاز شده است و امیدواریم این اتفاق جان تازه ای به تولید کنسرو تن ماهی بدهد. صنعت.

بختیاری افزود: موضوع دیگری که امید به بهبود وضعیت این صنعت را افزایش می دهد این است که وزارت بهداشت در مکاتبه با وزارت اقتصاد و دارایی می خواهد صنعت کنسرو ماهی را از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف کند، در صورتی که وزارت اقتصاد به این درخواست پاسخ می دهد: در صورت مثبت بودن قیمت کنسرو تن ماهی 10 هزار تومان کاهش می یابد.

لینک کوتاه : https://iran360news.com/?p=145723

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.